Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-07, 18:45
Medlem
Fickludds avatar
GM har bott i Sverige i tre år. Han är ett problembarn som vantrivs i skolan. Är det bara jag som finner det osannolikt att han skulle kunna författa ett SMS som ser ut som att det kom från BO?

Kan han ha tvingat henne att skriva det?
Citera
2010-05-07, 18:46
Medlem
Civilsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
GM har bott i Sverige i tre år. Han är ett problembarn som vantrivs i skolan. Är det bara jag som finner det osannolikt att han skulle kunna författa ett SMS som ser ut som att det kom från BO?

Kan han ha tvingat henne att skriva det?
Är helt inne på ditt spår.

Och angående att Aftonhoran och Expressen röjde etniciteten så snabbt tror jag beror på att mamman tagit upp hedersvinkeln och att detta var för stort för att försöka tysta ner.
Citera
2010-05-07, 18:47
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Ja det är skönt att vindarna verkar ha vänt en liten liten aning i alla fall. I Bapupafallet röjde de ju inget om hans bakgrund förrän hovrättsdomen var klar typ 3-4 månader efter att brottet skedde.

Hela den här grejen är hemsk av två skäl. Att ungdomar mördar varandra är någonting nytt i samhället och utvecklingen går åt helt fel håll. Den urspårade fjortiskulturen med 70-tals idéer om fri sexualitet och hetsande från rfsu:s sida att alla ska ligga med alla hela tiden börjar få allvarliga konsekvenser.

Fast det är totalt vansinne att intervjua mamman till ett mordoffer så nära inpå. Så gör ingen seriös tidning. Dessutom är ju risken uppenbar att hon har käpprätt åt helvete fel.
Citera
Medlem
baawoos avatar
enligt mamman så ska pappan ha stängt ut pojken (känslomässigt) efter att ha sett kortet osv frågan är hur han känner nu? är han stolt eller förstörd över vad pojken har gjort?
Citera
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nej, ett överlagt mord utfört på ett sadistiskt sätt går utmärkt även för mig.

Klassikern är ju att om mina två barn och min flickvän blir sexmördade och snubben jag är övertygad om är skyldig kommer undan så tänds ju i alla fall idén. Någon av mina kontakter informerar mig att snubben håller sig gömd i en sommarstuga.

Vad gör jag?

Troligen åker jag dit själv - innan jag ringer polisen. Se där. Jag är helt hemma med ett överlagt mord utfört på ett sadistiskt sätt och jag skulle dessutom få hjältestatus på Flashback. Det enda som behövdes var - rätt omständigheter.

En graviditet är en sak som kan förändra livet drastiskt för de inblandade. Det ger både motiv och/eller förklaringar till våldsdåd beroende på vad som nu hänt. Det sätter enorma känslor i svall och det har jag sett hos fullvuxna polare som normalt sett är väldigt kloka människor.

Jag kan inte tänka mig att det där "känslosvallet" hos dina "fullvuxna" polare skulle resultera i mord/dråp på den blivande modern.
Citera
2010-05-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo_jojo
Ja, visst kan han gjort det. Men nu stod det i inlägget att den enda anledningen til att kurdpappan skulle bli sur när han såg kortet i vintras, var att han visste att hon var gravid. Och det kan han inte ha vetat då!

Det var mest spekulationer, ett möjligt scenario i det inlägget som f ö hade en hel del intressanta teorier. En normal människa har svårt att sätta sig in i vad som rör sig i huvudet på en hedersfixerad kurd. Hur sjuk dennes kvinnosyn och världsbild är, samt hur en son är tvingad att följa sin fars vilja, osv.
Citera
2010-05-07, 18:50
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Fast det är totalt vansinne att intervjua mamman till ett mordoffer så nära inpå. Så gör ingen seriös tidning. Dessutom är ju risken uppenbar att hon har käpprätt åt helvete fel.

Instämmer! De nöjde sig inte ens med BO:s mamma utan fullföljde med den misstänkte GM:s mamma. Fy fan för okänslig hyenajournalistik!
Citera
2010-05-07, 18:51
Medlem
mahkees avatar
Följer tråden med stort intresse Har två kommentarer som jag inte sett att någon tagit upp ännu:

1) Varför är alla så fixerade vid att man borde ringa från en mobil om man är i fara och vill ha tag i pappa? Jag som jobbar med ungdomar i denna ålder vet att de i princip aldrig har pengar på sina mobiler, men däremot har de kontantkort med fria sms. De smsar, föräldrarna får ringa upp i så fall. Därmed inte sagt att BO verkligen sms:ade sin pappa, men omöjligt är det inte. En typisk tjej i den åldern kan få iväg det där sms:et lika snabbt som det skulle kunna ta att leta upp pappans nr i nummerlistan och ringa....

2) Tänk om BO redan hade GJORT aborten (samma dag?) och det var därför som GM ballade ur? Är det helt otänkbart?
Citera
2010-05-07, 18:51
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag kan inte tänka mig att det där "känslosvallet" hos dina "fullvuxna" polare skulle resultera i mord/dråp på den blivande modern.

Du, jag hörde ett par av samtalen...

Jag återkommer när vi har mer information. Jag vill se HELA den aktuella situationen, dödsorsak, tjejens agerande, killens agerande och hela köret innan man kan säga något vettigt.

Helheten är direkt avgörande för hur jag väljer att se på saker och ting och i det här fallet känner vi till alldeles för lite. När jag snackar om rätt omständigheter så skojar jag inte. I rätt omständigheter ingår allt och det gäller såväl gärningsman som offer.
Citera
2010-05-07, 18:52
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Instämmer! De nöjde sig inte ens med BO:s mamma utan fullföljde med den misstänkte GM:s mamma. Fy fan för okänslig hyenajournalistik!

Expressen har varit på morsorna i alla mordfall senaste året. De fick mamman till han som slog ihjäl Adam i Bålsta förra veckan att gråta ut i deras tidning redan samma dag de anhöll honom. Vidriga tidning och vidriga "journalister".
Citera
2010-05-07, 18:56
Medlem
Squalos avatar
Jag blev fundersam över namnet, Barzan Kamal Othman Khoshnaw. Vad är det för ras som heter så? Är det kurder?

Citat:
Att förfölja offers anhöriga är sen många år standard för skvallerpress som Aftonbladet och expressen iaf. Klart att det hänger en fotograf in genom badrumsfönstret inom en kvart.

Dock borde man undvika det nu när det är valår för att lättare kunna tysta ner identiteterna hos förövare.
Citera
2010-05-07, 18:56
Medlem
Kan någon gärna sammanfatta allting och ge mig namn och bild på den skyldige, och är man 100 % säker på att det är just han som gjorde det? och att han gjorde det ensam och inte fick hjälp utav någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in