Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-03-18, 22:28
Medlem
t.montanas avatar
Jag ser p Insider i skrivande stund och jag hller p att spy.
Fr er som inte ser och har missat det s kan jag bertta att det handlar/handlade om sktseln av boskap inom Sveriges farmar. Man fr se djur som br p lss och r indrnkta i sin egen avfring. Djur som r anorektiskt smala pga undernring, och djur som sover i sin egen avfring etc.

Jag blir bde jvligt frbannad och ledsen p en och samma gng.
Inte nog med att dessa monster fr hantera djur, de fr ocks EU-bidrag fr "jobbet". Kom med synpunkter, tack!

//t.montana
Citera
2004-03-18, 22:54
Medlem
Pellenezs avatar
*flyttas frn M&J till djurrttsfrgor*
Citera
2004-03-18, 23:15
Medlem
t.montanas avatar
Alright. Men man kan ju frga sig varfr.
Citera
2004-03-19, 01:22
Medlem
Psykozs avatar
Sg det ocks! Fy fan att det verkligen gr till shr p vissa grdar i Sverige! :mad:

Mer kontrollanter p landsbygden som kan kolla upp vad bnderna hller p med egentligen!
Citera
2004-03-19, 07:58
Medlem
Jag r ju som tidigare nmnts uppvuxen p bondgrd, och jag bryter nstan ihop nr jag ser snt dr. Hur i hela helvete kunde idioterna komma undan s smidigt rttsligt?!
Programmet var faktiskt ovanligt vlgjort fr att vara insider(de har bra ideer och visar ut mycket, men ibland r de lite snva), fram tills djurens rtt-killen dk upp. Han verkade mest njd med att det hr fanns, eftersom han d fick fler argument fr sin sak.

Av ngon anledning finns det alltid rtgg, som inte kan hantera den normala vrlden. Kontrollen av sdant hr mste frbttras p ngot stt. Jag r generellt emot jttekontroller, men nr det gller hur varelser behandlas r det viktigt med kontroll. Det gller svl ldreboenden som djurhllare.
Citera
2004-03-19, 12:32
Medlem
Mr. Beeblebroxs avatar
Som andra har skrivit instmmer jag i att det behvs kontroll. De borde inte kunna f EU-bidrag eller annat bidrag om de inte kan visa upp att de skter djuren ordentligt.
Citera
2004-03-19, 13:52
Medlem
Nadss avatar
Tyvrr sg jag inte programmet. Men tycker vanvrd r hemsk.
Men dra nu inte alla ver en kant, Dom aldra aldra flesta bnder r mycket duktiga vid djuren och tar vl hand om dem.
Men som verallt annars i samhllet s finns det undantag.
Det genomfrs kontroller, och dom blir fler, vilket r bra givetvis.

Men blanda nu inte ihop det med EU bidragen. Bnder fr ersttning av fr lg inkomst. Fr att maten i butikerna ska bli billigare. Vanliga straff som fr alla andra brott. Fngelse och bter. Men Eu bidragen har faktiskt inget med det att gra.
Citera
2004-03-19, 14:14
Medlem
EU-bidragen har tyvrr lite med saken att gra. Utan dem finns det ingen lnsamhet nu fr tiden, och tydligen fuskas det en hel del med dem.
Citera
2004-03-19, 18:31
Medlem
Nadss avatar
tror du det ?
Var mer i brjan men inte nu, eller ?
Citera
2004-03-20, 05:21
Medlem
t.montanas avatar
Jag skrev ett lngt svar, men nr jag skulle skicka det var jag redan automatiskt utloggad. Nu r jag bara frbannad och trtt. Jag ska kolla om man kan ndra p den pissiga utloggningsfunktionen, eller s sparar jag nsta lnga meddelande. Argh..god natt
Citera
2004-03-20, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t.montana
Jag skrev ett lngt svar, men nr jag skulle skicka det var jag redan automatiskt utloggad. Nu r jag bara frbannad och trtt. Jag ska kolla om man kan ndra p den pissiga utloggningsfunktionen, eller s sparar jag nsta lnga meddelande. Argh..god natt

Kolla lngst ner p index sidan..
Citera
2004-03-21, 16:24
Medlem
Naud-s avatar
den rttsliga frgan som ngon ppekade r en bra frga, varfr r straffen s lga? jag har ett bra straff...

Lt personen som r ansvarig fr detta genomlida samma plga,, grav undernring bo i en dragig vedbod som ALDRIG ska stdas, sen nr han/hon/dom r nra p att d s gr man in med ett sn dr avlivnings-mojng tittar p dom sger, n dom gr inte rdda.. stter saken i pannan p dom lter tystnaden vara i ett par sekunder sen sger man, .. N dom r inte vrda att slippa undan s hr ltt.. sen gr man bara dr i frn och lter drren st upp, under tiden de har suttit inne stryks personen/erna ur ALLA register, s nr drren lmnas uppen fr dom g om dom vill, men vart ska dom ta vgen... dom finns ju inte...de enda som ska lmnas med r ett tatuerat mrke i pannan som sger att dom inte r bertigade till ngon som helst sjukvrd inom sveriges grnser...

va sgs om de...

men som nn dr p insider sa, vi mste lra oss att se snt hr mycket tidigare. fr ven om man plgar garen till djuren, har djuren redan farit illa s gr det inte att ndra....

:mad:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in