Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Verkar ganska klarlagt nu att det rör sig om en utlänning som vill rädda sin så kallade "heder" inför sin far och övrig släkt. Internetskadade, jag vet inte. Starkare kontroll på vilka som tar sig in i landet kanske hade varit en bättre åtgärd i detta fall. Då hade flickan varit vid liv nu.
Jag tror mer på den här acceptansen för sex vid ung ålder , och att det minsann ska knullas runt friskt tillsammans med faktumet att GM var kurd och därmed invandrare , och det är allmänt känt att invandrare har mycket kortare stubin än vad vi etniska svenskar har då de har levt i en sådan kultur och blivit uppfostrade i en sådan kultur.
Att det kan handla om hederskultur finner jag mycket troligt då pojken var nere i Irak och träffade sin pappa , pappan såg då en bild på pojkens mobiltelefon där han höll om en flicka.
Jag tror att pappan kan ha fått reda på att pojken var tillsammans med den här flickan och t.om att hon var gravid och därför indirekt tvingat på pojken att begå det här brottet.
Alt. tror jag att pojken under vistelsen nere i Irak kan ha fått berättat " ett och annat" om kvinnor och därför kommit hem med en snevriden kvinnosyn vilket i sin tur har lett till mordet.