2010-05-09, 13:50
Medlem
Jo det är såhär, jag har vart placerad hos KFM dom senaste 3 åren för skadestånd som jag inte kunde betala, en spottstyver på 20.000 som betalas in på tisdag.

Väl på tisdag är jag som sagt helt av med skuldsaldo hos fogden men har ju betalningsanmärkning kvar men det verkar ju freedom finance inte bryr sig om.

Jag har jobb, just nu en timanställning på en byggfirma där chefen inte vill göra sig av med mig och den 6e juni får jag en OSA-anställning på en fritidsgård så chefen har ju bara ett val, Visstidsanställa/Provanställa/Fastanställa mig i 12 månader minst om han funderar på visstid vill säga (Så jag jobbat ihop a-kassan)

Men till saken... Jag har jobb i minst 12 månader och får ut minst 150.000 innan skatt och efter det en A-kassa med god återbetalningsförmåga då jag bor hemma, har en ända räkning på min telefon runt 2-300 spänn i månaden.

Hur stor e sannolikheten att jag får igenom ett lån på 120.000 (50.000 privatskulder och 50.000-70.000 till bil) vad tror ni?

Vad bör jag tänka på när jag ansöker?

Fridens

//Ara
Citera
2010-05-09, 14:00
Medlem
Brutes avatar
Citat:

Jag tycker att du skall tänka på om du verkligen vill leva ett bra tag framåt på minus/skuld.
Att sätta dig i ny skuld för att betala av andra tidigare skulder är inte sunt.

Upprätta en ny avbetalningsplan för dina återstående skulder. Och där efter kan du börja spara till del av beloppet för bilköp.

Sorry för att jag inte kan tillföra något i oddsen för nytt lån hos just det omnämnda kreditbolaget.

//Brute
Citera
2010-05-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Jag tycker att du skall tänka på om du verkligen vill leva ett bra tag framåt på minus/skuld.
Att sätta dig i ny skuld för att betala av andra tidigare skulder är inte sunt.

Upprätta en ny avbetalningsplan för dina återstående skulder. Och där efter kan du börja spara till del av beloppet för bilköp.

Sorry för att jag inte kan tillföra något i oddsen för nytt lån hos just det omnämnda kreditbolaget.

//Brute

Jag har tänkt i flera år på detta Brute, och som sagt varför inte passa på nu när jag saknar andra utgifter? Jag har ju absolut inget å förlora på det, men jag förstår dina tankebanor och tackar för omtanken
Citera
2010-05-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arafax
Jag har tänkt i flera år på detta Brute, och som sagt varför inte passa på nu när jag saknar andra utgifter? Jag har ju absolut inget å förlora på det, men jag förstår dina tankebanor och tackar för omtanken

Ehh, fast hos KFM i tre år, och nu när du äntligen är fri så ska du genast kasta dig in i lånekarusellen igen? Är min herre en idiot?
Citera
2010-05-10, 13:39
Medlem
Fallschirmjägers avatar
Om du tar lanet ar du fast for livet i standiga skulder, du har chansen nu att satta stop for fattigt skuldsatt liv..., eller satt pasen over huv`e o sag, jaja det loser sig imorn...
Citera
2010-05-10, 15:49
Medlem
Citat:
Jo det är såhär, jag har vart placerad hos KFM dom senaste 3 åren för skadestånd som jag inte kunde betala, en spottstyver på 20.000 som betalas in på tisdag.

Väl på tisdag är jag som sagt helt av med skuldsaldo hos fogden men har ju betalningsanmärkning kvar men det verkar ju freedom finance inte bryr sig om.

Jag har jobb, just nu en timanställning på en byggfirma där chefen inte vill göra sig av med mig och den 6e juni får jag en OSA-anställning på en fritidsgård så chefen har ju bara ett val, Visstidsanställa/Provanställa/Fastanställa mig i 12 månader minst om han funderar på visstid vill säga (Så jag jobbat ihop a-kassan)

Men till saken... Jag har jobb i minst 12 månader och får ut minst 150.000 innan skatt och efter det en A-kassa med god återbetalningsförmåga då jag bor hemma, har en ända räkning på min telefon runt 2-300 spänn i månaden.

Hur stor e sannolikheten att jag får igenom ett lån på 120.000 (50.000 privatskulder och 50.000-70.000 till bil) vad tror ni?

Fridens

//Ara

kan nog stämma att de skiter i att du har anmärkning eller ej, När det gäller bolån....

Privat/blanco lån kan du glömma tror jag. Och skulle du får ett så skulle jag tippa att din ränta tack vare historik landar på 20-24%..

nä, tänk om. tänk rätt
Citera
2010-05-10, 21:48
Medlem
P102s avatar
Citat:

Just nu har du inga utgifter, men hur har du det om två år? Tio? Har du tänkt bo kvar hos mamma tills du betalat av detta lån också? Om ett ynkans år har du jobbat ihop till den summa du vill låna idag. Ett år. Sen kan du köpa en bil för dina alldeles egna pengar.
Citera
2010-05-15, 21:19
Bannlyst
Om det blir nekat/beviljat kan bara dom svara på. Men ett lån på 120.000 kr och fortfarande en "prick" i kreditregister på tidigare ej återbetalat belopp som gått till KFM, kan nog kanske bli ett problem.

Om du inte träffar en bra handläggare och lägger fram allting väldigt snyggt.
Citera
2010-05-16, 12:19
Medlem
rosa_humlas avatar
Med tanke på att du inte kunnat betala av en skuld på 20k under loppet av 3 år så skulle jag ta en allvarlig funderare på hur du ska ha råd med ett lån på 120k precis som andra sagt.

Vad är så viktigt att ta lån till? Särskilt då du redan har två lån sedan innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in