• 1
  • 2
2010-04-19, 14:43
Medlem
Hej Flashback,

Satt idag och lyssnade på denna låt http://www.youtube.com/watch?v=6eKnU2lQY5s och kände mig allmänt nostalgisk. Fick en massa funderingar om livet. Tänkte på det förgångna. Tänkte på dom jag älskar. Tänkte på dom jag älskat och förlorat. Tänkte på livets smärta och lycka. Tänkte på vissa människor öde. Jag började reflektera över hur jag vill leva mitt liv. Vad jag vill och vad jag önskar.

Mina högsta önskningar:

1. Jag vill vara vacker.
Motivering: Har ofta hört att mitt utseende inte duger. Jag vill känna på hur det skulle vara att vara vacker. Att se sig själv i spegeln för en jävla gångs skull och titta rakt in i den och säga fyfan vad vacker du är.Du är så jävla underbar. Att nå ut till killar som spelar i högre division än jag.

2. Att sluta vara rädd.
Motivering: Rädslan hindrar en från att leva fullt ut. Man ska våga. Man ska tro. Jag vill känna att jag lever. Jag vill känna att jag lever och att det är härligt.

3. Att inte leva ett "normalt" liv.
Motivering: Det måste finnas mera i livet en bil, hus, familj och Volvo. Mer än ett tråkigt jobb från 8-5. Mer än pengar kan köpa. Lycka ligger väl i betraktarens ögon, visst. Men detta är inte lycka för mig.

4. Träffa och prata med människor jag älskat och förlorat.
Motivering: Jag saknar dom. Det gör så ont inne i bröstet, precis där. Jag vill känna deras lukt. Deras skratt. Deras närhet. Jag vill se dom. Jag vill krama dom och säga att jag har saknat er. Säga saker som borde ha sagts men inte sas.

Detta är mina önskningar, ej i ordning. Önskningarna behöver inte vara realistiska.
Jag skulle gärna vilja läsa era flashback.

Edit: Placera denna i r & s för att jag tycker att min fråga handlar om livet. Funderade på att lägga den på övrigt men nej. Mod får flytta tråden om den inte passar här.
2010-04-19, 15:41
Medlem
Magnanimitys avatar
Diskuterade samma sak med en kompis förra veckan, hans svar: "jag vill ha stora armar och köra en stadsjeep"

Mina önskningar är:

1. Jag vill fortsätta vara frisk. Det finns inget bättre än att vara frisk och slippa oroa sig för sin hälsa och kunna dra full nytta av sin kropp, träna och känna sig frisk, stark, snabb, uthållig och sexig. - Vill givetvis också att alla mina nära och kära ska vara friska så långe som möjligt.

2. Jag vill bli fri från vissa problem som jag har nu, som hindrar mig från att göra mycket som jag vill göra.

3. Jag vill fortsätta utvecklas som människa. Desto bättre och starkare man blir som människa, desto härligare blir livet. Desto mognare och godare man blir, desto lyckligare blir man. Desto starkare, modigare och stabilare man blir - desto lättare hanterar man eventuella problem som dyker upp. Desto visare och mer medveten/närvarande man blir desto roligare har man, och man har lättare för att se det intressanta och roliga i det mesta - även i vardagen.

4. Jag vill hitta en tjej som jag verkligen vill ha, som är en god människa och som delar många av mina grundläggande värderingar och visioner - som jag kan utvecklas tillsammans med, utforska världen tillsammans med och skapa ett liv tillsammans.

5. Hitta någon typ av karriär där jag både kan ha kul och göra nytta, något som känns meningsfullt att göra varje dag.
2010-04-19, 18:02
Medlem
denargetysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pritt
text

Dina 4 punkter var väldigt bra, instämmer helt i allt men som ett tillägg vill jag känna mig nöjd med livet.
Att tillåta sig själv att säga "det blev inte exakt så jag hade tänkt men bra nog"
Att på ålderns höst inte vara bitter över saker man aldrig gjorde eller sånt man tyckte men aldrig vågade säga.
Att helt enkelt våga känna sig lyckad och nöjd med livet.
2010-04-19, 20:22
Medlem
Få killen som jag vill ha ,,,bli av med vissa problem som jag har just nu,och naturligtvis hälsan för mig o mina närmsta

thats it
2010-04-19, 22:48
Medlem
Zijns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnanimity
Diskuterade samma sak med en kompis förra veckan, hans svar: "jag vill ha stora armar och köra en stadsjeep"

Mina önskningar är:

1. Jag vill fortsätta vara frisk. Det finns inget bättre än att vara frisk och slippa oroa sig för sin hälsa och kunna dra full nytta av sin kropp, träna och känna sig frisk, stark, snabb, uthållig och sexig. - Vill givetvis också att alla mina nära och kära ska vara friska så långe som möjligt.

2. Jag vill bli fri från vissa problem som jag har nu, som hindrar mig från att göra mycket som jag vill göra.

3. Jag vill fortsätta utvecklas som människa. Desto bättre och starkare man blir som människa, desto härligare blir livet. Desto mognare och godare man blir, desto lyckligare blir man. Desto starkare, modigare och stabilare man blir - desto lättare hanterar man eventuella problem som dyker upp. Desto visare och mer medveten/närvarande man blir desto roligare har man, och man har lättare för att se det intressanta och roliga i det mesta - även i vardagen.

4. Jag vill hitta en tjej som jag verkligen vill ha, som är en god människa och som delar många av mina grundläggande värderingar och visioner - som jag kan utvecklas tillsammans med, utforska världen tillsammans med och skapa ett liv tillsammans.

5. Hitta någon typ av karriär där jag både kan ha kul och göra nytta, något som känns meningsfullt att göra varje dag.

Jösses, det hade kunnat vara jag som hade skrivit det där - spot on, men med vissa skillnader:

1. Hälsan: jag vill hitta tillbaka till den. P.g.a diverse sportolyckor är jag ganska begränsad i vad jag kan utöva för motion.

2. Same same.

3. Jag vill bli lycklig. Med samma förklaring som din.

4. Jag vill hitta en kille som delar mina värderingar och visioner men som samtidigt utmanar mig till att se saker från andra perspektiv. Någon som kan få mig att skratta och som får mig att alltid vilja bli bättre när jag själv just då kanske tappat helhetsbilden.

5. Jag vill bli färdig med mina studier så jag äntligen kan få börja jobba med det som det tagit mig så länge att inse att jag vill göra.

6. Jag vill flytta till Australien och spendera min tid på sånt som verkligen betyder något: vänner och familj och hobbies/intressen som får mig att känna mig balanserad och.. ja.. lycklig
2010-04-19, 23:15
Medlem
Jafan89s avatar
min högsta önskan, odödlighet och super krafter
kan bli lite svårt att uppnå däremot....
2010-04-19, 23:22
Bannlyst
Vara gud. Fyfan vilken tyrran, och hur jag skulle styra världen med järnhand. Hade varit ond. Gör detta mig till en hemsk människa? Jag lever ett normal liv, är snäll mot omgivningen,respekterar folk, men ack, hade jag fått makten mmmm
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2010-04-19 kl. 23:24.
2010-04-19, 23:29
Medlem
Har något väldigt vanliga önskningar

1. Komma in på progammet jag sökt till på universitet
2. Plugga klart och få jobb
3. Flytta till en stad som känns helt rätt och där bygga upp ett gemensamt liv med min kille
4. Ge ut böcker som berör andra männsikor och en dag kunna leva på mitt skrivnade
2010-04-19, 23:37
Medlem
TuppenTorleifs avatar
Min högsta önskning:

Att världens alla smärtor försvann och att världen istället blev till en plats där alla lever i harmoni, en värld utan hat, en värld utan depressioner, en värld helt utan allt negativt. Detta ska då byta plats med allt positivt som man kan komma på, helt enkelt en plats där det finns rum för allt och alla.

Blev lite av en Hippie-Hakuna feeling över det, fast det är vad jag tror skulle göra världen och mig själv bäst.
2010-04-19, 23:39
Medlem
surfacings avatar
Jordens undergång.

Eller att vara kapabel till obegränsad magi och superkrafter. Då är det bara abrakadabra lite och så får man precis som man fan vill.
2010-04-19, 23:58
Medlem
1. Att känna lycka
Motivering: Brukar få tillbakablickar när man ser eller hör saker, om bättre dagar när man åtminstone kände något. Nu verkar det bara finnas ett tomt hål i själen. Vill inget, känner inget längre.
Hade gett upp allt jag äger för en dag av total lycka.

2. Att ha självförtroende
Motivering: Något jag saknat sen födseln. Har väl blivit värre med åren, finns dagar då jag inte ens lämnar mitt rum för att jag ogillar mitt utseende så mycket. Varje morgon, första tanken jag har när jag vaknar är en längtan av att somna in igen. Jag hatar mig själv för att jag är så jävla meningslös och patetiskt. Varje dag tänker jag 'Ah fan, det är bara att rycka upp sig och göra det bästa av situationen', men 10 minuter senare sitter jag och stirrar ner i skrivbordet och tomheten fyller mig igen. Ser man att någon tittar på en när man är ute skäms man bara och önskar sig bort. Förfan, jag har aldrig ens hållit en tjejs hand.
Vad skönt det vore att kunna vakna upp en dag och inte behöva bry sig om vad andra tycker och tänker, att kunna säga och göra vad man vill, när man vill.

3. Att ha en vän
Motivering: Har inte lärt känna speciellt många under min livstid, och de jag väl lärt känna har jag sakta med säkert skjutit undan med rädsla för att bli för intim, med rädsla av att vara tvungen att vara beroende av någon annan, med rädsla för att bli förråd, igen. På samma gång längtar jag efter någon att berätta saker för, någon att krama. Skön känsla. :/

Blev väldigt negativt laddat, men det är väl jag.
Sitter här själv på min 20 års dag, 175 lång och 57 kilo, med en flaska whiskey, o ja, jag hatar mig själv.

Sluta grina och gör något åt det? Hehe, jo jag har försökt, men jag antar att jag har någon sorts av depression för min vilja sjunker så lätt undan till ingenting.
2010-04-20, 00:05
Medlem
Röbbesnöbbes avatar
1. Jag vill vara en 10.a av 10. Även om jag inte har något emot mitt nuvarande utseende så är det alltid lite trevligt med en förbättring.

2. Jag vill få min knäskada ogjord. Har inte kunnat springa ordentligt på ett år nu och det är mindre roligt. Missat så mycket pga den.

3. Jag vill lyckas att komma in på den utbildningen jag vill, vilket är rätt svårt och jag kommer kanske inte klara av det.

4. Jag vill vara ekonomiskt oberoende. (Vilket jag blir till en viss del om 3 lyckas)

5. Eventuellt flytta från min nuvarande stad till ett ställe med ett lite mer tilltalande klimat.

6. Uppleva total harmoni och extrem eufori i all evighet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in