Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-19, 10:28
Medlem
Kivans avatar
Säg åt henne att aldrig mer använda den tonen mot dig.
Citera
2010-05-19, 11:16
Medlem
Codens avatar
TS du framstår som en slarvig snuskpelle.

Vem tvättar INTE händerna efter att ha varit på muggen??? Gör om gör rätt!
Torkar du dessutom MEDVETET av fingrarna efter att ha stoppat ditt feta fejs fullt med chiops så förstår jag att din flickvän dampar loss.

Kan t.o.m tänka mig att hon faktiskt inte ÄR pedant utan att det är du som har så låga krav på hygien och renlighet att hennes, fullt normala, krav på dig känns jobbiga och överdrivna.

Jag hoppas att du inte är så gammal för sånt här BORDE man lära sig med stigande ålder.
Citera
2010-05-19, 14:06
Medlem
Gör som amerikanarna: Plasta in möblerna. Sen skaffa en sån robotdammsugare som kör runt av sig själv.
Citera
2010-05-19, 14:21
Bannlyst
Nej nej, har du skaffat dig en tjej med tvångssyndrom? Det finns nog inget mer avtändande än tjejer som "vaktar" köket.
Citera
2010-05-19, 14:54
Medlem
Jag hade trivts enormt mycket bättre med en tjej som du beskriver (som gör rent efter sig när hon har varit i köket osv...) än en tjej som beter sig som du.. Inse att ditt beteende är lite grisigt men det är inte svårt att rätta till, så gör det!
Citera
2010-05-19, 16:55
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Jag har en flickvän som är helt underbar på alla sätt och vis... förutom på en sak: hon är helt manisk på i att städa. Hon måste ha kliniskt rent i sin lägenhet annars mår hon mycket dåligt. Jag älskar henne över allt annat och vill inte att det ska ta slut, men detta är en stor påfrestning för mig.

Ett exempel är hennes soffa (vanlig soffa från IKEA, alltså ingen savant designsoffa)... hon får damp när hon upptäcker "flottfläckar" på den, som jag har gjort genom att jag råkat torka av fingrarna när jag ätit chips. Även andra små bagateller som att jag t.ex inte tvättar händerna varje gång jag pissar (vilken kille gör seriöst de?) etc etc.

Detta leder till att hon ofta, med en mycket aggresiv ton säger: DU KAN JU STÄDA UNDAN TACK!!!! Då bara bubblar det inom mig, eftersom reaktionen inte är adekvatt med mängden smuts/kladd. 9/10 fall kan jag kontrolera mig och be om ursäkt, men ibland smäller de, och då kan jag höja rösten mot henne, vilket leder till att hon höjer rösten på mig och det blir bråk.

Som jag ser de har jag två alternativ:

1. Acceptera hennes extrema städningsbehov och helt enkelt anpassa mig.

2. Skita i vilket, vilket leder till eventuell uppsägning av förhållandet från hennes sida.

Att tala om eventuell kompromiss är svårt, då hon säger att hon inte tänker ändra på sig.

Så ja, vad fan gör man? Ni som är erfarna kvinnoexperter...

Jag hade mer än gärna vilja ha en sån tjej, fan vilken kvinna du har. Sen tvätta händerna efter du varit på toa, jag röstar då på alternativ nr 1
Citera
2010-05-19, 20:17
Medlem
SwedishMilks avatar
Jag tror den här tråden gick åt ett helt annat håll än vad TS hade räknat med...
Citera
2010-05-19, 20:19
Medlem
f0cuss avatar
Äsch, låt kvinnan städa. Det sitter i blodet.

Mvh,
Citera
2010-05-20, 00:19
Medlem
Jag är uppfostrad av smutsiga apor tyvärr.

Jag lovar härmed att bli mer arisk och renlig, precis som andra svenskar är.

Tack för att ni visade mig sanningen. Ibland måste man få ta kuken i tvåan hårt för att se verkligheten.

Mod kan låsa tråd... finns inget mer disskusionsunderlag
Citera
2010-05-20, 01:03
Medlem
Forskning visar ju på att lite smuts i hörnen bara är bra för vår kropp.
Citera
2010-05-20, 01:14
Medlem
Picasillys avatar
Om det är hennes lägenhet så får du väl helt enkelt rätta dig efter hennes pedanta livsstil. I din lägenhet har du dina regler och skulle ni nån gång skaffa en gemensam så får ni kompromissa
Jag vet inte om jag automatiskt ställer mig på hennes sida för att jag själv vill ha det rent omkring mig så ofta jag kan och orkar (ser mig omkring i lägenheten jag inte städat på rekordlänge ) men hur mysigt är det att behöva tvätta flottfläckar från soffor? Dyra eller inte - onödigt. Torka av dig på byxorna i stället, det gör jag Lättare att tvätta kläder än soffklädsel...

Att tvätta händerna efter toabesök har jag märkt att få män gör konstigt nog, men som sagt - är du i hennes lägenhet så får du acceptera att hon inte vill ha snopp och fläns och flott på sin soffa

Hejja pedant- tjejen!
Citera
2010-05-20, 11:37
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasilly
Om det är hennes lägenhet så får du väl helt enkelt rätta dig efter hennes pedanta livsstil. I din lägenhet har du dina regler och skulle ni nån gång skaffa en gemensam så får ni kompromissa
Jag vet inte om jag automatiskt ställer mig på hennes sida för att jag själv vill ha det rent omkring mig så ofta jag kan och orkar (ser mig omkring i lägenheten jag inte städat på rekordlänge ) men hur mysigt är det att behöva tvätta flottfläckar från soffor? Dyra eller inte - onödigt. Torka av dig på byxorna i stället, det gör jag Lättare att tvätta kläder än soffklädsel...

Att tvätta händerna efter toabesök har jag märkt att få män gör konstigt nog, men som sagt - är du i hennes lägenhet så får du acceptera att hon inte vill ha snopp och fläns och flott på sin soffa

Hejja pedant- tjejen!

hahaha pedant-tjejen for president
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in