Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Om jag tittar på mina vänner som bor i sina 5-miljonersvillor i lite finare områden så tycker dom samma som jag, den här politiken är ohållbar. Men de har ingen aning om hur media ibland mörkar (eller haha, ljusar) eller att de ensamkommande asylbarnen är vuxna män, för de läser bara vanliga tidningar. Om de går in på FB och ser debatterna så är det ett mkt större problem att debattörerna drivs av hat, och är så otroligt obegåvade att man häpnar över vilka dumskallar det finns.
De här systemlojala och fegt bekväma kälkborgarna som lånat ihop till sina femmiljonersvillor kanske inte är så mycket att bry sig om?
Saknar de helt förmåga att informera sig om samhällets verkliga tillstånd tyder det på att de inte är skapta vare sig för kunskaps-och bildningsliv eller för någon form av mobiliserande medvetandegörande eller politisk aktivism. På Flashback finns alla möjliga slag av människor, naturligtvis även många tröstlösa fårskallar - men att den ängslige kälkborgaren, som antagligen tror att DN:s eller SvD:s ledarsida är den världshistoriska kulmen av mognad visdom, människokännedom och stilkonst, blir rädd och förvirrad så snart någon skriver "zigenarjävel" eller "somalieslödder" är ett problem för nämnde kälkborgare, inte för de som vet vad som står på spel i vår samtid och lärt sig att anpassa sitt språk för att nå en önskad effekt. Uppriktighet och klarspråk är ibland endast av godo, att det kan synas hårt och hatiskt för de som är alltför förvekligade och indoktrinerade är inget att förundras över.
Citat:
Så hur ska den vanliga svensken då förstå problemet? Jag tror att de invandrarfientliga och deras beteende på nätet lätt gör att man inte tar till sig det riktiga problemet och alltså kommer diskussionen aldrig att lyfta.
Man bör personligen sträva efter att behärska alla tänkbara sätt att uttrycka sig, i tal och skrift. Du bör alltså om du vill göra någon liten skillnad bemöda dig om att föregå med gott exempel och utan att rynka på näsan åt de som är mindre "bildade" eller verbala visa oss de sätt att argumentera som du tror är det mest välgörande för detta vanstyrda och av överhet och etablissemangsmedia djupt svikna och vilseförda svenska folk.