Citat:
Ursprungligen postat av
Johnnynator
Text
Du frringar Messis insats och VM-guld medan du hjer Ronaldos inverkan p Portugals EM-guld -16, dr han inte var srskilt avgrande och utgick tidigt i finalen.
Messi hade flera avgrande assister fr Argentina utver mlen.
Man kan lgga fram goda argument fr att antingen Messi eller Ronaldo r tidernas bste. Du har gjort en fin sammanstllning, med en tydlig udd gentemot Ronaldo.
Jag hller inte med om att Hlands chans att vinna Guldbollen r frlorad om han inte vinner detta r.
Han kommer att vinna den nd, och frgan r hur mnga gnger han kommer att vinna den, med Mbapp som frmste motstndare.
Lewa och Sneijder skulle givetvis ha vunnit priset de ren som det gller angende dem.
I Ronaldos fall glmmer du lgligt bort att rstningen frlngdes efter hans uppvisning mot Sverige i playoff-matcherna, VM -18, var det vl. Som d gav honom flest rster.
Men priset har vissa r snarare handlat om
den bste verlag som i "talangfull", och inte den som
vunnit mest eller varit
mest avgrande fr sitt lag, Ofta gr detta hand i hand. Men Lewa och Sneidjer blev rnade p grund av att Messi/Ronaldo r bttre fotbollsspelare n ovannmnda i grunden. Messi r planetens mest begvade spelare, en gudomlig talang. Ronaldo likas, dock inte lika komplett.
Ska man titta utanfr Spanien har ingen av herrarna verklig lyft Juve, United eller PSG till sjuka hjder ven om bda har fortsatt att spela mycket bra fotboll. Messis val att g till Frankrike var verkligen det trkigaste valet han kunde gra.
Fr mig r ocks Ronaldo den strste. Jag r stolt ver att han hann spela fr Juventus. Han var magisk. Men att Juve inte vunnit ngonting efter han lmnade har faktiskt mer med andra faktorer att gra. Juve var p nedgng ven under hans tid i klubben, och det mrktes tydligt om man fljde laget. En naturlig effekt efter s mnga framgngsrika r. T ex, hans hattrick mot Tottenham i terkomsten fr United var s vacker fotboll frn honom.
Messi r fr mig utan knslor och "bara siffror", men man ska kunna vara intellektuellt hederlig likafullt.