Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-22, 23:02
  #13
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderUno
Mhm.. Trodde du menade "häng dig istället" mer som ett skämt.

Men ändå.. Varför tar ingen det här seriöst och försöker stoppa honom?
nej häng dig ist var inte ett skämt. det var ett tips eftersom han verkar tänka på att ta livet av sig m piller och jag av erfarenhet av det inte är effektivt (om det vore det skulle jag inte skriva här).

Seriöst? jag tror inte att nödvändigtvis behöver vara ett skämt. men vem är jag att bestämma över ngn annan? han frågar om tips att dö, jag svarar på det.
Citera
2004-03-23, 10:35
  #14
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Jag föredrar att lida än att inte känna alls.

I och med att livet efter döden är EXAKT som livet var innan födelsen, dvs absolut noll och ingenting, så ser jag ingen som helst mening med att ta livet av sig. Den lilla, meningslösa tid vi får i cosmos kan vi ju åtminstone utnyttja till att springa runt och uppleva saker, bra som dåliga.

Samtidigt tycker jag att varje människa har rätt att bestämma över sitt eget öde. Så om du vill upphöra, är det ditt val, och det respekterar jag.

Å andra sidan kan det handla om en tillällig deppression, snarare än ett genomtänkt beslut. Och då är det naturligtvis bättre att lida ett tag, att överleva, för att senare (förhoppningsvis) kunna uppskatta livet, och alla dess prövningar, på ett bättre sätt.

Pain is good for art.
Citera
2004-03-23, 19:24
  #15
Medlem
Jag skulle knappast ropa på hjälp bland alla droganvändade Flashback flumm

Om någon säljer ovan nämnda grejer eller helst en bra pistol så maila mig...
Citera
2004-03-23, 20:05
  #16
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanburban
Jag skulle knappast ropa på hjälp bland alla droganvändade Flashback flumm

Om någon säljer ovan nämnda grejer eller helst en bra pistol så maila mig...

Nu är det såhär att en del flummare här, har mått extremt dåligt själva, och haft liknande ideer som du.
150 st. nitrazepam 5mg, 200 st. stesolid 5 mg, 100 cipramil 10 mg,gjorde att jag var kliniskt död ett par minuter innan de zappade igång mig. Sedan så var det hjärtintensiven ett par dygn, med amfetamindropp för att hålla igång mig, 1 st. 150 kilos vårdbiträde för att hålla koll på mig, fick inte ens gå på toa själv. Efter det, två veckor inlåst på psyket.

Slutsumma: lever idag, och glad för det. ( jo, faktiskt. Det finns hjälp emot depressioner etc. ) sabbade lever och njurar rätt ordentligt. Konstiga märken på bröstkorgen. Plus mitt dåliga samvete emot mina anhöriga, som jag gjorde så fruktansvärt illa.
Jag tycker inte att du skall ta livet av dig alls. Jag tycker att du skall söka hjälp. NU.
Citera
2004-03-23, 20:16
  #17
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Om det finns nån som faktiskt kontaktar urbanburban och säljer honom de grejer han behöver för att ta livet av sig, så vill jag att modarna skickar hans IP till mig. (ni kan säkert läsa pm's, och se nåns IP?)

(joo, jag fattar också att det här säkert bara är ett skämt)

Minns ni förresten killen som tog livet av sig live över nätet?
Citera
2004-03-23, 21:57
  #18
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Om det finns nån som faktiskt kontaktar urbanburban och säljer honom de grejer han behöver för att ta livet av sig, så vill jag att modarna skickar hans IP till mig. (ni kan säkert läsa pm's, och se nåns IP?)

(joo, jag fattar också att det här säkert bara är ett skämt)

Minns ni förresten killen som tog livet av sig live över nätet?

Jotack.
Det är därför jag skrev mitt inlägg. Och jag hoppas VERKLIGEN att ingen är så j-vla dum så att de säljer något... :mad:
Citera
2004-03-24, 00:01
  #19
Medlem
Jag blir så jävla arg när jag läser det här...hur egotrippad får man vara? Sök hjälp!!!!
Citera
2004-03-24, 00:26
  #20
Medlem
rydizs avatar
var inte så länge sedan det var en som gjorde en liknande tråd. hon har inte skrivit något mer här på flashback. man vill ju helst inte hjälpa en människa att ta livet av sig. inte jag i alla fall.
Citera
2004-03-24, 00:37
  #21
Medlem
botviks avatar
Kör en klassiker, cyanid
Citera
2004-03-24, 09:44
  #22
Avstängd
Member-Xs avatar
Vill man verligen ta livet av sig så går man inte ut på nätet & startar en tråd om det, uppmärksamhet kanske?

Tycker du kan raka skallen & sno på dig ett gäng stålhätta skor & sedan knallar du ner till fittja & skriker heil hitler.


EDIT// nu va det piller det va frågan om. Skulle ta opiater & somna in på om jag hade den inställningen. 2g H borde göra susen & jag är ganska säker på att du dör en jävligt mysig död. 1g H räcker nog men ta 2 så du är säker, man vill väl inte vakna upp med skador osv. om dom lyckas rädda livet på en.
Citera
2004-03-24, 15:33
  #23
Medlem
NTcryS:ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhos
En näve rohypnol och "The infamous black bag" så man inte riskerar att vakna upp med förstörd lever.
Jag läste förut (1983) i norska felleskatalogen (deras motsvarighet till vår Fass) att det hade gjorts försök med att ge en schäfer 200 mg flunitrazepam för att se effekten. Hunden vaknade upp utan att synbara skador. Jag tog själv 19 st (1mg/st) en gång för att få sova ordentligt efter en hård amfetaminvända och jag vaknade upp mer utvilad än någonsin. Sov faktiskt inte sådär överdrivet länge heller

Numera står det bara så här i deras Felleskatalog:
Kod:
Flunitrazepam i overdose er sjelden livstruende eller vanskelig å håndteremed mindre legemidlet er tatt i kombinasjon med andre sentralt dempende farmaka eller alkohol
Citera
2004-03-24, 21:49
  #24
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Ta en 10 Paraflex Comp inte för att tar självmord precis men du kommer på bättre tankar för så jävla dålig i magen man blir ush gick bara och rappade en hel kväll. Men det var ganska najs rus om det inte var för all "huvudvärks syra"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback