Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-07, 21:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Kanske det.

Ja, min poäng var snarast att ditt ivriga försök att få det här till en islamistisk stening bygger på allt annat än empiri. Med kanske det ville jag alltså ha sagt att vi inte vet mycket om hur det gått till, förutom att hon utsatts för våld med tillhygge. Sannolikt trubbigt våld, och ja, skulle jag säga, troligen med en sten eller träpinne/påk. Lutar åt sten, men det tror inte kom sig av gärningsmannens kultur utan att en sten användes av rent praktiska skäl.

Mediarapporteringen tycker jag inte heller tyder på att de två eventuella medgärningsmännen spelat en särskilt stor roll i händelseförloppet. De borde vid det här laget i så fall vara gripna.
Citera
2010-05-07, 21:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Det är sånt som polisen ska utreda som jag hört. Det jag sitter på gör ingen nytta då det dels inte är 100 % säkert och polisen har nog redan utrett hans sociala umgängeskrets.

Syftar såklart på mina tidigare inlägg.

Det är ingen mening att bre på att man vet för mycket, för då kommer polisen och knackar på dörren.

Även om inte FB lämnar ut IP så kan de spåra din adress i realtid i samband med att du skriver inlägg och på så sätt få fram vem du är.

Finns nästan flera exempel där det har hänt här på FB, även om ingen vågar erkänna i tråden.

Till dina sms, du sa att ett av namne var svenskt?
Citera
2010-05-07, 21:20
Medlem
Troians avatar
En del har uppmanat andra att redigera sina inlägg. Vill bara påminna om att det i en timme efter inlägget postades är möjligt att redigera. Efter att den timmen förlöpt så kommer inlägget inte att raderas eller redigeras, om det inte skulle visa sig vara ett regelbrott av något slag. Så vill ni agera gör det snabbt.

/Mod
Citera
2010-05-07, 21:33
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Nej, det skiter väl jag i. Säger vad jag hört, och vill inte att någon ska få slippa undan. Säger ju att det finns vänner till killen som sitter på mycket information som inte bryr sig om att gå till polisen.

ge oss namn på svinen då!
Citera
Medlem
tingeling123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej det är lugnt, jag skulle bara aldrig själv diskutera mina ungars privatliv i en mordtråd på internet, men det kanske bara är jag som är lite överbeskyddande...

suck har aldrig påstått att MIN dotter är någon som helst slags kompis med GM heller eller ens att hon känner honom..... Hon har träffat honom vi de tillfällen jag skrev innan typ hejjat så det finns absolut inget som binder min dotter till honom. Skulle aldrig lämna ut hennes privatliv heller utan såg det relevant för att bevisa källan
Citera
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är ingen mening att bre på att man vet för mycket, för då kommer polisen och knackar på dörren.

Även om inte FB lämnar ut IP så kan de spåra din adress i realtid i samband med att du skriver inlägg och på så sätt få fram vem du är.

Finns nästan flera exempel där det har hänt här på FB, även om ingen vågar erkänna i tråden.

Till dina sms, du sa att ett av namne var svenskt?

Sa aldrig svensk, men ja det stämmer.
Citera
2010-05-07, 21:34
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ge oss namn på svinen då!

Men lugn. Detta är saker jag hört som cirkulerar. Hur kul vore det om du blev oskyldigt utpekad?
Citera
2010-05-07, 21:35
Medlem
BlackBookss avatar
Kan någon vara vänlig att göra en sammanställning?

GM är utlänning vad jag fattar på Expressen??
Det talas om hedersmord.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...ett-hedersmord

Men som sagt en sammanställning vore tacksamt.
Citera
2010-05-07, 21:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men lugn. Detta är saker jag hört som cirkulerar. Hur kul vore det om du blev oskyldigt utpekad?

Du sa at det var två olika personer som fått sms. Båda hade fått namn på hans medhjälpare, eller?
Citera
2010-05-07, 21:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingeling123
suck har aldrig påstått att MIN dotter är någon som helst slags kompis med GM heller eller ens att hon känner honom..... Hon har träffat honom vi de tillfällen jag skrev innan typ hejjat så det finns absolut inget som binder min dotter till honom. Skulle aldrig lämna ut hennes privatliv heller utan såg det relevant för att bevisa källan

Det är i all välmening och kanske främst för att skydda din dotters vän.
När det kommer ut att han har en alternativ flickvän kommer det att ryka på google.
Citera
2010-05-07, 21:40
Medlem
Citat:
Sa aldrig svensk, men ja det stämmer.

Jag läste på Fb att nån tjej skriv att det var svensk som var med killen
Citera
2010-05-07, 21:42
Medlem
karkaroffs avatar
Citat:
Kan någon vara vänlig att göra en sammanställning?

GM är utlänning vad jag fattar på Expressen??
Det talas om hedersmord.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...ett-hedersmord

Men som sagt en sammanställning vore tacksamt.

Testa o sök på ordet sammanfattning i ämnet så kanske du hittar.

Här är annars en sammanfattning: https://www.flashback.org/sp22954037
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in