Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-07, 21:00
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Skummat igenom tråden finns det någon sammanfattning utan massa spekulationer?
Brukar inte fråga om sammanfattningar men är mest spekulationer i tråden och är bara intresserad av det som är bekräftat.

En tjej är gravid och vill göra abort hennes pojkvän flippar och slår ihjäl henne

Stämmer det hyfsat eller?

https://www.flashback.org/sp22954037
Citera
2010-05-07, 21:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingeling123
ehhhh varför inte de upplysningarna de har har ju redan polisen dock inte allmänheten ännu så vad e problemet? Trodde ni ville ha svar o bra källor inte det många skriker efter härinne?

Vill vill absolut ha information, så nära från händelsernas centrum som möjligt.

Det som avses vara bara att det finns möjligheter att du framöver nämner information som gör att man kan försöka sig på att få fram vem din dotter är och på så sätt även hennes kompis.
Citera
2010-05-07, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Som jag hörde att killen ville inte ha barnet det därför blev det som det är, men ingen vet just nu om han ville döda henne eller skada henne . Men allt blev det p.g.a att hon e gravid. de 2 vänner får veta vem de är sen
Liegatan ligger på Hammarby,numer Västerås 2-a värsta slum.
Har bott där sen 1974.
Citera
2010-05-07, 21:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Mördaren använde sten,för att det passar sig bättre enligt hans religion,varför använde han inte kniv?
Eller ströp henne??

Det ingår inte i islam att "använda sten". Däremot är det så att i vissa islamiska länder används stening som avrättningsmetod. Har inga källor att peka på, men jag skulle bli förvånad om valet av mordvapen/tillhygge särskilt ofta har koppling till gärningsmannens religiösa hemvist. Det är väl uppriktigt sagt några muslimer som årligen döms för mord i Sverige, och vad jag vet finns det inget som pekar på att deras val av metod eller mordvapen skiljer ut sig något speciellt mot hur ickemuslimer går till väga. (Det enda exemplet jag kommer på som någon form av religiöst inspirerat mordvapen är väl en liten flicka som ströps med en bibel för ett tiotal år sedan.)

Varför han inte använde kniv eller ströp henne? Tja, inte vet jag? Kniv är ju rätt så kladdigt. Dessutom lättare spåra vapnet. Strypning tar rätt lång tid och riskerar att dra uppmärksamhet, och det kräver nog ett annat psyk än att välja en mer "snabb" metod. Kanske han inte ens hade planerat att ha ihjäl henne, men fick den idén på plats. Då det låg en sten i närheten fick det bli den som användes. Kan man kanske tänka sig i alla fall.
Citera
2010-05-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Liegatan ligger på Hammarby,numer Västerås 2-a värsta slum.
Har bott där sen 1974.

2-a enligt dig.

Både valby och bäckby (i den ordningen rankar jag områdena, mest pga att man kan bli nerslagen av att bara vara svensk och gå där) är värre, råby 3-a, tycker tom att bjurhovda är värre än hammarby. Detta är dock min åsikt.
Citera
2010-05-07, 21:05
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ja det har jag och pratar med henne och kommer fortsätta med det...krävs nog bara lite tid att smälta allt och bevis (kommer ju med tiden) på att det inte var en "olyckshändelse"
Jag råder dig, säg INGET här inne på FB, det kan slå tillbaka på din dotter och hennes kompis. Folk beter sig som gamar, letar reda på bloggar, rotar i bilddagboken och diverse annat. Kolla din inkorg.
Citera
2010-05-07, 21:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
ehhhh varför inte de upplysningarna de har har ju redan polisen dock inte allmänheten ännu så vad e problemet? Trodde ni ville ha svar o bra källor inte det många skriker efter härinne?

Nej det är lugnt, jag skulle bara aldrig själv diskutera mina ungars privatliv i en mordtråd på internet, men det kanske bara är jag som är lite överbeskyddande...
Citera
2010-05-07, 21:08
Medlem
Troians avatar
Ja, så är det. Inte minst vid ungdomsbrottslighet så söker polisen av sociala nätverk i stil med Facebook och Bilddagboken, samt också förstås Flashback, med syftet att snappa upp eventuella rykten. Jag vet att det är så. Så också den här tråden.

(Har även hört att det förekommer att poliser går in och skriver med syftet att fiska mer information. Kasta in ett hundben och hoppas på att någon utvecklar och kan ge mer uppgifter.)
Citera
2010-05-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoblom
2-a enligt dig.

Både valby och bäckby (i den ordningen rankar jag områdena, mest pga att man kan bli nerslagen av att bara vara svensk och gå där) är värre, råby 3-a, tycker tom att bjurhovda är värre än hammarby. Detta är dock min åsikt.

Nu snackar du mycket skit, har kompisar som bor på båda valby och bäckby och de är svenskar o vi brukar alltid festa hemma hos de. Det är jätte många svenskar som bor på båda valby o bäckby. Vissa mig nån källa i från det du skriv.
Senast redigerad av Sasoki 2010-05-07 kl. 21:12.
Citera
2010-05-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, så är det. Inte minst vid ungdomsbrottslighet så söker polisen av sociala nätverk i stil med Facebook och Bilddagboken, samt också förstås Flashback, med syftet att snappa upp eventuella rykten. Jag vet att det är så. Så också den här tråden.

(Har även hört att det förekommer att poliser går in och skriver med syftet att fiska mer information. Kasta in ett hundben och hoppas på att någon utvecklar och kan ge mer uppgifter.)

Jo jag har själv märkt att lite folk som skriver till mig är för insatta i de hela. Tycker de är lite lustigt att en snut frågar efter hjälp när man själv inte ens befinner sig i Västerås. Skulle självklart vilja hjälpa till att förenkla de hela men i nuläget har jag inte fått reda på mer än va jag berättat.
Citera
2010-05-07, 21:11
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det är sånt som polisen ska utreda som jag hört. Det jag sitter på gör ingen nytta då det dels inte är 100 % säkert och polisen har nog redan utrett hans sociala umgängeskrets.

Syftar såklart på mina tidigare inlägg.
Citera
2010-05-07, 21:12
Bannlyst
Namn och gärna bild tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in