2010-05-03, 13:05
Medlem
Feitans avatar
Min magic mouse har slutat fungera. Den lilla gröna dioden blinkar och det är nya batterier. Tidigare har den alltid connectat till min Macbook Pro automatiskt och några få gånger har jag behövt gå in på inställningar -> mus för att "upptäcka" den. Men nu funkar inget av det, datorn hittar ingen mus. Vad kan vara fel? Vad kan man göra?

Tack på förhand.
Citera
2010-05-03, 13:09
Medlem
Doomarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feitan
Min magic mouse har slutat fungera. Den lilla gröna dioden blinkar och det är nya batterier. Tidigare har den alltid connectat till min Macbook Pro automatiskt och några få gånger har jag behövt gå in på inställningar -> mus för att "upptäcka" den. Men nu funkar inget av det, datorn hittar ingen mus. Vad kan vara fel? Vad kan man göra?

Tack på förhand.
Jag är ingen expert inom området, men kan det ha något att göra med bluetooth-anslutningen? Kolla om du har det aktiverat på Macbooken.
Citera
2010-05-03, 14:17
Medlem
Feitans avatar
Jag kollade igenom alla bluetooth inställningar och kunda inte hitta något som inte stämde. Har aldrig ändrat nåt där heller.
Citera
2010-05-03, 17:18
Medlem
Malreeks avatar
Jag brukar starta om min magic mouse så funkar det (dra ut batterierna, slå på och höger klicka,ansluten). Men det jag skulle kolla efter om jag kollat bluetooth kolla så inga lampor i musen är kass om det nu är det som spökar. Du kanske kan skaffa magicPrefs program för musen eller ta bort det om de nu skulle hindra musen från att ansluta.
Sista utväg skulle väl vara att reklamera skiten
Citera
2010-06-10, 02:07
Medlem
Ap-ungens avatar
Behöver hjälp här. Har aldrig program med Apple men denna gången stör jag mig. Varför måste man laddar ner ett extra program för att ställa in musen? Idiotiskt att den inte är kompitabel med Mac OS Snow Leopard. Jag kan inte ställa in Swipe saker, varken med Magicprefs eller vanliga inställningar. Laddade ner Magicprefs men verkar som jag inte har alla möjligheter som det ser ut på bilder? Kan typ inte ställa in något. Fattar ingenting. Orkar inte köpa problem för 695:-.

Tacksam för svar
Citera
2010-06-10, 15:49
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Behöver hjälp här. Har aldrig program med Apple men denna gången stör jag mig. Varför måste man laddar ner ett extra program för att ställa in musen? Idiotiskt att den inte är kompitabel med Mac OS Snow Leopard. Jag kan inte ställa in Swipe saker, varken med Magicprefs eller vanliga inställningar. Laddade ner Magicprefs men verkar som jag inte har alla möjligheter som det ser ut på bilder? Kan typ inte ställa in något. Fattar ingenting. Orkar inte köpa problem för 695:-.

Tacksam för svar
Prova Jitouch. Både för mus, och trackpad.
http://www.jitouch.com/index.php?page=magicmouse

Det är nog inte så att dom inte kan, men installera Jitouch kommer du att märka det är en ganska brant inlärningskurva......
Vad som kommer default styrs nog mer av vad folk kan förstå och lära sig.
Jag tycker tvärtemot Apple gjort ett bra jobb med att få folk i allmänhet att fatta multitouch med hjälp av iPhone, iTouch, multitouch trackpads osv. Och snart kommer det även en trackpad till din stationära. Och för power users som oss kan man ju alltid lägga till resten själv. Är det för svårt är man nog inte lämpad ändå.
Citera
2010-06-14, 01:05
Medlem
Ap-ungens avatar
Tack för svaret. Jitouch verkar bättre. Problemet är bara att min mus inte lyder på något annat än vanlig klick? Jag kan inte äns scrolla eller göra någon swipe. Vad är problemet? Riktigt frustrerande.

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2010-06-14, 11:03
Medlem
Transformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feitan
Jag kollade igenom alla bluetooth inställningar och kunda inte hitta något som inte stämde. Har aldrig ändrat nåt där heller.

Jag har exakt samma problem. Min Magic Mouse har slutat connecta till min dator.
Jag sökte runt mycket när problemet kom upp förut, och hittade flera trådar genom google som antydde på att det är Bluetooth enheten Innuti datorn som krånglar (om du inte kan ansluta andra saker heller dvs.).

Lösningen var att öppna datorn, pilla lite på bluetooth anslutningen/Kolla att den sitter i, därefter stänga och sätta igång datorn igen. Alternativt gå till Apple och be dom göra det.
Citera
2011-02-18, 20:39
Medlem
Jag hade samma problem med min men jag stängde av bluetoothen och tryckte på "Öppna Bluetooth-inställningar", sen startade jag bluetoothen därigenom och vips så funkade den igen Men som sagt det är konstigt att den bara slutar fungera sådär :S
Citera
2013-12-14, 17:42
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Min mus har börjat fungera väldigt dåligt och fungerar inte alls på tex min musmatta som fungerat felfritt tidigare, vad kan detta vara för fel? Nu är det nästan så den knappt fungerar på bordet.
laddade hem magicpref och pillade lite med men problemet kvarstår när jag är på musmattan och drar. Har gjort följande

1. Rengjort med spritad topps
2. Bytt batteri
3. Noggrant undersökt ifall någotser märkligt ut under musen
4. stängt testa starta om min blåtand

någon som kan ha en idé vad felet kan vara
Citera
2013-12-15, 23:11
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Min mus har börjat fungera väldigt dåligt och fungerar inte alls på tex min musmatta som fungerat felfritt tidigare, vad kan detta vara för fel? Nu är det nästan så den knappt fungerar på bordet.
laddade hem magicpref och pillade lite med men problemet kvarstår när jag är på musmattan och drar. Har gjort följande

1. Rengjort med spritad topps
2. Bytt batteri
3. Noggrant undersökt ifall någotser märkligt ut under musen
4. stängt testa starta om min blåtand

någon som kan ha en idé vad felet kan vara

Har nu kommit fram till att det är vissa ytor som slutat fungera. Börjar fundera om det kan vara ena sensorn som har gett upp? (ser att det sitter 2 när jag kollar)
Är det verkligen ingen som haft samma problem? googlat en del och hittat många sidor på engelska där folk sitter med liknande bekymmer (dock ingen lösning)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in