2002-10-01, 18:49
Medlem
Dexters avatar
Jag har ett nätverk hemma, men datorerna verkar inte hitta varandra. En stationär med W2k står som filserver, den vill jag kunna ansluta alla de andra till, men den syns inte i nätverket!!! Från den kan jag ansluta till andra datorer, dock.... är inte det märkligt???? Har testat att avaktivera brandväggen (Norton, som jag ställt för hemmanätverk inom IP-spannet) men inget verkar hjälpa....

Någon????
Citera
2002-10-01, 18:52
Medlem
Ctrl-R och skriv in \\ipet_till_den_andra_datorn_

hur sitter datorerna ihop ?, via hub, via switch ?..

/switch
Citera
2002-10-01, 19:42
Medlem
Cybercoms avatar
Re: Anslut nätverksenhet - PROBLEM!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Jag har ett nätverk hemma, men datorerna verkar inte hitta varandra. En stationär med W2k står som filserver, den vill jag kunna ansluta alla de andra till, men den syns inte i nätverket!!! Från den kan jag ansluta till andra datorer, dock.... är inte det märkligt???? Har testat att avaktivera brandväggen (Norton, som jag ställt för hemmanätverk inom IP-spannet) men inget verkar hjälpa....

Någon????

Citat:
Ursprungligen postat av switch
Ctrl-R och skriv in \\ipet_till_den_andra_datorn_

hur sitter datorerna ihop ?, via hub, via switch ?..

/switch

Om detta inte är felet som Switch säger kolla följande:

Det kan kan ett tag innan alla datorena syns i nätverket. Tryck på F5 för att uppdatera. Kontrollera också att kablen är hel. Det kan ta upp til 5 - 10 minuter innan datorn du söker hittas i nätverket.

Gå inte detta, så får du återkomma.
Citera
2002-10-01, 20:19
Medlem
Raazs avatar
Re: Anslut nätverksenhet - PROBLEM!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Dexter

Någon????

Se till att Netbeui är installerat.. Gå in i kontrollpanelen och välj nätverksanslutningar å gör sedan egenskaper på nätverksanslutningen du använder.. se till att protokollet Netbeui finns i listan, annars ska du installera det genom att trycka på Installera..

Om du har XP på någon dator så bör du läsa:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=654
om hur man installerar Netbeui där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in