Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2010-10-18, 15:35
Medlem
simpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch
Nu var det ju inte förmågan att betala medlemsavgiften jag syftade på utan snarare ens inkomst och förmögenhet. Yrke och klass är viktigt för frimurare.

Det tycker jag också. Och det är synd att det är så mycket "vanligt folk" som enligt mig inte hör dit.
Citera
2010-10-18, 15:38
Medlem
simpens avatar
Editerar: Dubbelpost
Senast redigerad av simpen 2010-10-18 kl. 15:39. Anledning: Dubbelpost
Citera
2010-10-21, 18:43
Medlem
Patriarchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpen
Det tycker jag också. Och det är synd att det är så mycket "vanligt folk" som enligt mig inte hör dit.
Nu skrev jag endast utav fördom och inte kännedom och blev motbevisad av den gode "joppe".
Andlig rikedom och materiell rikedom är varandras motpoler.

”Om du vill bli fullkomlig, så gå och sälj allt du har och ge åt de fattiga; då får du en skatt i himlen. Kom sedan och följ mig.” (Matteus 19:21)
Citera
2010-10-22, 07:37
Medlem
Kan vi inte fråga städerskan på någon bank i New York, vad Ben Bernanke gör bakom stängda dörrar? Ungefär så relevant som det, är det att fråga en icke-höggradig frimurare vad DE RIKTIGA frimurarna håller på med.
Citera
2010-10-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Kan vi inte fråga städerskan på någon bank i New York, vad Ben Bernanke gör bakom stängda dörrar? Ungefär så relevant som det, är det att fråga en icke-höggradig frimurare vad DE RIKTIGA frimurarna håller på med.

Och i stället ska vi göra vad? Gissa vilka du menar med "RIKTIGA frimurare". Eller vänta på att du ska återkomma med listan på 'böcker om frimureriet skrivna av personer med personer med 'otroligt hög "credibility"' som stöder dina påståenden som du utlovade i augusti (https://www.flashback.org/p25195082#p25195082).

Och när du ändå håller på, kan du ju nämna ett enda fall som går att följa upp angående:
Citat:
Det finns _HUNDRATALS_ fall där folks död har rubricerats som självmord, när de hittats nergrävda med huvudet avskuret och bakbundna händer. Detta är standard när någon oliktänkande politiker eller journalist dör.
Ifrån https://www.flashback.org/p25197969#p25197969
Citera
2010-10-22, 21:02
Medlem
joppes avatar
Citat:

Har du fått tag i din lista än?
Citera
2010-12-05, 18:58
Medlem
SharpenYourBlades avatar
Vad har de kända svenska frimurarna för grad?

Tex

Lasse Berghagen, Hasse Aro? etc
Citera
2010-12-06, 07:55
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharpenYourBlade
Vad har de kända svenska frimurarna för grad?

Tex

Lasse Berghagen, Hasse Aro? etc

Lasse Berghagen VI och Hasse Aro VIII
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in