Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
I mlet mot Kroatien vinner Ronaldo inte bollen, det han gr r att efter att sl en passning snett in i banan och skjuta ett skott som mlvakten rddar, knappast att "gra mlet och anfallet p egen hand", srskild inte efter att Renato Sanches drivit bollen 50 meter och Nani slr en fantastisk passning till Ronaldo som fr ett guldlge.

https://www.youtube.com/watch?v=g_PaoUQ8Mt0
Hmm verkar som att jag verdrev i att han gjorde mlet p egen hand, men nog bidrog han tillrckligt bde i det hr mlet och turneringen i vrigt fr att kunna anses vara guldmakaren tillsammans med Nani och Eder
Senast redigerad av Johnnynator 2023-10-23 kl. 00:16.
Citera
2023-10-23, 01:09
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Hller med dig i stora drag men Ronaldo tog Portugal till finalen. Tv ml i avgrande gruppspelsmatchen mot Ungern dr Portugal var p vg att ka ur och lg under 2ggr om. Se grna anfallet i matchens nda ml mot Portugal - Kroatien dr Cristiano vinner boll p egen planhalva och gr i princip mlet samt anfallet p egen hand, Quaresma dunkar in returen i ppet ml. Sedan ml och assist i semifinalen mot Wales. Ronaldo och Nani stog sjlva fr typ alla Portugals ml.

Att Messi gick till PSG var som du sger riktigt trkigt, han hade varit livsfarlig i ett Citystyrt Guardiola och ven ftt chansen att bevisa sig i vrldens svraste liga

Vi fr hoppas att Ronaldo kr ett EM och ett VM till.

Det kommer att knnas konstigt nr han inte spelar fotboll lngre. En spelare som kan framkalla alla slags knslor och jag blir s glad fr hans skull nr han gr ml, eftersom det r det bsta han vet.

Ronaldo har utstrlning likt f, och d menar jag inte hans utseende.
Citera
2023-10-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vi fr hoppas att Ronaldo kr ett EM och ett VM till.

Det kommer att knnas konstigt nr han inte spelar fotboll lngre. En spelare som kan framkalla alla slags knslor och jag blir s glad fr hans skull nr han gr ml, eftersom det r det bsta han vet.

Ronaldo har utstrlning likt f, och d menar jag inte hans utseende.
S r det verkligen, fotbollen har historiskt alltid hyllat de spelare som ftt lyfta den dr VM bucklan. Det kanske r drfr Hollndska spelare aldrig kommer upp i diskussionen om tidernas bsta spelare? Oavsett vad s r Portugal ett fr dligt landslag, det var vl under tidigt 00-tal man ven hade Deco, Rui Costa och Figo som man skulle vunnit ngot.

Angende det jag skrev om Haaland s menade jag att det har gjort denna gng fr att vinna Ballon d'or ska rcka vilket r som helst. I och med att det inte ser ut att gra det s borde han aldrig vinna fr att jag tror inte Haaland kan toppa den hr makalsa ssongen, tripplar hnder hur ofta i PL? Att d vara den spelare som krossade mlrekordet i PL samma r visar p hans tyngd i City
Citera
2023-11-23, 00:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
S r det verkligen, fotbollen har historiskt alltid hyllat de spelare som ftt lyfta den dr VM bucklan. Det kanske r drfr Hollndska spelare aldrig kommer upp i diskussionen om tidernas bsta spelare? Oavsett vad s r Portugal ett fr dligt landslag, det var vl under tidigt 00-tal man ven hade Deco, Rui Costa och Figo som man skulle vunnit ngot.

Angende det jag skrev om Haaland s menade jag att det har gjort denna gng fr att vinna Ballon d'or ska rcka vilket r som helst. I och med att det inte ser ut att gra det s borde han aldrig vinna fr att jag tror inte Haaland kan toppa den hr makalsa ssongen, tripplar hnder hur ofta i PL? Att d vara den spelare som krossade mlrekordet i PL samma r visar p hans tyngd i City
Fast Portugal vann ju EM 2016..
Citera
2023-11-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast Portugal vann ju EM 2016..
Ja, frmst tack vare Nani, Ronaldo och Eder. Den som sger ngot annat har fel

Menar allts att den EM vinsten var en rejl skrll dr laget egentligen inte var bra utan hade ganska mycket tur med lottning och att det var ret som ven grupptreor brjade g vidare
Citera
2024-10-27, 23:40
Medlem
-GGs avatar
Jag kollade p statistik fr herrarna. De ligger vldigt jmt - utom i nickml, dr Messi har gjort betydligt frre n Ronaldo. Inte s konstigt i sig.

Ronaldo r verkligen ett unikum, i hur han skter sin fysik, och drmed sin karrir, och har anpassat sig verallt. Det knns som om trnare och lagkamrater r sekundrt med honom, han r bara inriktad p att prestera s bra som mjligt sjlv och kan mentalt lmna allting annat t sidan som tjafs och dylikt. Han kan spela till han r 45. En egoist, men en vldigt smart och fokuserad sdan.
Citera
2024-10-28, 13:18
Medlem
Citat:
Jag

han r en 'aspd' som istllet fr att stycka mnniskor bestmde sig fr att bli 'bst' p fotboll (aldrig varit i nrheten av 'bst') men hans agerande i tex "las vegas" reflekterar helt och hllet vad fr sorts mnniska han egentligen r.

att fascineras av dylikt? skramlar rtt bra i skallen d.

"messi" "cruijjf" och "maradona" spelar i en helt egen galax.

gjort 'karrir' p att leva p andra, "benzema" bar honom i gud vet hur mnga r i RM, "ramos" och "bale" (fr att nmna tv) var BETYDLIGT mer utslagsgivande p den era RM haft de senaste dryga ~14 ren.

fr att inte nmna de tv egentliga krnpunkterna ("kroos" och "modric")

sitta och hjltedyrka en cklig vidrig vldtktsman? hur fan r du funtad i huvudet mnniska?

Citat:
Ursprungligen postat av NewName
D r ju frgan vilken som helt enkelt spelar den vackraste fotbollen som r mest mlfarlig?

"messi" r det strsta vi ngonsin kommer att se. dribblar som en ytter av yttersta vrldsklass, blick och passningsfot som de bsta av mittfltare vi sett (ngonsin) och avslutar som de bsta '9orna.

fr vem som helst som kollar fotboll med gonen s har "messi" alltid varit den bste. vilken utvare i vrlden som helst skulle ge r av sina liv fr att f ha den knsla med boll vid ftterna som messi har ens fr en dag.
Senast redigerad av dip 2024-10-28 kl. 13:24.
Citera
2024-10-28, 22:53
Avstngd
Fenomenala bda tv, men argentinaren fr mig.
Citera
2024-10-29, 00:19
Medlem
Citat:
Jag kollade p statistik fr herrarna. De ligger vldigt jmt - utom i nickml, dr Messi har gjort betydligt frre n Ronaldo. Inte s konstigt i sig.

Ronaldo r verkligen ett unikum, i hur han skter sin fysik, och drmed sin karrir, och har anpassat sig verallt. Det knns som om trnare och lagkamrater r sekundrt med honom, han r bara inriktad p att prestera s bra som mjligt sjlv och kan mentalt lmna allting annat t sidan som tjafs och dylikt. Han kan spela till han r 45. En egoist, men en vldigt smart och fokuserad sdan.
Jttebra p att anpassa sig i ett d fullt fungerande Juventus eller sedan nr han tervnde till UTD. Det var dr han bevisade vilken mstare han r.. inte. Eller nr han grt under EM i somras samt var s dlig att man undrade varfr han ens startade ver Jota.

Som spelare han har redan gtt i konkurs fr lnge sen men lever p gamla meriter och den idoldyrkan som finns kvar i folks medvetanden dr dom glmmer det dliga och bara minns det bra.

Real visste precis nr han var slut och redo att skickas, blev en dyrare affr n vad dom kpte honom fr. Precis som med Casemiro.

Drfr br man vara vaksam nr Real vljer att slppa en stjrnspelare.
Citera
2024-10-29, 13:53
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jttebra p att anpassa sig i ett d fullt fungerande Juventus eller sedan nr han tervnde till UTD. Det var dr han bevisade vilken mstare han r.. inte. Eller nr han grt under EM i somras samt var s dlig att man undrade varfr han ens startade ver Jota.

Som spelare han har redan gtt i konkurs fr lnge sen men lever p gamla meriter och den idoldyrkan som finns kvar i folks medvetanden dr dom glmmer det dliga och bara minns det bra.

Real visste precis nr han var slut och redo att skickas, blev en dyrare affr n vad dom kpte honom fr. Precis som med Casemiro.

Drfr br man vara vaksam nr Real vljer att slppa en stjrnspelare.

Ronaldo till Juventus blev brjan till slutet p deras dominans. De fick vnda ut och in p hela klubben bde taktiskt och ekonomiskt fr att tillgodose honom. De gick som tget i ngot decennium fre Ronaldo men sedan kraschade hela laget inte lngt efter att han kom.

Och United gick frn att sluta 2:a ssongen fre Ronaldo till att sluta 6:a med honom i laget 🤔
Citera
2024-10-29, 15:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Ronaldo till Juventus blev brjan till slutet p deras dominans. De fick vnda ut och in p hela klubben bde taktiskt och ekonomiskt fr att tillgodose honom. De gick som tget i ngot decennium fre Ronaldo men sedan kraschade hela laget inte lngt efter att han kom.

Nej. Tittade du ens p Juves matcher eller gick du bara p vad du sg p Livescore?

Juventus hade redan brjat att plana ut, som en framgngsrik era brukar resultera i, innan Ronaldo kom. Han gjorde ver 100 ml fr klubben och var snarare den som hll liv i framgngen/drmmen och krmade ur det sista. Att Marotta lmnade (plus att mittfltet nedmonterades som varit nstan den viktigaste lagdelen i framgngen) hade enormt mer betydelse n att Ronaldo kom.

Du vet inte vad du pratar om. Att Juve egentligen inte hade rd med honom i rena siffror kan inte spelaren lastas fr, utan cheferna bakom beslutet. Laget var inte bra nog fr att kunna hlla hans niv och vinnarskalle i Europa.
Senast redigerad av -GG 2024-10-29 kl. 15:54.
Citera
2024-10-29, 17:18
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Nej. Tittade du ens p Juves matcher eller gick du bara p vad du sg p Livescore?

Juventus hade redan brjat att plana ut, som en framgngsrik era brukar resultera i, innan Ronaldo kom. Han gjorde ver 100 ml fr klubben och var snarare den som hll liv i framgngen/drmmen och krmade ur det sista. Att Marotta lmnade (plus att mittfltet nedmonterades som varit nstan den viktigaste lagdelen i framgngen) hade enormt mer betydelse n att Ronaldo kom.

Du vet inte vad du pratar om. Att Juve egentligen inte hade rd med honom i rena siffror kan inte spelaren lastas fr, utan cheferna bakom beslutet. Laget var inte bra nog fr att kunna hlla hans niv och vinnarskalle i Europa.

Jag menade inte att det gick t skogen direkt nr han kom dit. Det vet ju vem som helst att han vann ligan med dem, det r underfrsttt. Dremot brjade hela skutan knaka i fogarna mot slutet av hans tid dr och han lmnade som en skeppsrtta. Om han hade varit kvar hade han dragits med i fallet. Och det r ju ett intressant sammantrffande att den kollapsen skedde under hans korta tid i klubben efter att de gtt som tget i evigheter.

Du r bara en klassisk CR7-fanboy om du tror att Juve blev bttre med honom. I bsta fall lika. United blev i alla fall markant smre i samma sekund han gick dit. Lttare att glassa i den frhllandevis ltta italienska ligan jmfrt med den engelska. I England r det upp till bevis och Ronaldo var slut p den nivn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in