Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-22, 22:02
  #1
Medlem
Stjärtgossens avatar
I hlgen avled den Holländksa drottningmodern Juliana. I ett TT-AFP teelgram om henne som publicerades i Aftonbladet, http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...450872,00.html
Står bl. a. följande att läsa

"Hennes levnadsbana var dock inte helt befriad från skandaler. På 50-talet ingrep landets regering för att förmå hovet att sätta stopp för sina kontakter med en helare, som befarades utöva ett osunt inflytande på drottningen."

Ngn som sitter inne med mer info om denne helare och vad han gjorde som såg den dåvarnade holländska regeringen nödgad att gripa in?

Om moderator anser att denna tråd hör bättre hemma i politk utrikes eller ockultism får han gärna flytta den dit. Viste inte riktigt själv var jag skulle posta den.
Citera
2004-03-23, 11:26
  #2
Medlem
snapcases avatar
Jag låter den stanna här tillsvidare. Vi får se hur den utvecklar sig. Jag blev också nyfiken. Är det nån som vet mer om denne holländske Rasputin?
Citera
2004-03-23, 14:26
  #3
Medlem
CamillaDYs avatar
Googlade lite och kom fram till att tanten(trollpackan) verkar heta Greet Hofmans. Här får ni ett par google-länkar att följa vidare:

Greet Hofmans

Googlesökning på "dutch healer royal family"
Citera
2004-03-23, 15:30
  #4
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaDY
Googlade lite och kom fram till att tanten(trollpackan) verkar heta Greet Hofmans. Här får ni ett par google-länkar att följa vidare:

Greet Hofmans

Googlesökning på "dutch healer royal family"

Man tackar ödmjukast!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback