Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-06, 15:06
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är intresserad av bild, har någon lyckats får fram en bild eller har fokus legat på skitsnack istället för att hitta information om GM och brottet?
Har försökt läsa igenom de senaste 20-25 sidorna, och fokuset ligger ännu så länge på den misstänkta GM's etnicitet. Mycket lite möda har lagts på något annat så vitt jag kan se.
Ja, förutom en del strålande slutsatser i stil med att, BO får skylla sig själv då hon sminkar sig mycket, och för att hon umgås med muslimer och liknande dravel.

Citat:
Om sms:et innehåll var att fkickan var jagad av två somalier så har självklart GM skickat detta. Han hade tillgång till hennes mobil som han senare slängde.

Varför slängde han sin egen mobil?
Min första tanke då jag läste att den anhållne ynglingen sagt att han slängt båda mobilerna, var just därför att han tycks ha använt flickans mobil till att skicka ett sms till flickans far i ett försök att lägga skulden på någon annan.

Jag blir inte det minsta förvånad om han i senare förhör kommer att neka till att ha sänt det sms:et, och istället påstår att det måste någon annan gjort som hittat flickans mobil.

Han kanske siktar på ett Mats Alm-försvar?
Citera
2010-05-06, 15:07
Medlem
fruns avatar
Att killen är invandrare har ingenting med vad han gjorde att göra, tror jag. Jag tror att vilken ung kille som helst som eller kanske vilken kille som helst oavsett ålder som gjort en 16 åring gravid kan nog balla ur men att döda någon hör väl inte till vanligheterna...

Dom sade just på radion att dom funnit ett motiv till mordet men ville inte gå ut med det..antar det är graviditeten?
Citera
2010-05-06, 15:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
Men om GM skrivit smset till pappan kan mordet vara planerat.

Bara för att han skickar ett sms efter mordet betyder det inte att han planerade mordet.
Det kan vara en snilleblixt han fick på väg därifrån.
Citera
2010-05-06, 15:10
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Bara för att han skickar ett sms efter mordet betyder det inte att han planerade mordet.
Det kan vara en snilleblixt han fick på väg därifrån.

Förmodligen, eftersom det är en så sjukt dålig plan. Ska den rädda flickan som springer från ett gäng killar med kniv börja SMS:A??? Man ringer väl, hem eller till 112.
Citera
2010-05-06, 15:10
Medlem
-I går hittades en 16-årig flicka död i skogen i Västerås. En jämnårig pojke misstänks för mordet. Han säger själv att hans avsikt aldrig var att döda flickan utan att det hela var en lek som spårade ur.

Ah vad är det för jävla lek som spårade ur??

Alltså man borde väl ha en spärr i huvudet som säger att nu går allt för långt snart.
Men det är ju bevisat att alla inte har det. Tyvärr.

EDIT: Glömde ju källan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7084452.ab
Citera
2010-05-06, 15:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Har försökt läsa igenom de senaste 20-25 sidorna, och fokuset ligger ännu så länge på den misstänkta GM's etnicitet. Mycket lite möda har lagts på något annat så vitt jag kan se.
Ja, förutom en del strålande slutsatser i stil med att, BO får skylla sig själv då hon sminkar sig mycket, och för att hon umgås med muslimer och liknande dravel.

Min första tanke då jag läste att den anhållne ynglingen sagt att han slängt båda mobilerna, var just därför att han tycks ha använt flickans mobil till att skicka ett sms till flickans far i ett försök att lägga skulden på någon annan.

Jag blir inte det minsta förvånad om han i senare förhör kommer att neka till att ha sänt det sms:et, och istället påstår att det måste någon annan gjort som hittat flickans mobil.

Han kanske siktar på ett Mats Alm-försvar?

så kan der förstås vara. I och med att mobilen kommer att bli spårad dit förstod han kanske att det var kört iallafall.

jag tror också han kommer neka till sms. Även om han erkänner sig skyldig nu så visar sms:et att han var klar och medveten om vad han hade gjort efter brottet.
Citera
2010-05-06, 15:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Håll diskussionen om invandring osv. i därför avsett forum.

Här diskuterar vi själva fallet och allt annat är att betrakta som Off Topic och kommer att raderas.

Högvis med OT har raderats

// Mod
Citera
2010-05-06, 15:20
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Förstår inte, vem är GM?! Folk säger kurd,muslim,somalier en del trodde svenskt etnicitet i början även.

Barzan Kamal Othman Khoshnaw heter han.
Citera
2010-05-06, 15:23
Medlem
Buffelns avatar
Frågan är inte om saken bör diskuteras eller ej - alla är ju överens - frågan är om det nödvändigtvis ska fylla 90% av varje tråd (vilket vore fallet om inte mod fick städa upp varenda jävla tråd för att göra den läslig). Hade varje tråd handlat om blattar istället för topic hade flashback självdött, det säger sig självt.

Alltså, för femtioelfte gången, blattediskussionen är relevant och angelägen men inte var som helst och inte hela tiden.

Är killen med samma förnamn som K O K nu helt avfärdad?
Citera
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Barzan Kamal Othman Khoshnaw heter han.

Vi vet ju INGENTING om den här personen. Hur kan så många ha koll på den andre Barzan men ingen vet ett skvatt om den här?
Citera
Medlem
HEDERSMORD?

En fundering :

Vi läser ju och ser på nyheter om flickor som blir misshandlade eller mördade av sin släkt eller bekanta på grund av diverse saker.

Låt oss säga att den utpekade gärningsmannen tillhör samma religion, kommer han att gå samma öde till mötes om det visar sig att han gjort den svenska flickan gravid??

Eller funkar inte straffet åt båda hållen???
Citera
2010-05-06, 15:24
Bannlyst
Polisen uppmanar också allmänheten att hålla ögonen öppna efter två mobiltelefoner som enligt uppgift från den nu anhållne pojken ska ha kastats på vägen mot Bäckby centrum. Telefonerna ska ha tillhört pojken och den nu döda flickan.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.823...iltelefonerna-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in