• 1
  • 2
2010-05-09, 16:01
Bannlyst
Bakom fasaden om ett lyckligt välfärdssamhälle döljer sig en mörk verklighet.
Antalet självmord, mord och våldtäkter ökar lavinartat. Vad händer med sverige?

Tiotals svenska kvinnor våldtas varje dag, gruppvåldtäkter blir allt vanligare (bara igår hade vi ju en ny i göteborg) och överfallsvåldtäkterna har fördubblats på bara tio år från 361 (1999) till 966 (2009). Mörkertalet behöver vi inte ens tala om.. Förra året anmäldes runt 5500 våldtäkter i sverige samtidigt som det var 500 i finland. Bara 5000 mer? Tyvärr, det går inte längre att skylla på att vi definerar våldtäkt annorlunda i sverige. Det är ett hårt faktum att det våldtas extremt mycket i sverige och detta anser jag är en skamfläck för vårt land. Det finns fan inget skitigare än våldtäkt.

Sidoläsning: "En olöst våldtäkt varje dag i 10 år"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7098372.ab

Vad anser ni om detta? Finns det något slut på våldtäktsepidemin eller kommer det bara förvärras i framtiden? Skulle inte förvåna mig om varannan svenska kommer vara ett våldtäktsoffer inom ett par tiotal år.
Citera
2010-05-09, 16:08
Medlem
at3ists avatar
Jag tror alkohol"kulturen" kan vara en orsak. Hur många blir utnyttjade på fyllan?, hur stort är mörkerantalet?.
Citera
2010-05-09, 16:14
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Jag tror alkohol"kulturen" kan vara en orsak. Hur många blir utnyttjade på fyllan?, hur stort är mörkerantalet?.

tror inte jag, kolla in denna (tryck på value 2 gånger) http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ol_consumption
Citera
2010-05-09, 16:16
Medlem
rolExxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist

Och finnarna super mindre än svenskarna?
Citera
2010-05-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolExxX
Och finnarna super mindre än svenskarna?
Finland har däremot bra många färre invandrare från länder där våldtäkt och kvinnoförtryck ingår i kulturen jämfört med Sverige.
Citera
2010-05-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shenmueliraren
Bakom fasaden om ett lyckligt välfärdssamhälle döljer sig en mörk verklighet.
Antalet självmord, mord och våldtäkter ökar lavinartat. Vad händer med sverige?

Tiotals svenska kvinnor våldtas varje dag, gruppvåldtäkter blir allt vanligare (bara igår hade vi ju en ny i göteborg) och överfallsvåldtäkterna har fördubblats på bara tio år från 361 (1999) till 966 (2009). Mörkertalet behöver vi inte ens tala om.. Förra året anmäldes runt 5500 våldtäkter i sverige samtidigt som det var 500 i finland. Bara 5000 mer? Tyvärr, det går inte längre att skylla på att vi definerar våldtäkt annorlunda i sverige. Det är ett hårt faktum att det våldtas extremt mycket i sverige och detta anser jag är en skamfläck för vårt land. Det finns fan inget skitigare än våldtäkt.

Sidoläsning: "En olöst våldtäkt varje dag i 10 år"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7098372.ab

Vad anser ni om detta? Finns det något slut på våldtäktsepidemin eller kommer det bara förvärras i framtiden? Skulle inte förvåna mig om varannan svenska kommer vara ett våldtäktsoffer inom ett par tiotal år.

Att anmäla en våldtäkt och att ha begått en våldtäkt är faktiskt inte samma sak

Har du hittat något som kanske säger något om benägenheten att anmäla?
Citera
2010-05-09, 16:19
Medlem
Citat:
Vad anser ni om detta? Finns det något slut på våldtäktsepidemin eller kommer det bara förvärras i framtiden?

Naturligtvis kommer de att öka. Hur mycket de ökar är dock en annan fråga, och har fruktansvärt stor relevans med våran invandringspolitik gällande MENA.
Citera
2010-05-09, 16:19
Medlem
rolExxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Finland har däremot bra många färre invandrare från länder där våldtäkt och kvinnoförtryck ingår i kulturen jämfört med Sverige.

Det var ju det jag menade
Citera
2010-05-09, 16:21
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:

Det kommer att förvärras eftersom det ligger i dom 7 riskdagspartiernas önskemål. 2 av 3 våldtäkter begås av personer med bakrund från MENA-regionen, antingen att dom är födda där eller att minst en förälder är det. Det är med andra ord en efekt avmångkulturen. Vill man ha mångkultur, och det vill 7-klövern i rksdagen, så vill man ha mer kriminalitet, vålds- och sexbrott.

SD 2010
Citera
2010-05-09, 16:22
Medlem
Nico77s avatar
Mångkulturen är säkert en stor bov i dramat. Inte det att invandrare är onda, har bara andra värderingar. Jag känner t ex flera pakistanska familjer där både mannen och kvinnan är extremt välutbildade. Men till och med kvinnorna säger helt öppet att dom tycker det är "bra" att mannen har mycket mer rättigheter än kvinnan. Kvinnorna själva har sagt att anledningen är att kvinnan helt enkelt inte klarar av det ansvar som mannen axlar. Skilsmässa är väldigt enkelt för mannen att ta ut men komplicerat för kvinnan, detta för att "kvinnan inte i samma utsträckning som mannen klarar av att ta ansvar för äktenskapet". Men på tal om ansvar för äktenskapet så, försöker flera av dessa, gifta, män att vara otrogna varje gång frugan åkt hem till Pakistan på besök. Så det är nog inte så konstigt att det våldtas en del när en kultur där kvinnan är fri att klä sig hur utmanande hon vill besöks av en kultur där dessa kvinnor faktiskt ses som lägre stående varelser. Ett av dessa Pakistanska par har sagt att det är viktigt att dom lämnar Sverige innan deras lilla dotter är gammal nog att bli korrumperad av de svenska kvinnornas sätt.
Citera
2010-05-09, 16:43
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Ett mycket enkelt svar på denna fråga är att vi i Sverige i princip ohämmat och med neddragna byxor släpper in vilka invandrare som helst, oavsett hur mycket de ljuger och utnyttjar den svenska dumsnällheten.

Det finns bra och skötsamma invandrare och det finns rötägg. Till den första kategorin hör, om jag ska generalisera grovt, nord- och centraleuropéer, nordamerikaner och folk från östra och sydöstra Asien, t ex Korea, Thailand och Japan.

Till den kategori där vi hittar en mycket stor andel pack, analfabeter och potentiella våldtäktsmän har vi Mellanöstern, Afrika (i synnerhet Somalia och de norra delarna) samt Kosovo. Skulle det sättas stopp för invandring från dessa områden skulle våldtäktsstatstiken sjunka som opinionssiffror för S efter ett tv-framträdande av Mona Sahlin.

Givetvis finns fler faktorer som spelar in, men invandringen är den stora boven i dramat. Det vittnar bl a allt fler rapporter och kommentarer om, till och med från PK-håll, bl a om hur majoriteten av våldtäktsmän i svenska fängelser inte ens förstår svenska.

Tyvärr är media och politiker fast beslutna att invandring i alla dess former är av godo för Moder Svea och man är inte speciellt intresserade av att diskutera några som helst problem utan mörkar dem snarare.

Ergo: etablissemanget offrar svenska kvinnor som kanonmat för "den goda sakens skull".
Citera
2010-05-09, 16:49
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag tvivlar inte en sekund på att alla våldtäkter är ännu en bieffekt av Sveriges "generösa flyktingpolitik". Tyvärr så anses sådana teorier vara "rasistiska" och "främlingsfientliga", även om de är sanna, så det lär knappast göras några större efterforskningar i frågan.
Senast redigerad av Wittgenstein 2010-05-09 kl. 16:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in