Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-14, 14:13
Medlem
sebbex2xs avatar
Jag tänkte att vi kunde diskutera vad vi skulle vilja se i det kommande FIFA 11, och att den senare övergår till den "officiella" FIFA 11 -tråden. En nyhet är att utvecklargruppen kommer att fokusera på spelaransikten.
Citera
2010-05-14, 14:27
Medlem
MrOSs avatar
Har väl inte så mycket ideer men dom måste förbättra Virtual Pro karriären den är bara orealistisk och dålig, roligt när man får mål för matchen som att göra 5 mål mot t ex Arsenal annars sänks en rykte. Det är också tråkigt att det inte finns varken nationella eller internationella cuper i spelläget. Annars tycker jag själva systemet med bedrifter osv är bra så de ska dom behålla och utveckla.
Citera
2010-05-14, 14:33
Medlem
sebbex2xs avatar
Ja helt klart. Känns liksom lite overkligt när man spelar med Källström och ska göra hattrick, skjuta 15 skott och få en matchrating på 10

Men dom måste också göra så att man kan spela i 10-15 säsonger istället för 4. Det tar ju två säsonger att bli "någon". Det är också konstigt med säsongskraven som dom ställer, t.ex. att man inte ska bli varnad över hela säsongen. Bara larvigt.

Tror ändå att FIFA 11 kommer att äga
Citera
2010-05-14, 14:58
Medlem
mteds avatar
Ett måste är ju att de tar bort autosiktet på skott, passningar m.m. Online blir förjäkla tråkigt när spelarna man möter inte missar en passning, sätter varenda friläge/skott nära straffområdet och så vidare. Vore även önskvärt att kunna ta över målvakten när motståndaren kommer fri (ja, jag är en gammal PES-räv). Sen hade det inte varit helt fel om "overall-värdet" på spelarna byts ut då man inte får någon som helst överblick på vad för sorts spelartyp det är med det systemet.
Citera
2010-05-14, 16:35
Medlem
DertyHarrys avatar
De kan ta bort att matcherna är så jävla riggade, när man spelar emot datorn i synnerhet. I anfall t.ex. blir genomskärarpass (Y/Triangel) ofta vanliga pass (A/X) och tvärtom så länge det inte gynnar en själv. I övrigt var 10an bra tycker jag om man jämför med 09. En sak som jag gärna vill se är att man kan göra ett eget lag och/eller ändra dräkterna (strumpor, shorts och tröja) och det säger jag utan att vara PES-fanboy.
Citera
2010-05-14, 19:12
Medlem
mteds avatar
En annan sak man måste förbättra är taktikdelen. Känns alldeles för omständig och dålig som den är nu tycker jag. EAS borde egentligen ta en titt på PES6 dito, som har det perfekta taktiksystemet.
Citera
2010-05-14, 20:33
Medlem
JustekEns avatar
Först och främst borde de fixa försvarsspelet som är helt jävla uruselt just nu. Målvakterna är förbannat dåliga och effekten av innermittfältare är obefintlig i defensiven. Dessutom borde de se till att man måste pressa själv, alltför många av de bättre lirarna använder noll bollpress men vinner ändå bollen och det är inte rättvist för fem öre, enbart utnyttjande av spelets svagheter.

Att de fortsätter utveckla manuella spelet vore också bra, just nu är det jävligt bra gjort (testa att spela manuellt med TV-kamera, vilken känsla!) och ger en extra dimension till spelet. Därför borde EA uppmuntra till att lira manuellt, till exempel genom att höja multiply-ern för ju mer manuella inställningar som är på eller införa en manuell leaderboard. På tal om leaderboard borde de se till att få bort fusken för en gångs skull.

-> mted: du kan gå in i en lobby och skapa en manuell match, det finns en hel del som kör manuellt numera (bland annat jag)
Citera
2010-05-14, 20:55
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustekEn
-> mted: du kan gå in i en lobby och skapa en manuell match, det finns en hel del som kör manuellt numera (bland annat jag)

Yes, det har jag koll på, men helmanuellt tycker jag inte om, utan då föredrar jag i så fall att blanda med manuellt och semiautomatiska kontroller. Borde finnas något mellanting och allra helst borde man ta bort de helautomatiska alternativen.
Citera
2010-05-14, 21:45
Medlem
Tore Franss avatar
Nu måste de ju fixa så att det går att skjuta innanför straffområdet och att forwards ska kunna vinna löpdueller mot backar. I nuläget hänger vilken division tre-back som helst med t ex Cristiano Ronaldo utan problem.

Sen måste de åtgärda alla buggar i "Be a pro":
- klockrena passningar som registreras som felpass
- orealistiska förväntningar
- det otroligt irriterande defence-avdraget om verkar slumpas fram, fastän man håller sig på rätt position
- när man försöker trycka bort repriser och får "-Pass"
Citera
2010-05-14, 23:24
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
De kan ta bort att matcherna är så jävla riggade, när man spelar emot datorn i synnerhet. I anfall t.ex. blir genomskärarpass (Y/Triangel) ofta vanliga pass (A/X) och tvärtom så länge det inte gynnar en själv. I övrigt var 10an bra tycker jag om man jämför med 09. En sak som jag gärna vill se är att man kan göra ett eget lag och/eller ändra dräkterna (strumpor, shorts och tröja) och det säger jag utan att vara PES-fanboy.
Håller med, riggade matcher hela tiden online och offline.

Vill också att de ändrar så att målvakten inte springer ut hela tiden så det går att chippa in bollen. Man hinner aldrig trycka så att målvakten ställer sig på mållinjen, är alltid för sent.
Citera
2010-05-15, 01:41
Medlem
Redbergs avatar
Fler strumprullare, ärligt. Finns inget så förlösande som en strumprullare IRL, borde ta mig fan finnas i spelet också istället för de kliniska skott som finns nu.

Försvarsspelet måste också pimpas, så tråkigt att bara hålla inne press-knapparna i dagsläget.

Hoppas att de kommer med något revolutionerande, precis som FIFA 07
Citera
2010-05-15, 01:54
Medlem
sebbex2xs avatar
Enbart bra idéer hittills!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem