Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-08, 10:18
Medlem
CopterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Verkar ganska klarlagt nu att det rör sig om en utlänning som vill rädda sin så kallade "heder" inför sin far och övrig släkt. Internetskadade, jag vet inte. Starkare kontroll på vilka som tar sig in i landet kanske hade varit en bättre åtgärd i detta fall. Då hade flickan varit vid liv nu.

Jag tror mer på den här acceptansen för sex vid ung ålder , och att det minsann ska knullas runt friskt tillsammans med faktumet att GM var kurd och därmed invandrare , och det är allmänt känt att invandrare har mycket kortare stubin än vad vi etniska svenskar har då de har levt i en sådan kultur och blivit uppfostrade i en sådan kultur.

Att det kan handla om hederskultur finner jag mycket troligt då pojken var nere i Irak och träffade sin pappa , pappan såg då en bild på pojkens mobiltelefon där han höll om en flicka.

Jag tror att pappan kan ha fått reda på att pojken var tillsammans med den här flickan och t.om att hon var gravid och därför indirekt tvingat på pojken att begå det här brottet.

Alt. tror jag att pojken under vistelsen nere i Irak kan ha fått berättat " ett och annat" om kvinnor och därför kommit hem med en snevriden kvinnosyn vilket i sin tur har lett till mordet.
Citera
2010-05-08, 10:27
Medlem
RocknRollPussys avatar
jag tror han träffade henne, ville att hon skulle göra abort men hon sa att hon skulle behålla barnet. han fick panik och slog ihjäl henne..
Citera
2010-05-08, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
jag tror han träffade henne, ville att hon skulle göra abort men hon sa att hon skulle behålla barnet. han fick panik och slog ihjäl henne..

Vi kan bara spekulera i dagsläget..läste igår att killen ska ha blivit chockad över något och att det då gick överstyr. Han måste ju ha vetat om att hon var gravid eftersom de skulle träffas för att prata om graviditeten. Han kanske blev förbannad över hennes beslut att göra abort?
Jag vet inte hur detta med aborter ses i killens kultur? men det kanske andra kan svara på?
Citera
2010-05-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy

Det kan ju ha varit mer överlagt än så. Han kan ju ha vägt det ena mot det andra:

1. Ta hand om ett barn (eller iaf betala underhåll) resten av livet.

2. Mörda henne och sitta något år på ett "behandlingshem" och få "vård" för att sedan kunna fortsätta precis som vanligt.
Citera
2010-05-08, 10:53
Medlem
Det här kommer användas av landsförrädarna som vanligt, först påstår dom att invandrare alltid uppmärksammas och trots sin bristande slutledningsförmåga lyckas de sedan hitta någon svensk som begått ett liknande eller värre dåd, sist men inte minst kommer ofta lite fria fantasier om sverigedemokraterna.
Citera
2010-05-08, 11:02
Medlem
forungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopterN
OnT : Har någon hört någonting kring de där mobilerna som pojken ska ha slängt iväg? De kan bli ganska avgörande vid en rättegång för att bevisa mord.

tänkte börja med att skriva att dom inte "behövs" eftersom han erkänt våld mot flickan, så kom jag på vilket underbart jävla f*tt system vi har här i sverige.

När man är nyvaken är det inte alltid lätt, men jo hoppas dom hittar telefonerna, sålänge inte GM (verkligen svårt att inte skriva något hatiskt ord ist för GM), har sett till så att dom inte är kvar i området, ja menar det har väll gått ett par dygn nu och dom borde väll ha hittat dom vid det här laget.
Citera
2010-05-08, 11:07
Bannlyst
han ville gifta sig med henne, och hänga på henne en burka omgående, hon och morsan (varför annars säga till AF att hon var gravid) ville göra abort, så då stämde dom möte för att berätta...rest is history
Citera
2010-05-08, 11:22
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmaklig
Det kan ju ha varit mer överlagt än så. Han kan ju ha vägt det ena mot det andra:

1. Ta hand om ett barn (eller iaf betala underhåll) resten av livet.

2. Mörda henne och sitta något år på ett "behandlingshem" och få "vård" för att sedan kunna fortsätta precis som vanligt.

Det här med varför Barzan gör nåt så jävla dumt, fult och grymt är lite svårt att begripa. Har filosoferat lite kring det tidigare https://www.flashback.org/sp22967920 men det är svårt att sätta sig in i vad som rör sig i huvudet på en 16-årig kurd.

Det är lite olyckligt att BOs mamma drog in hedersbegreppet för jag tror inte att detta har särskilt mycket alls med det traditionella hedersmordskulturen att göra. Jag skulle nog hellre rubricera detta som ett symtom på en för Barzans folkgrupp normal "bristande impulskontroll och brist på hänsyn och konsekvenstänkande".

För övrigt hoppas jag att åklagaren tar till utvisning när han presenterar sin önskemål om påföljd.
Citera
2010-05-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
han ville gifta sig med henne, och hänga på henne en burka omgående, hon och morsan (varför annars säga till AF att hon var gravid) ville göra abort, så då stämde dom möte för att berätta...rest is history

Nej han ville inte gifta sig med henne.
Nej han ville inte "hänga" på henne en burka.
Han är kurd och du är okunnig.
Citera
2010-05-08, 11:24
Bannlyst
Han är garanterat en hjälte bland alla muslimer.

Det firas i smyg i alla moskeer..
Citera
2010-05-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrus
Han är garanterat en hjälte bland alla muslimer.

Det firas i smyg i alla moskeer..

Du är så löjlig!
Du är så okunnig!
En riktigt farlig kombination.
Citera
2010-05-08, 11:27
Medlem
minesofterrors avatar
kl 11:45 idag ska en person från "Råby gruppen" läsa upp ett pressmeddelande ang. denna händelse samt även skall det hållas en tyst minut strax efter..

läste snabbt på Expressens löpsedel idag att mördaren slog ihjäl Bea med en sten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in