Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-10, 07:31
Medlem
Jag har en känsla av att många svenskar tycker att invandringspolitiken är uppåt väggarna. Dock verkar det omöjligt att föra en sansad debatt om invandringspolitiken.

Om man tittar på tidningarnas kommentarsfält eller här på FB så hindras varje dialog av att invandrarkritiska sänker dialogen genom att börja posta kommentarer som att "a men det ligger i negerns blod att våldta, stackars han som slog ihjäl 78-åringen som inte får träffa sin nyfödda, skicka hem alla kulturberikare och invällare" osv. Det här dödar ju varje försök till en sansad dialog.

Själv är jag mycket kritisk till invandringspolitiken, men när jag läser alla ointelligenta uttalanden så kan jag spontant tänka att Fan, det där gänget vill jag inte höra till. Många av de som hörs är så obildade och så fördomsfulla att jag blir mörkrädd. Dessutom är de ju väldigt enkla att avfärda, vem lyssnar på nån som hävdar att öh, alla MENA-män våldtar o e pedofiler, öhö.

Kan de invandringsfientliga alltså förstöra för sig själva (och oss andra) och förhindra en ny politik och förhindra att fler inser hur usel vår invandrarpolitik är, genom sitt agerande? Enligt ordspråket; med såna vänner behöver man inga fiender?
Citera
2010-04-10, 07:44
Medlem
SparkMans avatar
Det går att ignorera nämnda skribenter...

Sen förstår jag inte varför det skulle förstöra så mycket? Det är anonyma individer som inte lärt sig föra fram ett bra argument, finns i alla led. Bara titta på bombacci, powergirl, 313131, humanlife och nedboy t.ex. så kommer du genast inse att det inte är så farligt ändå.

Själv kan jag uppleva ungefär samma känslor ibland, men som sagt det finns idioter i alla led
Citera
2010-04-10, 08:04
Medlem
Bohlingers avatar
Jag tror definitivt att en stor del av anhangarna till t.ex. NSF, ND och till viss del SD gor mer for att stjalpa sitt partin an att hjalpa det. Sa lange dessa partier forknippas med vald och vralande skinheads sa tror jag att deras inflytande kommer att forbli marginellt, med undantag av SD forstas som vad jag markt har ganska vettiga sympatisorer. Jag tror dock att situationen kan bli en helt annan efter valet da vi kommer att ha SD i riksdagen - da ar det helt plotsligt pa riktigt och jag tror att SD:arna som hors mest kommer att vara de rumsrena intellektuella och inte de vralande volvoraggarna.
Citera
2010-04-10, 08:12
Medlem
Det är tyvärr omöjligt att ignorera. I varje tråd, varje debatt tar byfånarna över och drar diskussionen helt ot. Jag har varken tid eller lust att sitta och läsa såna spyor för att i var tionde post kanske läsa ett vettigt argument.
Jag är jävligt kritisk mot vår politik, men jag har behov av att lära mig mer, höra fler argument och förslag om hur politiken ska förändras, men det är som sagt omöjligt, för det existerar inga sansade debatter. Efter tre-fyra poster dyker det upp nåt mongo som börjar bajsa sitt invandrarhat och sen är debatten död men kriget i full gång. Jag har lagt ner, orkar inte följa några såna trådar.

Om jag tittar på mina vänner som bor i sina 5-miljonersvillor i lite finare områden så tycker dom samma som jag, den här politiken är ohållbar. Men de har ingen aning om hur media ibland mörkar (eller haha, ljusar) eller att de ensamkommande asylbarnen är vuxna män, för de läser bara vanliga tidningar. Om de går in på FB och ser debatterna så är det ett mkt större problem att debattörerna drivs av hat, och är så otroligt obegåvade att man häpnar över vilka dumskallar det finns.
Så hur ska den vanliga svensken då förstå problemet? Jag tror att de invandrarfientliga och deras beteende på nätet lätt gör att man inte tar till sig det riktiga problemet och alltså kommer diskussionen aldrig att lyfta.
Citera
2010-04-10, 08:20
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Min misstanke är att kommunister, expoiter, afaiter, borgare, liberaler, marxister och övriga som inte vill att invandringsfrågan ska diskuteras öppet går in - systematiskt - och sprider rasistiska kommentarer i kommentarsfälten på exempelvis Dagens Nyheter, så att DN ska bli tvungen att stänga ned och radera samtliga kommentarer. Det är alltså inte "invandringskritiska" som skriver de rasistiska och vulgära kommentarerna utan dess "motståndare" som vill kväsa debatten. Och i går fick vi reda på att de har lyckats, när DN gick ut med beskedet att de inte längre tillåter kommentarer till artiklar som handlar om integration och invandring.
Citera
2010-04-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Min misstanke är att kommunister, expoiter, afaiter, borgare, liberaler, marxister och övriga som inte vill att invandringsfrågan ska diskuteras öppet går in - systematiskt - och sprider rasistiska kommentarer i kommentarsfälten på exempelvis Dagens Nyheter, så att DN ska bli tvungen att stänga ned och radera samtliga kommentarer. Det är alltså inte "invandringskritiska" som skriver de rasistiska och vulgära kommentarerna utan dess "motståndare" som vill kväsa debatten. Och i går fick vi reda på att de har lyckats, när DN gick ut med beskedet att de inte längre tillåter kommentarer till artiklar som handlar om integration och invandring.

Ehh.... jaha, ja det är ju en teori. Och de häckar även på FB, på PI och faktiskt överallt där invandringen diskuteras? De rasistiska inläggen är alltså skrivna av antirasister?
Tillåt mig tvivla.
Citera
2010-04-10, 08:38
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Ehh.... jaha, ja det är ju en teori. Och de häckar även på FB, på PI och faktiskt överallt där invandringen diskuteras? De rasistiska inläggen är alltså skrivna av antirasister?
Tillåt mig tvivla.

Ja, jag kanske var lite väl konspiratorisk. Men, världen är en galen plats. Så varför inte ..?
Citera
2010-04-10, 08:38
Medlem
cp-apas avatar
Det är ju svårt för oss som använder FB som ett sätt att lose some steam så att säga.

Vi tycker ju inte om invandrare faktiskt tihihi.

Näh seriöst jag märker själv att jag har skärpt till mig den senaste tiden. Det skulle väl vara lite svårare för exempelvis Varnagel och resten av veteranerna som pratar mycket om Zionism etc.
Citera
2010-04-10, 09:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Om jag tittar på mina vänner som bor i sina 5-miljonersvillor i lite finare områden så tycker dom samma som jag, den här politiken är ohållbar. Men de har ingen aning om hur media ibland mörkar (eller haha, ljusar) eller att de ensamkommande asylbarnen är vuxna män, för de läser bara vanliga tidningar. Om de går in på FB och ser debatterna så är det ett mkt större problem att debattörerna drivs av hat, och är så otroligt obegåvade att man häpnar över vilka dumskallar det finns.

De här systemlojala och fegt bekväma kälkborgarna som lånat ihop till sina femmiljonersvillor kanske inte är så mycket att bry sig om? Saknar de helt förmåga att informera sig om samhällets verkliga tillstånd tyder det på att de inte är skapta vare sig för kunskaps-och bildningsliv eller för någon form av mobiliserande medvetandegörande eller politisk aktivism. På Flashback finns alla möjliga slag av människor, naturligtvis även många tröstlösa fårskallar - men att den ängslige kälkborgaren, som antagligen tror att DN:s eller SvD:s ledarsida är den världshistoriska kulmen av mognad visdom, människokännedom och stilkonst, blir rädd och förvirrad så snart någon skriver "zigenarjävel" eller "somalieslödder" är ett problem för nämnde kälkborgare, inte för de som vet vad som står på spel i vår samtid och lärt sig att anpassa sitt språk för att nå en önskad effekt. Uppriktighet och klarspråk är ibland endast av godo, att det kan synas hårt och hatiskt för de som är alltför förvekligade och indoktrinerade är inget att förundras över.

Citat:
Så hur ska den vanliga svensken då förstå problemet? Jag tror att de invandrarfientliga och deras beteende på nätet lätt gör att man inte tar till sig det riktiga problemet och alltså kommer diskussionen aldrig att lyfta.

Man bör personligen sträva efter att behärska alla tänkbara sätt att uttrycka sig, i tal och skrift. Du bör alltså om du vill göra någon liten skillnad bemöda dig om att föregå med gott exempel och utan att rynka på näsan åt de som är mindre "bildade" eller verbala visa oss de sätt att argumentera som du tror är det mest välgörande för detta vanstyrda och av överhet och etablissemangsmedia djupt svikna och vilseförda svenska folk.
Citera
2010-04-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
De här systemlojala och fegt bekväma kälkborgarna som lånat ihop till sina femmiljonersvillor kanske inte är så mycket att bry sig om? osv...

nähä. Men om politiken ska förändras så måste trycket på politikerna öka och då måste en större massa än idag visa missnöje. Du får gärna raljera över medelklassen men om de inte hänger med så kommer politikerna inte heller att ändra sig. Och jag tror att de invandrarkritiskas sätt hindrar gemene man från att ta till sig problemet.
Citera
2010-04-10, 10:02
Bannlyst
Citat:
J
Kan de invandringsfientliga alltså förstöra för sig själva (och oss andra) och förhindra en ny politik och förhindra att fler inser hur usel vår invandrarpolitik är, genom sitt agerande? Enligt ordspråket; med såna vänner behöver man inga fiender?

Utan att ha belägg för mitt påstående, så vågar jag påstå att Sverige är det landet där "politiskt korrekt" har ett ansikte.
Detta innebär att hur man än vänder och vrider på vår invandringspolitik, så kommer vi ingen vart.
Har man negativa åsikter om invandringspolitiken, då följer man inte PK-strömmen utan man är avvikande och dessutom ett objekt för rasismens tecken.

Själv har jag inga problem med invandringen, dom tar skitjobben som late svenne inte vill ha och är tacksamma.

Citat:
Om jag tittar på mina vänner som bor i sina 5-miljonersvillor i lite finare områden så tycker dom samma som jag, den här politiken är ohållbar.

Är dina vänner något slags riktmärke för hur en svenne är eller anser du att dina vänner är mer begåvade för att dom har stora lån?
Citera
2010-04-10, 10:02
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Det går att ignorera nämnda skribenter...

Sen förstår jag inte varför det skulle förstöra så mycket? Det är anonyma individer som inte lärt sig föra fram ett bra argument, finns i alla led. Bara titta på bombacci, powergirl, 313131, humanlife och nedboy t.ex. så kommer du genast inse att det inte är så farligt ändå.

Själv kan jag uppleva ungefär samma känslor ibland, men som sagt det finns idioter i alla led

Tack för omdömet men vad har jag gjort för att förjäna det? I övrigt håller jag med TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in