Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-23, 20:12
Medlem
Nu är det så att både jag och min lillebror har en leverfläck på kinden som är ungefär lika stor som en ärta.
Vi båda har bestämt oss för att ta bort våran leverfläck och då har jag lite frågor..

Min lillebror är bara 17. Måste han först fylla 18 eller går det att få den borttagen nu också?

Jag gick en kur på Melanotan II för 1-2 månader sen, vilket gjorde mig relativt brun. Efter borttagningen, kommer det då vara en vit fläck där leverfläcken satt?

Ska man bara kontakta närmsta vårdcentral och boka en tid?
Och hur mycket kommer det att kosta (för mig som är över 18 och för min lillebror som är under 18)?

Tack på förhand!
Citera
2010-05-23, 20:19
Medlem
antonstds avatar
Han behöver inte vara över 18, men han behöver dock ha målsmans tillstånd.
Jag tog bort en leverfläck på ryggen och det blev ett redigt fult ärr. Dom kanske är mer noga att få det bra om det sitter i ansiktet eller så hade jag bara otur.
Citera
2010-05-23, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
Jag tog bort en leverfläck på ryggen och det blev ett redigt fult ärr. Dom kanske är mer noga att få det bra om det sitter i ansiktet eller så hade jag bara otur.

Jag har tagit bort en i ansiktet, dock är min mamma läkare och hon fixade en duktig plastikkirurg tll mig.
Ett tips är att det viktigaste med operering är att ha en bra och omtalad plastikkirurg.
Citera
2010-05-23, 20:31
Medlem
M20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Jag har tagit bort en i ansiktet, dock är min mamma läkare och hon fixade en duktig plastikkirurg tll mig.
Ett tips är att det viktigaste med operering är att ha en bra och omtalad plastikkirurg.

"operering"? Heter det så?
Citera
2010-05-23, 21:39
Bannlyst
Jag har själv tagit bort en leverfläck från halsroten.

Ärret blev större än leverfläcken, och ser missbildat ut.

Bifogar även en bild.

http://i45.tinypic.com/2n7r4uc.jpg
Senast redigerad av alestorm 2010-05-23 kl. 21:47.
Citera
2010-05-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
Yes okey. Tack för svaret" Då blir det enkelt att fixa.
En fråga bara.. Hur såg ditt ärr ut? För killen där nere som bifogade en bild hade ju ett förjävligt ärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Använder man sig verkligen av plastikkirurger när man tar bort leverfläckar?

Citat:
Ursprungligen postat av alestorm
Jag har själv tagit bort en leverfläck från halsroten.

Ärret blev större än leverfläcken, och ser missbildat ut.

Bifogar även en bild.

http://i45.tinypic.com/2n7r4uc.jpg
Herrejävlar.. Går det inte att göra någonting åt det ärret då?
Citera
2010-05-23, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Desolate
En fråga bara.. Hur såg ditt ärr ut? För killen där nere som bifogade en bild hade ju ett förjävligt ärr.

Herrejävlar.. Går det inte att göra någonting åt det ärret då?

Nej det vet jag inte, jag tog bort leverfläcken i November förra året.

Har ringt försäkringsbolaget och jag behöver vänta 1 år för att ge ärret läketid.

Skulle även besöka läkare och se vad dom säger, dock inte gjort det än..
Citera
2010-05-23, 23:29
Medlem
Farbror Fazers avatar
plastikoperation för en leverfläck? Jag har fått intrycket att "det är bara att dra ner till sjukhuset så fixar dom det"
Citera
2010-05-24, 13:15
Medlem
OK, man kan ta bort leverfläckar på Vårdcentralen, de är inte alltid speciellt skickliga. Be din läkare om en remiss till en hudklinik eller till plastikkirurgen på närmaste sjukhus. Det kan de inte neka dig.

Att gå till en plastikkirurg är inte alltid bättre men såvida du inte vill göra sjukt mycket research om din kirurg så skulle jag nöja mej med en hudmottagning. De brukar vara rätt bra på det.

Tips ! Även om det är jobbigt i ansiktet - håll ärret tejpat ett par månader efter att stygnen är borta med vanlig kirurgtejp, undvika sol och även köpa Cicatrix.
Citera
2010-05-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertanten
OK, man kan ta bort leverfläckar på Vårdcentralen, de är inte alltid speciellt skickliga. Be din läkare om en remiss till en hudklinik eller till plastikkirurgen på närmaste sjukhus. Det kan de inte neka dig.

Att gå till en plastikkirurg är inte alltid bättre men såvida du inte vill göra sjukt mycket research om din kirurg så skulle jag nöja mej med en hudmottagning. De brukar vara rätt bra på det.

Tips ! Även om det är jobbigt i ansiktet - håll ärret tejpat ett par månader efter att stygnen är borta med vanlig kirurgtejp, undvika sol och även köpa Cicatrix.
Hm okey!

Men att undvika sol kommer bli EXTREEEEEEEEEMT svårt! Då jag solar rätt ofta.. Och jag funderar på att gå en till Melanotan II kur då min bränna är väldigt ojämn..
Vad är Cicatrix?
Citera
2010-05-24, 22:10
Medlem
antonstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desolate

liknande, mitt var större, och mer vitt än rött, Hans ser även ut som att det går lite utåt, mitt går mer inåt. Inget som jag hade velat ha i ansiktet.

Själv så gjorde jag de gratis på sjukhuset.
Citera
2010-05-25, 10:07
Medlem
Alla ärr blir (i alla fall första året) riktigt fula med sol, så det är bara att välja; brun utan sol eller fult ärr Just därför är kirurgtejp så jäkla bra att tejpa med.

Och kanske kan du lägga ner grekraggarstuket i år om du tar bort ditt födelsemärke ? Kan vara värt det. Och förresten är inte överdriven solbränna så där fet snyggt ?

Jo, Cicatrix är en kräm som enligt reklam och egen erfarenhet minskar rödheten och får ärret att dra ihop sig, innehåller dessutom solskydd. www.cicatrix.se
Senast redigerad av Cancertanten 2010-05-25 kl. 10:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in