• 9
  • 10
2021-02-24, 19:09
Medlem
Av:
Lernia
Yrgo
Yrkeshögskolan
Yrkesvux

Vad har bäst rykte och är bra för när man söker jobb sen?
Citera
2021-08-30, 23:45
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Av:
Lernia
Yrgo
Yrkeshögskolan
Yrkesvux

Vad har bäst rykte och är bra för när man söker jobb sen?

Yrkeshögskolan.
Övriga är typ bemanningsföretag.
Citera
2022-04-17, 16:28
Medlem
Någon som vet om man får ta ledigt 1-2 veckor när man studerar på lernia via komvux?
Citera
2022-04-17, 19:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Någon som vet om man får ta ledigt 1-2 veckor när man studerar på lernia via komvux?
I allmänhet så får man förlänga kurser. Jag har aldrig hört talas om just ledighet, men det är möjligt. Det där regleras genom avtal mellan kommunerna och företagen, och kan variera från kommun till kommun, så det är bäst att kontakta Lernia och/eller ditt komvux och fråga.
Citera
2023-03-17, 11:29
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag har en kompis som jobbade på linan på Saab Automobile och som redan 2009 sökte sig därifrån. Han är några år äldre då vi fick kontakt i högstadiet när han gick i nian och jag precis börjat i sjuan.

Han läste någon utbildning till installationselektriker på Lernia under 2010 och var också lite blandat när det gäller både lärare och elever. Många elever som lattjade och tryckte på nödstoppet så elmotorer och datorer slogs ut. Bör jag säga att läraren inte sade ifrån då det var invandrare såväl som svenskar som misskötte sig.

Min kompis var en av dom bästa i klassen och var säkert ren tur att han fick jobb efteråt. Då kunde han ändå känna en viss lättnad när Saab Automobile konkade.

Underskatta aldrig en arbetsmarknadsutbildning på Lernia för den kan mycket väl vara värd din tid.
Citera
2023-03-23, 11:50
Medlem
Hur är det att jobba via Lernia? Ska på intervju och företaget anställer bara från bemanning.

Idag har jag fast jobb hos en arbetsgivare med dålig lön, men goda chanser till löneökning. (Nyanställd)
Är det värt att säga upp sig och ev bli anställd via Lernia som ligger mycket högre i lön? Går isåfall från 28 till 32.
Citera
2023-06-26, 15:15
Medlem
Fiber och nätverkstekniker

Hej gode folk!

Undrar om någon här har gått Fiber och nätverkstekniker på Lernia, distans i Piteå och kan berätta lite hur det var? Hur var lektionerna upplagda t.ex. på plats eller distans, funkar det att gå den utbildningen och jobba samtidigt? Hur intensivt och hur är arbetsmarknaden för er just nu? Lön?

Tråden handlar mer om själva utbildningen och hur den är formad samt hur arbetsmarknaden ser ut nu för de som gått utbildningen.

Otroligt tacksam för svar!
Citera
2023-06-26, 17:44
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådstart inklistrad.

Mod.
Citera
2024-07-10, 21:30
Medlem
Mingla101s avatar
Jag gick en kyltekniker utbildning på lernia. Efter 3-4 månader började läraren vilja att jag skulle sluta utbildningen. Nej varför sa jag! Utbildningen är betald av arbetsförmedlingen.
Jag ringde den ansvariga på AF och förklarade att den här läraren vill att jag ska avsluta min utbildning. Den ansvariga från AF kom ner till utbildningen, och hade ett 1.5h långt samtal med vår lärare, utan att prata med mig. Kom dom överens att, nej gud nej han är inte lämplig..
Jag kämpade vidare, och fick argument så som: han ser inte skillnad på en järnklump/stålklump. Ja alltså material, vem ser skillnad på stål och järn? I en naturlig miljö.

Jag förstod att illviljan handlade om att Lernia använde det offentligas (arbetsförmedlingens) till att inte hjälpa samhället utan i stället gagna sig själv!
Citera
2025-02-01, 23:05
Medlem
Sjuk att det bolag med miljardintäkte säljs för 120 miljon när staten säljer till Aurelius.

Fyfan
Citera
2025-02-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Sjuk att det bolag med miljardintäkte säljs för 120 miljon när staten säljer till Aurelius.

Fyfan

Lernia borde fortsättas i konkurs. De har förlorat massa anbud och utbildningar på många ställen. Det var en hemsk arbetsgivare. Cheferna sa öppet att man borde vara glad att man hade ett jobb. Japp, de borde vara glada att det fanns villiga arbetstagare.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in