Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-28, 17:08
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
r beredd att testa det.

Ligger nog ngot i det.

Jaha, dr ser man.

Ja, jag vet inte varfr jag sa motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det brukar jag kpa p lokala butiken, ej Lidl. Finns bde Liptons och Twinings och de rknas ju inte till billiga mrken.
Hej!

blev ju tvungen att kpa twinings rda paket english breakfast nu pga den hr trden..
och man kan sga s det r lite kraftigare te, 4/5 twinings skala jmf med 2/5 twinings earl grey.

Om man vill kpa tepsar s testa Liptons gula paket annars d det ligger ganska nra i smaken, det var det frsta jag kom att tnka p nr jag knde hur det luktade

Annars kan jag faktiskt rekommendera Twinings rda det var en trevlig upplevelse gr verkligen f till ett rejlt kraftigt te
Citera
2021-01-28, 22:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det brukar jag kpa p lokala butiken, ej Lidl. Finns bde Liptons och Twinings och de rknas ju inte till billiga mrken.

Liptons, 100 tepsar fr typ 30 spnn. (Willys).
Dricker sllan Liptons, s det var nog minst tio r sedan jag kpte, men inte srskilt dyrt.
("Gula tepsarna")

Men samma sorts/typ av te r allmnt frekommande i UK. "Vardagste".
Britter blir inte frvnade om de fr sdant te.
Citera
2021-01-29, 18:54
Medlem
Jag dricker endast grnt te. Brukar bli en kopp nstan varje dag 🍵 Twinings Lemon r godast tycker jag.
Citera
2022-04-29, 12:22
Bannlyst
Vilken r en bra och vilka te-sidor kan ni rekommendera. Ls-te och mnga sorter?

Jag kan ju googla men en rekommendation r ocks roligt.

bestlla online allts.
Citera
2022-04-29, 14:57
Medlem
snillet_1s avatar
Har druckit Arvid Nordquists Skandinavisk Twist grna te med smak av pple och honung i ett par veckor. Mild smak och lenande samt en fin doft som slr emot en s fort man ppnar paketet.
Senast redigerad av snillet_1 2022-04-29 kl. 15:04.
Citera
2023-08-03, 19:41
Medlem
snillet_1s avatar
Jag har ftt en ny favorit, ICAs egna mrke med smak av rabarber och vanilj. Initialt lite skeptisk till den kombinationen, vanilj kan ibland st en upp i halsen i sna hr sammanhang och rabarbern sl ver i surt men de har hittat balansen mycket fint hr.

Har nn smakat p Arvid Nordquists med smak av jordgubb och tranbr?
Citera
2024-02-23, 23:32
Medlem
Bsta trdstarten ngonsin. Vilka specialter rekommenderar du (s hr fjorton r senare). r lapsang souchong en favorit, vilka andra, speciella ter finns det av liknande snitt?
Citera
2024-05-23, 12:20
Medlem
r gaba oolong bannat i Sverige fr kan inte hitta det ngonstans. Letar i Stockholm

Jag vet att gaba klassas som lkemedel i Sverige s kan det vara drfr tebutiker har plockat bort det fr att lkemedelsverket har varit p dem med vite (jkla grisar). I rsten av vrlden gr det kpa gaba oolong.
Citera
2024-10-26, 01:51
Medlem
Batleikas avatar
Kpa puer i Sverige

Vad r det smartaste/mest prisvrda sttet att kpa puer och liknande teer i Sverige? Jag menar allts inte var det finns utan hur man kan kapa priset. Allt mjligt skrp gr ju att bestlla p typ Aliexpress. r riktiga kinesiska varor av bra kvalitet ocks mjliga att importera p ngot ekonomiskt smart stt?
Citera
te

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in