Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-02, 22:01
Medlem
feed-mes avatar
Jag läste i tidningen (Ja, det var Aftonbladet och dem är inte trovärdiga, jag vet) att Danskarna hade gnällt på att mötet mellan Djurgården och AIK faktiskt är mycket mindre än mötet mellan FCK och Bröndby. Vad finns det egentligen för argument bakom detta, och är det egentligen bara skitsnack eller ligger det någon sanning i det?

Har aldrig varit i Köpenhamn för att se ett Derby men jag har enormt svårt att tro att rivaliteten mellan Bröndby och FCK kan slå rivaliteten mellan Djurgården och AIK. Men jag kanske har fel?

Men som topic trots allt lyder så undrar jag vad eran uppfattning av Nordens största möte egentligen är?
Citera
2010-05-02, 22:04
Medlem
Största mötet måste väl vara CL-finalen 2006, Ljungberg mot H.Larsson.
Citera
2010-05-02, 22:07
Medlem
X-tasys avatar
Spelmässigt är nog Köpenhamn derbyt bättre, men dif och aiks historia och hat mot varandra är större än Köpenhamn klubbarnas. Köpenhamn grundades ju 1992.
Citera
2010-05-02, 22:07
Medlem
gottmospahedens avatar
Ser man till lagens förmågor, så faller ju svenska lag bort direkt.

Rosenborg vs Fc köpenhamn kanske?
Citera
2010-05-02, 22:26
Medlem
skogsburkans avatar
AIK - DIF var ju allsvenskans största bottenmöte, tror ett lite stavfel från aftonbladet hade smugit sig in
Citera
2010-05-02, 22:30
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
AIK - DIF var ju allsvenskans största bottenmöte, tror ett lite stavfel från aftonbladet hade smugit sig in

Så.. du anser att 10:e plats var en bottenplacering? Nu ligger vi i alla fall 7:a, helt okej
Citera
2010-05-02, 23:10
Medlem
Ari.Golds avatar
Självklart är AIK-DIF nordens största möte pga. antal supportrar, historia osv. osv.

Ett jäkligt ballt möte vore ju AIK vs. FCK.
Citera
2010-05-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Självklart är AIK-DIF nordens största möte pga. antal supportrar, historia osv. osv.

Ett jäkligt ballt möte vore ju AIK vs. FCK.

Vad är det för ballt med att möta FCK?
Citera
2010-05-02, 23:14
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Vad är det för ballt med att möta FCK?

Då skulle Nordens två största klubbar mötas. De mest omtalade/omskrivna i sina hemländer, de mest flest fans osv.
Citera
2010-05-02, 23:18
Medlem
Har aldrig förstått det där med FCK, vilket plastlag. Hur supportrarna som var med 92 kunde gå med på en sammanslagning är bortom mitt förstånd...
Citera
2010-05-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Då skulle Nordens två största klubbar mötas. De mest omtalade/omskrivna i sina hemländer, de mest flest fans osv.
AIK får nog ta och bli störst i sitt eget land först.
Citera
2010-05-02, 23:47
Moderator
easy_dans avatar
Bättre fotboll och fler åskådare i Danmark, några frågor på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in