• 1
  • 2
2010-04-23, 07:54
Medlem
osiriz88s avatar
Måste bara fråga om någon annan har varit med om en riktigt kuslig grej som hände mig inatt.

Jag vaknade mitt i natten ansikte mot ansikte med min tjej. Det var mörkt i rummet, men i det lilla ljus som fanns så såg jag att hon hade ögonen helt uppspärrade och stirrade rakt på mig! Ögonen var öppna på samma sätt som hos en människa som just blivit skrämd av något. Helt uppspärrade!

Först trodde jag att hon bara råkade sova med ögonen öppna, det är ju sånt som händer vissa människor ibland. Men det var någonting ovanligt med hennes blick, den såg levande och död ut på samma gång. När jag rörde på mig så följde hon mig med blicken, och hon gjorde det helt utan att blinka, fortfarande med hårt uppspärrade ögon.

Försiktigt så stängde jag hennes ögonlock med ett lätt handsvep. 10 sekunder efter så tväröppnade hon ögonen väldigt snabbt och stirrade rakt på mig igen. Jag försökte prata med henne, men hon var helt okontaktbar.

Nu började jag bli ganska obekväm! Jag testade att superförsiktigt nudda henne på ena ögat med mitt lillfinger, bara för att se om hon drev med mig eller inte.. INGEN REAKTION. Hon fortsatte att stirra på mig i 10 minuter och följde mig hela tiden med blicken. Sedan så stängde hon plötsligt ögonen och sov som vanligt igen.

Vad fan berodde detta på?

Det var iaf sjukt kusligt!
Senast redigerad av osiriz88 2010-04-23 kl. 07:56.
Citera
2010-04-23, 08:14
Medlem
Men fy! Jag ryser. Jag hade blivit skitskraj om min tjej gjorde så!
De påminner lite om paranormal activity när hon bara står o kollar på honom när han sover, fast i flera timmar.
Citera
2010-04-23, 08:19
Medlem
Tasstasss avatar
Låter skumt det där. Epilepsianfall av något slag kanske?
Citera
2010-04-23, 08:30
Medlem
balkanboyzs avatar
PSYCHO! Kontakta genast katolska kyrkan, beställ exorcism...
Citera
2010-04-23, 08:44
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasstass
Låter skumt det där. Epilepsianfall av något slag kanske?
Jag vet inte så mycket om epilepsi, men hon har aldrig någonsin haft någon form av anfall förut.

Har inte berättat för tjejen om det som skedde inatt. Jag är en person som brukar myta och skämta nästan hela tiden, så hon skulle förmodligen bara tro att jag psykar / driver med henne.

Fan, detta kommer att totalförstöra min sömn!
Citera
2010-04-23, 09:13
Medlem
Låter som ett EP anfall, Be henne gå till doktor och testa sig.
Citera
2010-04-23, 09:58
Medlem
Tasstasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Jag vet inte så mycket om epilepsi, men hon har aldrig någonsin haft någon form av anfall förut.

Har inte berättat för tjejen om det som skedde inatt. Jag är en person som brukar myta och skämta nästan hela tiden, så hon skulle förmodligen bara tro att jag psykar / driver med henne.

Fan, detta kommer att totalförstöra min sömn!

Jag googlade lite på epilepsi nu och tydligen är det många som får något enstaka anfall någon eller några gånger under livet utan att det är farligt eller innebär att man kommer att få det fler gånger. Om du inte vill berätta för henne om det så att hon själv kan ta ställning till om det är något hon vill kolla upp kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen och berätta vad du upplevde och se vad de säger.

Edit: Vad jag menar med att det inte är ovanligt att folk får något enstaka epilepsianfall i livet är att de får anfall utan att de inser att det är ett epilepsianfall. Anfallen behöver inte vara speciellt uppenbara.
Senast redigerad av Tasstass 2010-04-23 kl. 10:01.
Citera
2010-04-23, 10:06
Medlem
Sladderballens avatar
Fy helvete vad obehagligt det där låter. Hade min flickvän gjort så hade det blivit att sova på soffan direkt, trots att den är förbannat obekväm.
Senast redigerad av Sladderballen 2010-04-23 kl. 10:09.
Citera
2010-04-23, 11:05
Medlem
64550.s avatar
Kan tyvärr inte bidra med något, men fyfan vad bizzart, hade skitit ner mig tror jag.
Citera
2010-04-23, 12:35
Medlem
TimGunns avatar
Hehe, låter ju som att TS försöker skämta med oss, speciellt med tanke på att han inte har berättat det för henne än (att hon inte kommer tro honom är en dålig ursäkt, det gäller att vara persistent)
Citera
2010-04-23, 12:36
Medlem
smides avatar
Fy fan, vad läskigt. Jag hade sovit på soffan
Citera
2010-04-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balkanboyz
PSYCHO! Kontakta genast katolska kyrkan, beställ exorcism...

katolska kyrkan är ju sämst på exorcism men nog känns det som om typ Constantine skulle vara bra i det här läget! Jag har hört de som gjort hypnos och avslöjat skumma grejor som ligger i det undermedvetna också.

F.ö. så är det galet många katoliker som har skumrask i kroppen eftersom de tillber döingar och grejor. Iof så skulle det ju leda till att ledarskapet får jobba mycket på den fronten

men TS, för tips så är det ju att typ slänga ouja-brädor och annat som kan vara kontraktsbindande. Även om man inte tror på orena andar kan man väl gå med på att om du sluter kontrakt och öppnar upp dig för konstiga saker så kan det slå knut i det undermedvetna.
Rehabilitering är ju också ett måste.

Min erfarenhet är att det finns gott om bra folk som har sådana här låsningar som de inte kan komma ur. Finns ju många fler saker än skumt stirrande såsom rädsloreaktioner, mardrömmar, tvångstankar osv. Jag hjälpte en tjej som hade ångest en gång, jag kan väl beskriva hur det hände...

Jag hade lite folk samlade hos mig där jag passade på att bygga upp moralen litegrann, det är naturligt beteende för mig. Den här vännen då berättade för mig att hon hade ångest och blev mörkrädd hemma och kände sig hotad ett flertal gånger. Detta gjorde hon i respekt. Om man inte respekterar auktoritet som doktor, polis osv så kommer man förmodligen inte lyckats lösa något. Hon respekterade alltså mig och öppnade upp för ett känsligt ämne. Då fick jag en aning om en mörk gestalt vars själva identitet låg typ i Ångest. (jag kommer inte ihåg exakt) Härpå reagerade jag bara och liksom "for ut" mot det här problemet, fast mer som i en idé - handlingarna var milda och inget speciellt, då blev hennes kropp alldeles slapp och hon föll framstupa och höll på att ramla in i min säng när hon blixtsnabbt satte sig. Så satt hon där helt förvånad och undrade vad som hade hänt...
Senare kunde hon rapportera att hon blivit av med ångesten och det som hotade
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in