2010-05-11, 21:48
Medlem
tyses avatar
Ursäktar den oerhört dåliga rubriken samt att jag inte riktigt visste vad jag skulle söka efter. Med det sagt så vill jag gärna dela med mig utav en sjuk upplevelse.

Natten mellan måndag och tisdag så hade jag en dröm då jag gick igenom min morgonrutin. Pissa, frukost, fixa håret och borsta tänderna. Samtidigt som den drömmen utspelade sig så hade 2 utav dessa händelser hänt på riktigt. Jag hade vart på toa och jag hade även borstat tänderna.

Vad kallas det fenomen när man drömmer att man gör någonting och sen visar det sig att man gjort det på riktigt samtidigt?
Citera
2010-05-11, 21:59
Medlem
juventuskahps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Ursäktar den oerhört dåliga rubriken samt att jag inte riktigt visste vad jag skulle söka efter. Med det sagt så vill jag gärna dela med mig utav en sjuk upplevelse.

Natten mellan måndag och tisdag så hade jag en dröm då jag gick igenom min morgonrutin. Pissa, frukost, fixa håret och borsta tänderna. Samtidigt som den drömmen utspelade sig så hade 2 utav dessa händelser hänt på riktigt. Jag hade vart på toa och jag hade även borstat tänderna.

Vad kallas det fenomen när man drömmer att man gör någonting och sen visar det sig att man gjort det på riktigt samtidigt?

Gå i sömnen kanske?
Citera
2010-05-11, 22:03
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juventuskahp

Gå i sömnen kanske?

Jo det är ju självklart att jag måste ha gjort, men det jag drömde stämde överrens med vad jag hade gjort. Går det verkligen till på det viset?
Citera
2010-05-21, 12:46
Medlem
Citat:
Jo det är ju självklart att jag måste ha gjort, men det jag drömde stämde överrens med vad jag hade gjort. Går det verkligen till på det viset?

Det kan det göra. det finns fall med folk som drömt att de har vaknat, gått upp för att göra sig iordning, men egentligen så låg de kvar i sängen hela tiden = blöt säng...
Citera
2010-05-21, 13:43
Medlem
Matteh87s avatar
Haha kom att tänka på nått kul. Man vaknar ju alltid upp med en rätt så äcklig smak i munnen. Hur ska man vara hundra procent att man inte gått i sömnen och ja... Fattar ni?
Citera
2010-05-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteh87
Haha kom att tänka på nått kul. Man vaknar ju alltid upp med en rätt så äcklig smak i munnen. Hur ska man vara hundra procent att man inte gått i sömnen och ja... Fattar ni?

Nej! Du får inte! *bortbortbort*
Citera
2010-05-21, 14:01
Medlem
Citat:

en fråga.
var vaknade du någonstans?
Citera
2010-05-22, 03:20
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alicecold
en fråga.
var vaknade du någonstans?

jag vaknade i min säng som vanligt
Citera
2010-05-23, 12:24
Bannlyst
Citat:

Häftigt! Aldrig hänt mig, dock så har jag gått i sömnen, och lagt mig i en soffa på nedervåningen när jag var mellan 5-7 år gammal. Från min våningssäng då.
Citera
2010-05-26, 15:46
Medlem
Paxozs avatar
Min gammla klasskompis pojkvänns lillebror hade gått i sömnen och gått in i garaget och druckigt något lila aktigt och hamnade på sjukhuset då han berättade det på morgonen.. då han kommer ihåg att han hade druckigt något välldigt konstigt då han var lite i drömstadiet ännu men han kommer ihåg att han trodde det var Blåbärsdryck som min klasskompis hade druckigt upp dagen före.

så ja.. sånt kan hända.

som tur var så klarade han sig för att han hann gå till sjukhuset i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in