Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Vad har du fr std fr att smsparare p avanza r smre p brsen n smsparare p andra banker?
Jag r uppenbarligen otydlig.
Nr smsparare sljer en massa byggmax, ser jag det som ett tecken p att aktien kommer g upp mer, d det mnstret infunnit sig tidigare, AVA r d en ganska tydlig signal p att just smsparare sljer, kunde likabra vara SWB, SEB, NRD, NON osv (men alla dessa ligger ocks som strsta nettosljare efter AVA).
Idag och senaste dagarna bestr nettokparna av MSE, SIS, MLEX, JPAG osv. Dessa var nettosljare nr aktien dk varje dag i veckor fr en kort tid sedan. Var inte lngesen SIS dumpade 20k aktier i ppningen s kursen dk till under 70 kr, nu sitter allts samma aktr och kper Byggmax fr 80+ kr.
Ingen stensker analysmetod att gra kp/slj efter, men det r nd en signal fr mig att inte slja n.
Min ngot enkla och ganska rakt enkla teori r att de stora aktrerna leker med kursen och smspararna gr i regel bort sig, om MSE kper Byggmax p denna nivn och smspararna sljer, litar jag mer p att MSE kommer slja dessa till smpspararna sedan nr toppen nrmar sig. S nr kursen ligger p 85+, AVA r strsta nettokpare ngon dag, d skulle jag brja vervga slja en del fr att skra.