2024-03-17, 12:22
Medlem
Finns det något sätt att blockera indier på chess.com? Som det är nu avbryter jag alla matcher mot såna men det händer att jag är för het på gröten och hinner göra ett drag innan jag upptäcker den indiska flaggan.

Genom åren är det en och annan som ställt frågan i forumet så det är inte bara jag som vill bojkotta dom.
Citera
2024-03-17, 15:40
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Finns det något sätt att blockera indier på chess.com? Som det är nu avbryter jag alla matcher mot såna men det händer att jag är för het på gröten och hinner göra ett drag innan jag upptäcker den indiska flaggan.

Genom åren är det en och annan som ställt frågan i forumet så det är inte bara jag som vill bojkotta dom.
Varför vill du bojkotta indier?
Citera
2024-03-23, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Varför vill du bojkotta indier?

Enkelt, indien har grattulerat Putin till valsegern. Sedan har de helgonförklarat kossor. det är schack matt helt enkelt.

Jag spelar mot massor av indier och de fuskar ofta också de små rackarna tror jag, jag får alltid meddelande av chess.com att de höjjer min rating efter att ha mött dem för att deras fuskprogram upptäcker att de har spelat liiiiite för bra.
Citera
2024-03-23, 13:49
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Enkelt, indien har grattulerat Putin till valsegern. Sedan har de helgonförklarat kossor. det är schack matt helt enkelt.

Jag spelar mot massor av indier och de fuskar ofta också de små rackarna tror jag, jag får alltid meddelande av chess.com att de höjjer min rating efter att ha mött dem för att deras fuskprogram upptäcker att de har spelat liiiiite för bra.

Kan vi inte hålla politik och religion etc utanför schalens värld?
Vill du inte spela mot indier, så gör inte det. Om de nu rättar din rating för att du förlorat mot en som fuskar så är ju det bra.
Citera
2024-03-25, 16:23
Medlem
Mohaves avatar
Nu är det klart vilka som gör upp om titeln Sverigemästare vid SM i Växjö i sommar. https://schack.se/nyhet/sverige/2024...chack-sm-2024/ Dessa blir:

Spelare Elo Kvalat in via
GM Vitalij Sivuk 2559 Plats 1–3 i SM 2023
GM TIger Hillarp 2473 Plats 1–3 i SM 2023
IM Milton Pantzar 2472 Plats 1–3 i SM 2023
IM Martin Lokander 2464 Vinnare i MästarElit 2023
FM Joar Östlund 2317 Vinnare i JSM 2023
GM Platon Galperin 2555 Rating
GM Erik Blomqvist 2511 Rating
IM Kaan Kücüksari 2465 Rating
GM Daniel Semcesen 2458 Rating
IM Jung Min Seo 2450 Rating

1. Vem tror du vinner?
2. Vem hejar du på?
Citera
2024-04-19, 01:02
Medlem
Harpys avatar
Candidates 24? Gillar ni inte hur fler och fler börjar bli mediatränade? Nakamura är inte längre den där ilskna tjockisen, Nepo börjar likna svår. Helt underbara människor vi har att göra med!

Personligen gillar jag Alirezas uppfriskande manövrar. Går snabbt när pappa är med?
Senast redigerad av Harpy 2024-04-19 kl. 01:07.
Citera
2024-04-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Candidates 24? Gillar ni inte hur fler och fler börjar bli mediatränade? Nakamura är inte längre den där ilskna tjockisen, Nepo börjar likna svår. Helt underbara människor vi har att göra med!

Personligen gillar jag Alirezas uppfriskande manövrar. Går snabbt när pappa är med?

Har inte reflekterat över hurpass mediatränade dessa herrar, och pojkar, är.
Gillar Alireza men mest under kortare partier, rapid, blitz och bullet, långpartier är han lite sådär, känns snudd på otroligt att han nåt sin rating, vilket i sig var det han kvalade in på.

I långpartier som den här turneringen känns det som om han ibland spontant slänger in något desperat drag som kanske funkar i 3-5-minuters partier, och ibland kör också han tråkigt stabilt som många ofta hör. Blir väldiga dalar och så kniper han en vinst från någon högre upp i fältet för att sedan nästan ge bort en vinst och sen kör stabilt i matchen efter. Nu kanske det bara är tillfälligheter men så har han spelat den här turneringen och förra, även om han studsade tillbaka en hel del i förra turneringen.

- Tycker Nakamura har spelat väldigt bra bortsett från två bedrövliga insatser gentemot Vidit, men men, han är ändå i delad ledning med två rundor kvar, och möter bägge han delar poäng med.
-Gukesh möter just Firouzja, får se om Firouzja rör om i toppen, och sist väntar Nakamura för Gukesh.
- Caruana skuggar med en halv poäng, spelar nästa runda svart mot Prag. och sedan Nepo; skulle Caruana vinna dessa två borde han nog dela förstaplatsen med någon, eller kanske t.o.m. stå där ensam, oerhört rafflande avslutning.
Citera
2024-04-19, 19:50
Medlem
Ding Liren har lidit av någon mystisk kinesisk sjukdom. Det är inte säkert att han varken mentalt eller fysiskt mäktar med att försvara titeln. Så tvåan här, om jag förstått det rätt, kanske ändå får spela om världsmästerskapet, mot ettan då.
Citera
2024-04-19, 19:53
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Ding Liren har lidit av någon mystisk kinesisk sjukdom. Det är inte säkert att han varken mentalt eller fysiskt mäktar med att försvara titeln. Så tvåan här, om jag förstått det rätt, kanske ändå får spela om världsmästerskapet, mot ettan då.

Jag har mycket svårt att tro att det kommer hända. Vore trist om det blir två VM i rad utan försvarande mästare.
Citera
2024-04-20, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Jag har mycket svårt att tro att det kommer hända. Vore trist om det blir två VM i rad utan försvarande mästare.

Ingen ser Ding som en riktig mästare så det räknas nog inte. Tycker inte man ska tvinga honom att fortsätta skämma ut sig om han inte vill längre. Det är väl uppenbart att han inte kvalar in med resten av gänget.
Citera
2024-04-20, 05:54
Bannlyst
Jag försöker febrilt komma ikapp mina vänner som är lite för bra för mig. Har dock börjat sparrats med en snubbe som har 1240+ poäng och de gör att jag närmar mig. Men jag behöver grinda mer.

Om du bara kan reglerna eller har 1200+ spelar ingen roll, tar gärna en utmaning. Gärna inställningen 24t+ och inte tex. 30 minuter.

Heter Forsberg8 på Chess.com.
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-20 kl. 05:59.
Citera
2024-04-20, 17:25
Bannlyst
Jag vet inte vem du är men vad roligt att du addade mig. En riktig beast med 1270+ poäng. Shit vilken bra träning det här kommer bli. Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in