Hejsan, första gången jag postar i denna del utav forumet och jag tycker att det är bra att det har kommit igång en del om träning också
Mitt problem är att jag i juni rycker in till lumpen och tills dess skulle behöva vara i bra form, jag har dessvärre skadat min häl, antingen så är det hälsporre det rör sig om eller så har jag gjort illa den på något annat sätt på snowboard och detta förhindrar mig ifrån att springa vilket jag höll mig till innan (ca 2 * 1 mil / vecka) men det lät som att den skulle kunna bli bra i tid enligt läkare iaf.
Jag söker nu alternativa konditionsträningssätt, jag har inhandlat ett månadskort på simhallen som finns här och där har jag också tillgång till gym och därmed också motionscyklar.
Så min fråga är nu, hur tycker ni att jag skall lägga upp min träning runt cykeln och eventuellt också simningen om det kan ge något i konditionsväg.
Jag har tid med åtminstone ett pass / dag men simhallen är tyvvär stängd på söndagar.
Jag tänkte även att jag skulle passa på att köra lite styrka under tiden och undrar vad ni tycker om detta schema, jag har kört en del innan men inget vidare seriöst, en sak jag glömt nämn också är att jag tränar 2*2h karate / vecka också.
måndag karate 2h
tisdag rygg, mage, axlar, nacke
onsdag
torsdag karate 2h
fredag ben
lördag bröst, triceps, biceps
söndag
Tack på förhand
PS: jag har inget emot att köra ett styrke och ett konditionspass samma dag, bara ben osv får tillräckligt med vila så.