Citat:
Ursprungligen postat av TgZ
Jag har inte sagt att jag inte söker jobb era dumma helveten :P
Söker jobb varje dag, men har man en dålig utbildning i botten som jag har och bor i en jävla håla så är det inte så lätt att få tag i något.
Tack till "D Roger" för det enda vettiga inlägget och cinerama, problemet är att jag redan har 2:an fixad om jag vill ha den, svårt att hitta mindre lägenheter där jag bor.
Man ska ha en tvåa så du har ett eget privat sovrum, det behöver man.
FB-folket, och "Svensson vid köksbordet"...De är barn av sin tid.
Att jobba kan vara förnöjsamt och givande, dock, när Svensson och akademikerna från en rad olika specialiteter, från ekonomi, medicin, socialvetenskap, haussar arbetet...
Och om vi skulle göra alla onödiga, som arbetare, maskinerna skulle vara våra vänner, vad är då deras system, deras inpräntade tankar, vara värda? All tid de la på utbildning, allt de hoppades, trodde, ville...det går inte, de är inte behövda, de är inte lönsamma... Dessutom mår många dåligt om de inte jobbar. Psyket skulle braka på dem. Detta under en tid när vi ser hur arbetet värderas ner vs kapital. Hur kan börsen och fastigheterna stiga vid en superkrisränta om systemet är sunt?
Som Nordeas aktienisse sa igår i e 24:
– Vad man kan känna sig säker på är att de som håller i taktpinnen på centralbanker och på politikerhåll är väldigt adaptiva, att de lyssnar. Och vad de säger nu är att vi ska göra allt som står i vår makt för att tillmötesgå marknadens önskemål. De flyttar schackpjäserna allt eftersom marknaden tycker att de ska göra det.
Flyttar politikerna pjäserna för dig? Kan man inte inse att politikerna numer...saknar makt?