2010-05-15, 12:34
Medlem
lawzs avatar
Hej.

Mitt nuvarande grafikkort (8500 GT) har plockat ner skylten och jag känner att det är dags för ett nytt.
Mitt intresse fastnade på detta kort: http://www.inet.se/artikel/5408667/x...eon-hd5770-1gb

Jag hade lagt det i kundvagnen och var i princip på väg att klicka "betala" när en tanke slog mig. Min dator har ett par år på nacken, hur blir det egentligen med nya grafikkort och kylning / nätaggregat osv?

- Kommer det nya kortet behöva extra kylning, eller ska det bara vara att plugga in och köra?

Och kanske till den mest akuta frågan: Jag öppnade burken och kollade på vad jag tror är nätaggregatet. ( ) Om det är den lilla boxen som sitter "där uppe" vid den lite större fläkten, så stod det följande: 152W max, Total output continuous shall not exceed 400 watts.

Exakt vad detta innebär vet jag inte, det var här jag hoppades på att kunna få lite hjälp från Er.
Kommer detta grafikkort fungera i mitt maskineri utan att jag ska behöva byta ut diverse olika delar för att sedan stå med i princip en ny dator - bara för ett korts skull?

Övrig information om datorn om det behövs:

Intel core 2 quad Q6600
Processor: 2,40 Ghz
Minne: 2,00 GB ram
Grafikkort: nVIDIA 8500 GT
Vista 32-bit
Citera
2010-05-16, 17:36
Medlem
Nohs avatar
Exakt namn på nätaggregat tack.
Citera
2010-05-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Exakt namn på nätaggregat tack.

Och om du inte vet ta kort på etiketten och lägg upp här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in