2013-12-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Allts, fr attt liam blev "kndis" s r det bara han ni knner till inom den sfren. Ska vi verkligen diskutera om den tyngsta rnaren genom tiderna s ska ni nog ska utan fr ntet. D kan jag sga att den tyngsta rnaren r fan Ibbe som har gjort ver 30 tals rn. sist vad jag minns s kte han fast i Danmark i ett hotell med flera miljoner kronor. men eftersom ingen knner till han s blir det bara fokus liam och milan. Knner till fler mnga rnare som r tyngre n liam, nstan hela FFL e fan bra s mycket tyngre n liam. problemet med liam att han gillar att glorifiera sig med sina brott och hur han blev frlst. och hur han hmta sin skatteterbring. han syftar p rnpengar. hur han formulerar det sm skatteterbring fattar jag n inte vad han syftar p. i mina ron lter det vldigt sinnesjukt, ingen i den vrlden skulle anvnda den termen.
Hur fan kan de i FFL vara tyngre n Liam? Om man vljer att kalla sig Fucked for Life s r man ingen i det tyngre gardet. De tyngsta har aldrig varit med i ngot gng.

Jonas var med i BSK. Liam var med i rnligan. Det har ALDRIG kommit ut vilka alla medlemmar var, s de var en mycket disciplinerad grupp. Elitkamsportare, inga gng-pundare.

Ingen har ju sagt att Liam r den tyngsta, fr det r han inte, men du verkar tolka det som att folk sger det. Dremot var han jvligt tung och jvligt smart.
Citera
2013-12-05, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Sg nyligen skarna och d funderade jag p om hans liv sg likadant ut i verkligeheten.

precis s sg hans liv ut. sparka ner folk till hger och vnster. ibland en uppt spark p pungscken.
Citera
2013-12-05, 21:17
Medlem
Citat:
precis s sg hans liv ut. sparka ner folk till hger och vnster. ibland en uppt spark p pungscken.
Han var Nordisk mstare, s han fick framgng i allt han gjorde. Spelade in en film som blev skitpoppis. Som handlar om hans liv, rakt framfr nsan p alla och snuten.
Citera
2013-12-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jonas var med i BSK. Liam var med i rnligan. Det har ALDRIG kommit ut vilka alla medlemmar var, s de var en mycket disciplinerad grupp. Elitkamsportare, inga gng-pundare.

Liam har skert gjort mycket som kan anses vara spektakulrt under sin tid. Men att beskriva Jonas Oredsson som ngot lgre r helt fel. BSK som han ingick i p den tiden, var absolut inga gngpundare. I Brdraskapet fanns verkligen mnga av Sveriges strta.

http://bsk-arkiv.blogspot.se/2011/03...et-kallar.html
Senast redigerad av grundbulten 2013-12-05 kl. 21:43.
Citera
2013-12-05, 21:45
Medlem
ragingcows avatar
Visst var det Liam som lg bakom det dr stora rnet/inbrottet i Arninge kpcentrum nngng p 90-talet nr en bil rammade portarna till kpcentret efter stngning?
Citera
2013-12-05, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grundbulten
Liam har skert gjort mycket som kan anses vara spektakulrt under sin tid. Men att beskriva Jonas Oredsson som ngot lgre r helt fel. BSK som han ingick i p den tiden, var absolut inga gngpundare. I den konstellationen fanns verkligen mnga av Sveriges strta.

Jag gillar inte glorifiera sna mnniskor men om vi nu nd r inne i det s mste jonas f mer cred n liam. Bara att han hade kontakter som var beredda att frita han sger mycket vl vem man r och vilka kretsar man r i. Sen r jag vertygad om att jonbas fick mer deg n liam.
Citera
2013-12-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grundbulten
Liam har skert gjort mycket som kan anses vara spektakulrt under sin tid. Men att beskriva Jonas Oredsson som ngot lgre r helt fel. BSK som han ingick i p den tiden, var absolut inga gngpundare. I Brdraskapet fanns verkligen mnga av Sveriges strta.

Jag vet att han var med i BSK, jag skrev ju det? De var okej, men det var kkfarare, de bildades p kken. rnligan var elitkampsportare. Vilka tror du hade mest disciplin och karaktr?

Och fr att summera det, Jonas har nyligen blivit dmd till 18 r, han har varit hktad i 3 r, han har gjort flera voltor innan denna. Liam gjorde sin tid, sedan gjorde han annat. Killen r ingen dumskalle.
Citera
2013-12-05, 21:50
Medlem
Citat:
Jag gillar inte glorifiera sna mnniskor men om vi nu nd r inne i det s mste jonas f mer cred n liam. Bara att han hade kontakter som var beredda att frita han sger mycket vl vem man r och vilka kretsar man r i. Sen r jag vertygad om att jonbas fick mer deg n liam.
Den som suttit mest r den som misslyckats mest. Och av Liam och Jonas s r det Jonas. Han sitter i hktet nu.
Citera
2013-12-05, 22:07
Bannlyst
Citat:
Den som suttit mest r den som misslyckats mest. Och av Liam och Jonas s r det Jonas. Han sitter i hktet nu.

bde r lika misslyckade eftersom bda valde den vgen. jo visst har jonas suttit mer och kommer gr a en lng volta nu framver. det r fr att han valde att fortstta den vgen han valde och inte sluta. det r skillnaden. vi vet inte idag hur det kommer visa sig om liam senare framver. han kanske ker dit fre skattebrott, eller ngot annat brott och hamnar i kken. dumt att jmfra s.
Citera
2013-12-05, 22:18
Medlem
Citat:
bde r lika misslyckade eftersom bda valde den vgen. jo visst har jonas suttit mer och kommer gr a en lng volta nu framver. det r fr att han valde att fortstta den vgen han valde och inte sluta. det r skillnaden. vi vet inte idag hur det kommer visa sig om liam senare framver. han kanske ker dit fre skattebrott, eller ngot annat brott och hamnar i kken. dumt att jmfra s.
Vi kan bara snacka om det vi vet, och det r att Jonas suttit mer n dubbelt s mycket som Liam. Jonas beblandar sig ocks med amatrer, som den muppen som styrde bten, som hade massa info i datorn ombord, eller den som var emellan Jonas och Mauritz, Andreas, som ocks var lite klumpig. Han kan ju fr fan inte ha med sdana gubbar p jttegrejer. Han torskade mycket pga av dem, de hll inte mttet.

Men Jonas r en tung jkel, inget snack. Men jag tycker han har suttit fr mycket fr att klassas som en klass-brottsling. Nr han var p rymmen s gmde han sig i en lgenhet med andra efterlysta. Inte s smart. Han frnekade att mobilen var hans, men i den mobilen hittade snuten kort som han tagit p sig sjlv i spegeln. Lite klantigt. N, Liam, som fick en yxa i skallen av en som frskte stoppa rnet, men nd snkte Liam honom, han sparkade snder revbenen p en vktare trots tjock skyddsvst. Liam har inga sdana grodor i sitt bagage.
Citera
2013-12-05, 22:22
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Hur fan kan de i FFL vara tyngre n Liam? Om man vljer att kalla sig Fucked for Life s r man ingen i det tyngre gardet. De tyngsta har aldrig varit med i ngot gng.

Ingen har ju sagt att Liam r den tyngsta, fr det r han inte, men du verkar tolka det som att folk sger det. Dremot var han jvligt tung och jvligt smart.

Har fr mig att Liam inte var speciellt tung. Han gick vl i minus 72 i TKD?

Smart vet jag inte heller, men tydligen kte han ju fast s verdrivet smart var han ju nog inte om man skulle jmfra med Oredan Oredsson.
Dock lskar jag Liam nr han framtrder fr han r en ytterst sympatisk man och gillade hans medverkan i Debatt fr inte s lnge sedan.
Citera
2013-12-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
Smart vet jag inte heller, men tydligen kte han ju fast s verdrivet smart var han ju nog inte om man skulle jmfra med Oredan Oredsson.
Oredan har inte kt fast menar du? Var r han nu sedan tre r tillbaka?
Citat:
Dock lskar jag Liam nr han framtrder fr han r en ytterst sympatisk man och gillade hans medverkan i Debatt fr inte s lnge sedan.
Precis, Liam r med p tv, med i debattprogram. han har gjort film, han har skrivit en bok. n idag r det pga av sin historia som han r med i rampljuset.

Vad ser Liam ifrn sin balkong? Jo, vrdedepn i Vstberga, som blev rnad av en helikopter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in