• 1
  • 2
2010-04-28, 11:33
Medlem
Scrotum-faces avatar
Idag publicerades följande text av Mats Roslin på en helsida i Dn och Svd.

http://www.skattehojning.nu/?page_id=2

Tror ni det är ett Ironiskt skämt, en dålig kampanj eller är idioten seriös?

Menar ta bara några av följande exempel:

Citat:
"När lyxkon*sumtion och valfrihet ökar blir det mer komplicerat för människor att förverkliga sina drömmar. Friheten minskar. Detta är en paradox"

"Ett räkneexempel; för bara några år sedan behöll staten 60% av vad en normalinkomst*tagare tjänar (sociala avgifter inräknade). Man*nen på gatan fick behålla 40%, i något vi kan kalla fickpeng. Redan det är förstås utmanande generöst i ett längre perspektiv (eller ger du dina barn 40% av din inkomst i fickpeng?), men numera har statens andel minskat till ynka 55%! Ja, ni kan själva föreställa er hur det går i en familj när barnens fickpeng ökar från 40% till 45% av föräldrarnas lön?!"

Ni kan ju läsa själva, men om det är ett seriöst inlägg så tror jag borgarna vinner mest på det! Kan ju vara högern som ligger bakom det för att få uppmärksamhet om hur mycket skatt vi egentligen betalar - eller så är det bara en fejkblogg. Vad tror ni och tror ni att media kommer att svara på annonserna?
Citera
2010-04-28, 11:40
Medlem
Krehs avatar
Finns gott om IRL-troll. Mats är förmodligen ett av dem.

Det med 60% är jag dock tveksam till. Är det verkligen så att man bara får behålla 40% av sin inkomst? Det, om något, måste ju vara ett skämt.
Citera
2010-04-28, 11:45
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Finns gott om IRL-troll. Mats är förmodligen ett av dem.

Det med 60% är jag dock tveksam till. Är det verkligen så att man bara får behålla 40% av sin inkomst? Det, om något, måste ju vara ett skämt.
Man får behålla betydligt mindre än så. Om du räknar samman inkomstskatt och arbetsgivaravgift kanske du får 40% kvar i fickan. Men sen kommer ju moms och andra skatter, för att inte tala om inflationsskatten. Det är nog få svenskar som får behålla mer än 30% av sin inkomst.
Citera
2010-04-28, 11:46
Medlem
Fails avatar
Att tro att han är ett troll verkar lite naivt, folk kommer sannolikt svälja det här med hull och hår. Någon som vet vem som betalade för annonserna i dn och svd? Vill minnas att de tar runt 100tkr för en helsida..

Edit:
Skulle någon verkligen lägga (förutsatt att DN tar ungefär lika mycket betalt) ca 400tkr på ett skämt?

SVD Sid. 3 färg 180 600:- (annonsen är det första man ser när man öppnar tidningen)

Edit 2:
Tydligen, skulle kollat på hans videos innan jag sade nåt
Senast redigerad av Fail 2010-04-28 kl. 12:08.
Citera
2010-04-28, 11:49
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
I praktiken har vi ju redan 100% skatt eftersom Staten vet vad de låter oss behålla, så visst varför inte så kan vi alla leva på bidrag (läs lånade pengar) sen.
Citera
2010-04-28, 11:50
Medlem
Mr Andersons avatar
Det måste ju vara ett skämt/ironi.
Citera
2010-04-28, 11:56
Medlem
ja,men ett litet sublimt sådant.Det är bara att gå in på hans skattehöjarhemsida så fattar man,iallafall tror jag det...
Citera
2010-04-28, 11:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Anderson

Solklart ironiskt
Citera
2010-04-28, 12:02
Medlem
Han har ju så rätt när han pekar på att en krona av tre skattekronor går till vård,skola,omsorg.Så om de områden ska få mer pengar så krävs det STORA skattehöjningar...Nu vill de rödgrön att det byggs järnväg för flera hundra miljarder lånade pengar..Är det inte bättre att sänka arbetstiden på så vis få fler i arbete???
Citera
2010-04-28, 12:05
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Anderson

www.skattretande.se - Där finns en video med "Mats Roslin"

HAHAHA!!!
Citera
2010-04-28, 12:07
Medlem
Dalajjilamans avatar
Citat:
Ju mer vi lämnas utan riktlinjer, desto mer tyngs våra liv av mängder av små och stora beslut – där vi förutsätts ha kunskap och intresse i de mest skilda ämnen. Här vill jag understryka att jag inte talar i egen sak. Belästa männis*kor kommer alltid att fatta välinformerade beslut, jag månar mer om det svenska folket som helhet.

Härligt totalitärt resonemang. Det känns inte som den typiska politiska satiren där han ger en känga
åt det ena lägret, bara allmän samhällssatir.
Citera
2010-04-28, 12:09
Medlem
xallos avatar
Solklart är det ironiskt, avsändare är: http://www.skattebetalarna.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto