Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-23, 10:52
Medlem
Squeekys avatar
Expressen kr en story om ett fejkbrev dr Mona Sahlin ger ekonomisk rdgivning, bla om svartavlnad dagmamma.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...-gor-s-rasande

Tyvrr r bilden p brevet ganska usel. r det ngon som har tillgng till en lsbar kopia?
Citera
2010-04-23, 11:42
Medlem
Mongosyrrans avatar
Det skapades av crapi hr p forumet. Ngon har varit kreativ, hatten av.

https://www.flashback.org/sp18206972
Citera
2010-04-23, 11:51
Medlem
jumpcuts avatar
Det mest fantastiska r att fokus lggs p att det r smutskastning och frtal, att Alliansens anhngare spelar smutsigt och s vidare. Inte ett ord om att det som str faktiskt r SANT...

Sossarna spred falska rykten, Alliansanhngare sysslar med sann samhllsinformation. Men det r Alliansanhngarna som fr skit... Va?
Citera
2010-04-23, 11:59
Medlem
invisuss avatar
Awesome att ngon kastar lite skit p den dra skrpsubban
Citera
2010-04-23, 12:01
Medlem
soptippsbosses avatar
Hrligt!

Sprid den med vinden. Hon behver all feedback hon frtjnar.
Citera
2010-04-23, 12:36
Medlem
Tlagnojs avatar
Vet inte riktigt om jag hller med verklagare Sven-Erik Alhem.

BrB 5:1 2st
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hnsyn till omstndigheterna frsvarligt att lmna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade sklig grund fr den, skall ej dmas till ansvar.
Citera
2010-04-23, 12:49
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Vet inte riktigt om jag hller med verklagare Sven-Erik Alhem.

BrB 5:1 2st
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hnsyn till omstndigheterna frsvarligt att lmna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade sklig grund fr den, skall ej dmas till ansvar.
Det r sjlvklart en bedmningsfrga. Personligen anser jag att det faktum att hon kan bli Sveriges nsta statsminister gr det helt rtt att pminna allmnheten om offentliga uppgifter som sttt att lsa i tidningar.

Jag menar, fr politiker g fr att de inte betalat TV-avgift och betalat svart barnhjlp s borde Mona Sahlin inte ha existensberttigande i socialdemokraterna ens som medlem...
Citera
2010-04-23, 12:56
Medlem
Kazmo22s avatar
herregud vilken dum jvel hon r!
Citera
2010-04-23, 12:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det r sjlvklart en bedmningsfrga. Personligen anser jag att det faktum att hon kan bli Sveriges nsta statsminister gr det helt rtt att pminna allmnheten om offentliga uppgifter som sttt att lsa i tidningar.

Jag menar, fr politiker g fr att de inte betalat TV-avgift och betalat svart barnhjlp s borde Mona Sahlin inte ha existensberttigande i socialdemokraterna ens som medlem...

Jo, allt i lagboken r ju en bedmningsfrga *shrugs*

Om det hr r frtal s borde ju varenda tidning blivit fllda fr frtal i.o.m. Cecilia Steg-Chil efter valet 2006.
Citera
2010-04-23, 13:01
Medlem
LP-skivas avatar
Man undrar hur lnge till sossarna kan ha Sahlin som partiledare om de vill verleva?

Bilden gjordes allts fr nt halvr sedan och frst nu uppmrksammas den. Kan det ligga nn valstrateg bakom? Hur som helst mste den spridas vidare.
Citera
2010-04-23, 13:09
Medlem
Garneringsmannens avatar
Coolt att Flashback var den kreativa arena som utlste detta magnifika konstverk.

Samtidigt behver man inte dra upp Mona Sahlins historia fr att tappa frtroendet fr henne. Rcker bra med att flja med i nuet. Det kommer komma fler klavertramp innan valet, var s skra. Den dr tanten klarar inte press.
Citera
2010-04-23, 13:19
Medlem
Mr. Pissfaces avatar
Nytt bluffbrev, okritisk artikel denna gng. Undrar varfr.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7007661.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in