Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-11, 09:56
Medlem
Tjenare, jag hyr idag in mig i ett litet rum i en 4:a med 3st andra pers för 2000kr i månaden, jag får hyran betald av Socialen, jag har ett tag letat efter en egen lägenhet och har hittat en 2:a som jag fått för ca 4000kr i månaden.

Problemet är att Socialen säger att dom inte vill betala min hyra för att man inte får öka sina boende kostnader när man går på försörjningsstöd

Någon som har erfarenhet av liknande situationer eller vet om det finns något sätt man kan övertala dom på?, måste ju finnas något man kan göra jag skiter fullständigt i om man måste ljuga för jag pallar inte bo i ett litet rum med dom jobbiga jävlarna jag bor hos nu längre.

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-05-11, 09:59
Medlem
AtroCiouss avatar
Om det inte finns någon vettig anledning utöver att du är less så får du fint bo kvar.
Citera
2010-05-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtroCious
Om det inte finns någon vettig anledning utöver att du är less så får du fint bo kvar.

Så, se till att bli utslängd kanske fungerar som en vettig anledning då :>

Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Tidstypiskt frågeställning - hur kan få mer mer mer mer UTAN att göra ett piss för det.....!

Varför skall vi betala för att du kan bo gratis?

För att det är så det fungerar i Sverige och jag vill inte bo på gatan?
Citera
2010-05-11, 10:14
Medlem
Messinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TgZ
För att det är så det fungerar i Sverige och jag vill inte bo på gatan?

Du har ju redan ett boende. Har du inget jobb så kan du knappast förvänta dig att bo i en egen 2a.
Citera
2010-05-11, 11:27
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho
Du har ju redan ett boende. Har du inget jobb så kan du knappast förvänta dig att bo i en egen 2a.

Instämmer! Varför i helvete ska du bo i en tvåa när du inte ens kan försörja dig själv? Parasit!
Citera
2010-05-11, 11:38
Bannlyst
Fattar du att det är någon annan som betalar för ditt jävla boende bara för att du inte känner för att jobba?
Och så har du mage att inte vara nöjd och kräva en egen tvåa.
Pengar som istället skulle kunna gå till att hjälpa sjuka barn, pensionärer eller polisresurser.

För övrigt bodde fram tills alldeles nyligen jag och min sambo i en tvåa som kostade lite drygt 4000 i månaden. Skillnaden var bara den att vi båda arbetade och drog in pengar.
Citera
2010-05-11, 12:15
Medlem
Det borde väl gå utmärkt att flytta. Kan man skilja sig och få hjälp med saker för att man har ungar ska väl inte du tvingas kollektivisera där du inte är välkommen. Utkastad, de trakasserar dig, du lever inte ett liv såsom stipuleras i socialtjänstlagen längre i ditt nuvarande boende.

Men när man kämpar mot soc. så måste man kunna vara utan pengar ett tag....
Absurt, men sant. Gör de fel behöver de inte kompensera dig.
Vi talar ju lag och inte moral här, att sitta och värdera huruvida du ska eller inte ska leva på skattebetalarna är ju bara fånigt, kanske du senare i livet, för att du fick en egen lgh nu, faktiskt betalar in mer skatt. Fastnar du i kollektivet kanske du blir alkis och knarkare, känner att du är värdelös, etc. Vad kostar det?
Citera
2010-05-11, 12:20
Medlem
cineramas avatar
Leta efter en etta med kokvrå kanske det går lättare.
Citera
2010-05-11, 12:41
Medlem
Jag har inte sagt att jag inte söker jobb era dumma helveten :P
Söker jobb varje dag, men har man en dålig utbildning i botten som jag har och bor i en jävla håla så är det inte så lätt att få tag i något.

Tack till "D Roger" för det enda vettiga inlägget och cinerama, problemet är att jag redan har 2:an fixad om jag vill ha den, svårt att hitta mindre lägenheter där jag bor.

EDIT:

Ska väl även nämna att jag bor med 3st riktiga arslen så det bidrar ju till att vilja ha något eget :>
Senast redigerad av TgZ 2010-05-11 kl. 12:48.
Citera
2010-05-11, 12:48
Medlem
jumpcuts avatar
Säg åt dem att du inte får bo kvar då, så säger du åt dina polare att säga att det är sant om de skulle ringa och kolla upp det.
Citera
2010-05-11, 13:03
Medlem
Citat:
Söker jobb varje dag, men har man en dålig utbildning i botten som jag har och bor i en jävla håla så är det inte så lätt att få tag i något.

Tack till "D Roger" för det enda vettiga inlägget och cinerama, problemet är att jag redan har 2:an fixad om jag vill ha den, svårt att hitta mindre lägenheter där jag bor.
Man ska ha en tvåa så du har ett eget privat sovrum, det behöver man.

FB-folket, och "Svensson vid köksbordet"...De är barn av sin tid.
Att jobba kan vara förnöjsamt och givande, dock, när Svensson och akademikerna från en rad olika specialiteter, från ekonomi, medicin, socialvetenskap, haussar arbetet...
Och om vi skulle göra alla onödiga, som arbetare, maskinerna skulle vara våra vänner, vad är då deras system, deras inpräntade tankar, vara värda? All tid de la på utbildning, allt de hoppades, trodde, ville...det går inte, de är inte behövda, de är inte lönsamma... Dessutom mår många dåligt om de inte jobbar. Psyket skulle braka på dem. Detta under en tid när vi ser hur arbetet värderas ner vs kapital. Hur kan börsen och fastigheterna stiga vid en superkrisränta om systemet är sunt?
Som Nordeas aktienisse sa igår i e 24: – Vad man kan känna sig säker på är att de som håller i taktpinnen på centralbanker och på politikerhåll är väldigt adaptiva, att de lyssnar. Och vad de säger nu är att vi ska göra allt som står i vår makt för att tillmötesgå marknadens önskemål. De flyttar schackpjäserna allt eftersom marknaden tycker att de ska göra det.

Flyttar politikerna pjäserna för dig? Kan man inte inse att politikerna numer...saknar makt?
Citera
2010-05-11, 13:24
Medlem
Citat:
Det var ett jävla gnäll. Det är ju knappast vårt fel att du saknar utbildning, eller? Hur svårt kan det vara att flytta ifrån "den jävla hålan"? I mitt tycke är det helt jävla efterblivet att tro att man ska få byta upp sig i boende, när man inte sj står för kostnaderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in