2004-04-07, 19:15
Medlem
Det här verkar ganska coolt!!

http://www.plattformen.se/geocaching/

Sugen på att skaffa en GPS faktiskt =)
Citera
2004-04-07, 19:17
Medlem
agitators avatar
ja, det är säkert kul om man gillar att glida runt ute i naturen.

Jag tipsar om en tråd som kom upp om detta för runt en månad sen. Kanske finns det mer info där. Sök, den fanns i UE.
Citera
2004-04-07, 19:24
Medlem
agitators avatar
vad vet jag. Men är det inte fler än jag som tycker att borde stavas geocatch, är det inte att man fångar geografiska punkter. Geocatch.

Ser att det stavas cach överallt. Vad menas med det?
Citera
2004-04-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
vad vet jag. Men är det inte fler än jag som tycker att borde stavas geocatch, är det inte att man fångar geografiska punkter. Geocatch.

läs lite på sajten

"cache" betyder gömma på engelska.. (en av betydelserna..) och det går ju ut på att gömma saker som andra ska hitta.. Global Kollektiv kurragömma typ
Citera
2004-04-07, 19:27
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator

cache
Gömställe för proviant, vapen m.m.;arms cache vapengömma

<- Seg
Citera
2004-04-07, 19:35
Medlem
hehe när jag såg det trodde jag det hade att göra med nån sorts new-age-grej eller nåt i stil med såna som håller på med slagrutor o sånt
Citera
2004-04-07, 19:37
Medlem
agitators avatar
ahh, fan vad dum man känner sig. Visste ju att man skulle gömma grejer men trodde att det viktiga var att hitta/fånga inte gömma. One track mind eller vad det kallas.
Citera
2004-04-07, 19:44
Medlem
lär ju behövas en bil däremot..
Citera
2005-08-21, 10:46
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Geocaching

I min familj har ett nyvaknat intresse för geocaching uppstått så nu ska en ny GPS införskaffas och jakten ska påbörjas. Vi har lokaliserat en hel del skatter som ska finnas ganska nära oss och självklart kommer vi även placera ut skatter.

Någon som har letat eller lagt ut skatter? Eller har ni, liksom jag, helt missat företeelsen?

http://www.geocaching.com/seek/neare..._id=10&x=7&y=5
Citera
2005-08-21, 11:04
Bannlyst
Tror det har varit uppe kort i någon tråd i Urban Exploration forumet. Låter som en skojj fritidsaktivitet måste jag erkänna! Jag hittade en cache en gång, dock var jag inte och letade. Det roligaste är väll att man kan hämta och lämna skatter, annars känns det nog lite fruktlöst allting
Citera
2005-08-23, 14:07
Medlem
Jag körde geocaching rätt hårt i ett halvår tills jag sålde GPSen. Himla kul!

Uppskattade nog mest att man fick se massa vackra och udda platser (tom i sin egen hemstad) som man aldrig skulle besökt annars).
Citera
2005-08-24, 09:41
Medlem
linuxs avatar
Brorsan och jag letar lite då och då. Har ingen gps än, men har hittat ett par ändå, nära där jag bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in