Citat:
Ursprungligen postat av DagensIndustri
1. Om du läser artikeln i SVD står det klart och tydligt att stenkastning förekommit.
2. De senaste åren har upploppen varit som värst under ramadan. Media har av natuliga skäl inte gjort kopplingen åt dig. Att högsäsongen för våldtäkter är förlagd till sommarmånder och särskilt stor innan skolstarten är allmänt känt.
3. Det stämmer att invandrare med medborgarskap har rösträtt. Vad är din poäng?
4. Du känner uppenbarligen inte till att bilbränderna under 2009 pågick in i februari 2010, och att polisen i Stockholm hade ett mobilt team som bara arbetade med detta. (Detta skrev inte tidningarna om) Men tycker du inte att det var lite konstigt att kravallerna 2008 som rasade fram till dagen innan julafton - helt försvann ur rapporteringen på julafton? Var det för att kravallerna upphörde eller för att medierna slutade rapportera?
1.
Någon stenkastning ska inte ha förekommit. http://www.dn.se/nyheter/sverige/nya...isen-1.1085354 , Dock står det annat i SvD. Fast DNs artikeln är utförligare och publicerat senare. Så jag litar mer på den.
2. Kan du visa på att "upploppen" har varit som värst under ramadan? Hur gör du denna koppling?
Att i princip alla brottslighet ökar under sommaren, ja... Men vad har det med saken att göra?
3. När du pratar om "svenskarna går till val" låter det som klassiskt SD retoriskt skitsnack. Förstår inte poängen med att poängtera att just "svenskarna" går till val... Samtidigt som du skriver om elaka invandrare som blir våldsamma under ramadn.
4. Om ingen media rapporterade om detta, hur får du tillgång till alla information? Som jag minns det skrevs det en hel del om bränder och upplopp.
Jag tror kravallerna till viss del upphörde under julafton, samt att vissa medier inte var intresserade av att rapportera det just den dagen. Det är inget konstigt med det allas.