Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-01, 18:32
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Kort video med Kasparov, där han säger att det inte finns några bevis för att Niemann fuskade mot Carlsen: https://youtu.be/1LaEipwGi0o

Att det inte finns några "bevis" är det väl ingen som bestrider.
De som tar Niemann i försvar har något gemensamt, men det är inte förhud...
Citera
2022-10-01, 18:37
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Att det inte finns några "bevis" är det väl ingen som bestrider.
De som tar Niemann i försvar har något gemensamt, men det är inte förhud...
Vad menar du?
Citera
2022-10-01, 19:07
Medlem
cerns avatar
Majoriteten på YouTube tror Magnus har rätt.

Är det bara fans? Många verkar tycka om Hans då han är lite av en super-skurk i spelet
Citera
2022-10-02, 05:17
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har han sagt att det var en anal-leksak?

Ingen tror han hade något i analen. Något i örat eller en sko är mycket mer realistiskt.

Citat:
Majoriteten på YouTube tror Magnus har rätt.

Är det bara fans?

Har man följt det hela så finns det för mycket indicier för att man inte ska tro på Magnus. Inga bevis än.

Jag hade hoppats chess.com skulle komma med något innan U.S. champs men det verkar inte hända.
Citera
2022-10-02, 08:29
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Ingen tror han hade något i analen. Något i örat eller en sko är mycket mer realistiskt.

Har man följt det hela så finns det för mycket indicier för att man inte ska tro på Magnus. Inga bevis än.

Jag hade hoppats chess.com skulle komma med något innan U.S. champs men det verkar inte hända.
Ja exakt,

Det var en som sa att Hans girighet och att vara bäst på topp kommer vara hans fall men då undrar jag om det inte gäller för Carlsen också? hmm..

Helt ärligt har jag aldrig varit intresserad utav schack men det här dramat har man allt följt, så nu är man och snurrar i schakvärlden.
Citera
2022-10-02, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ja exakt,

Det var en som sa att Hans girighet och att vara bäst på topp kommer vara hans fall men då undrar jag om det inte gäller för Carlsen också? hmm..

Helt ärligt har jag aldrig varit intresserad utav schack men det här dramat har man allt följt, så nu är man och snurrar i schakvärlden.

Jag tror du är rätt på det, man borde kunnat förvänta sig att någon av Carlsens kaliber hade mognaden att sitta still i båten tills det är bevisat att Niemann fuskar OTB. Skött det i kulisserna tills det att det finns konkreta bevis.

Nu kan man ju vända på det, hur tar sig Carlsen ur detta med ansiktet i behåll om det inte bevisas att han har rätt. Lite is i magen kan man tycka, sådant där löser sig tids nog ändå om det skulle visa sig att han har rätt i sitt antagande.
Citera
2022-10-02, 20:34
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Chess.com ska släppa sina "findings" nästa vecka: https://twitter.com/chesscom/status/...fWrvypNRw&s=19 Blir mycket intressant att se vad de har. Till skillnad från Carlsen kanske de faktiskt har bevis och kan visa, med till exempel statistisk analys, att Niemann har fuskat betydligt mer hos dem än vad han erkänt. Det skulle vara förödande för Niemann.
Citera
2022-10-02, 21:49
Medlem
Kroulls avatar
Citat:

Att Magnus gick All-In och hyste ett lite förakt mot Hans men så vann Hans rejält och Magnus blev helt till sig.

Vad menar du?

Förakt för att Niemann är en erkänd fuskare?

Förakt för att Niemann får Seinfeld Newman att framstå som sympatisk i jämförelse?

Citat:
Har han fortfarande inga konkreta bevis på fusket? Har han sagt att det var en anal-leksak?

Nej. Nej.

Betydligt troligare är:

https://www.dr.dk/lyd/p3/pastand-mod...and-2022-09-28

Citat:
Vi ruller med en kæmpe skakspecial i dag. Vi får besøg af den yngste danske stormester i skak, nemlig Jonas Bjerre. Han skal spille et parti skak mod den uprøvede skakspiller, vores egen reporter Simon De Assis. Det gør vi for at teste, om man egentlig kan snyde i skak ved hjælp af sexlegetøj. Det gør vi, fordi verdens bedste skakspiller, Magnus Carlsen, har påstået, hans modstander har gjort.
Citera
2022-10-04, 22:03
Medlem
liddens avatar
Wall street journal(måste betala). Hans is a cheater.
Senast redigerad av lidden 2022-10-04 kl. 22:05.
Citera
2022-10-04, 22:52
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Wall street journal(måste betala). Hans is a cheater.
Ja, nu är han rökt. Det här är mer han erkänt. Tror inte att han fuskade i matchen mot Carlsen ändå, men det spelar nog ingen roll nu.

Edit: Eller efter att ha tänkt på det så fuskade han säkert i matchen mot Carlsen. Jag har nog haft fel. Framstår som osannolikt att han skulle fuska jättemycket på nätet och sedan slå Carlsen utan hjälpmedel.
Senast redigerad av benjaminjuhlin 2022-10-04 kl. 22:54.
Citera
2022-10-05, 01:57
Medlem
liddens avatar
Chess.com har släppt The Hans Niemann Report. Det är 72 sidor i en pdf.
Citera
2022-10-05, 10:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Chess.com har släppt The Hans Niemann Report. Det är 72 sidor i en pdf.
Klart han fuskar, han är typ 200 elo efter Carlsen, och det krävs 2700+ för att tävla om världsmästarskapet, så om han inte fuskar så har han helt plötsligt blivit radikalt bättre på mycket kort tid, bara så där, vilket är högst osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in