• 1
  • 2
2010-04-23, 15:08
Medlem
Synvillans avatar
Googla på Sleep paralysis.

Been there done it. Scary shit
Citera
2010-04-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synvillan
Googla på Sleep paralysis.

Been there done it. Scary shit

Därför ska ts fråga tjejen om hon minns nåt! Kan vara så att hon minns men avfärdade det som en bisarr dröm.
Citera
2010-04-23, 15:28
Medlem
Himmler!s avatar
Det låter lite som ett generaliserat epilepsianfall (abscens) det brukar bara vara under ett par sekunder dock. Men ta kontakt med en neurolog för säkerhets skull.
Citera
2010-04-23, 16:19
Medlem
Zeggans avatar
Låter ju lite som ett EP anfall, eller något "nervfel" så att säga, eller helt enkelt någon form av "sömnaktivitet" som typ tala,gå,skratta, i sömnen. Bara lite annorlunda. Det är ju själklart läskigt, men det bästa och kanske obekvämaste skulle vara att du berätta för henne och säger att hon kanske borde uppsöka läkare, för att bara få klarhet i det hela.
Citera
2010-04-23, 16:49
Medlem
Skulle kunna vara ett så kallat komplext partiellt epilepsianfall. Konstigt att det varade så länge dock, de brukar vara i upp till några minuter. Om hon inte har någon historia av epilepsi bakom sig så kanske det är bäst att se doktorn. Är inte omöjligt att det är en liten tumör eller hjärnskada som är boven bakom det, men det kan som sagt hända alla.

Hittade ett extremt träffande citat:
Citat:
"Susan's seizures usually occur while she's asleep. She makes a grunting sound, as if she's clearing her throat. Then she'll sit up in bed, open her eyes, and stare. She may clasp her hands together. If I ask her what she's doing, she doesn't answer. After a minute or so, she lies down and goes back to sleep."
Från http://www.epilepsy.com/epilepsy/seizure_complexpartial

mer att läsa: http://en.wikipedia.org/wiki/Complex_partial_seizure

Låter fruktansvärt läskigt dock.
Citera
2010-04-23, 17:15
Medlem
Kan det vara någon typ av sömngångarbeteende, fast utan gång? Min syster kom in i mitt rum en natt (hon gick i sömnen) och hade likadana ögon som TS beskriver. Det var ruskigt otäckt, och hon vaknade inte heller utan fick ledas tillbaka till sin säng där hon sedan lade sej igen. Själv sprang jag tillbaka till mitt rum och låste dörren om mej.
Citera
2010-04-23, 17:17
Medlem
VVeeDs avatar
Va vaken inatt och se om det händer igen och filma/ta kort då
Citera
2010-04-23, 18:15
Medlem
Citat:
Kan det vara någon typ av sömngångarbeteende, fast utan gång? Min syster kom in i mitt rum en natt (hon gick i sömnen) och hade likadana ögon som TS beskriver. Det var ruskigt otäckt, och hon vaknade inte heller utan fick ledas tillbaka till sin säng där hon sedan lade sej igen. Själv sprang jag tillbaka till mitt rum och låste dörren om mej.

Fy fan det där va ju steget värre en TS.
Citera
2010-04-23, 20:08
Medlem
osiriz88s avatar
När tjejen kom hem från skolan idag så berättade jag för henne om vad som hade hänt inatt. Hennes reaktion var väntad, hon skrattade och trodde att jag skojade. Men jag tror att jag till slut lyckades få henne att förstå att jag menar allvar.

Hon vill inte besöka läkare för att se om det är epilepsi, men om detta sjuka fenomen inträffar en gång till så tänker jag banne mig tvinga henne.
Citera
2010-04-24, 14:58
Medlem
amen snälla... att kalla varenda litet besvärligt beteende-problem för epilepsi är ju sjukt uttjatat och värdelöst. Det är en av de sämsta moderna doktorsbölderna till idioti. Ungefär som man kallar en massa saker för migräner hit och dit.

Åtminstone gå till en drömtolkare och processa igenom det undermedvetna, eller en bra hypnotist som använder avslappning och inte en massa manipulation.

Googla på hypnos som anaesthetic(bedövning) så kan du säkert hitta rekommendabla hypnosbehandlingar. Den sortens hypnos går ut på att få en person jätteavslappnad och berätta för dem att ta emot fysiologisk behandling istället för att kämpa mot den och leverera en massa smärta och så kan de gå igenom kirurgiska ingrepp helt utan giftiga bedövningar.
Citera
2010-04-24, 23:14
Medlem
wääuus avatar
Kanske har nämnts redan, men det låter lite som sömnparalys vilket förmodligen var väldigt skrämmande för henne. Ibland kommer man inte ihåg det eller tror att det har varit en dröm, minnet borde dock svagt kommit tillbaka när du berättade det för henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in