Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-24, 23:41
Medlem
Axwels avatar
I helgen råkade jag åtskilliga gånger utför diskussioner angående ny lag som är på ingång denna ska röra förbud mot den svenska flaggan utanför bostäder.

Satt på bussen på väg mot Halmstad när jag satt och tjuvlyssnade på ett samtal mellan två fräcka svenska pojkar (16-18) som satt och klagade på alla s.k. kebabnissar.

Då började en av dem snacka om en lag som ska förbjuda folk att ha flaggor utanför sina bostäder p.g.a att det är rasistiskt.

Och jag övervägde saken och kom framtill att det bara ett försök att "impa" hans kompis.

Men allt efter att kvällen gick så snappade jag även upp samma diskussion, nu på en helt annan plats.

Men det var inte nog med det utan även dagen därpå, ännu en gång samma diskussion men denna gången på krogen.

Jag har googlat lite på saken men hittar inga fynd, så varför inte låta FB sniffa på saken?

Alltså, är det bara inavlad Halmstad propaganda eller ligger det någon sanning i ett?

Tack på förhand.
2010-05-24, 23:46
Medlem
Red Machines avatar
Förmodligen en av alla lögner som sprids bland ungdomar för att locka dem till Sverigedemokraterna. Vilka skulle komma på en sådan lag, låter väldigt orimligt i mina öron. Det är väl bra att flaggan används av andra än sk nationalister.

Kanske någon som missförstått denna artikel
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article352660.ab
Senast redigerad av Red Machine 2010-05-24 kl. 23:50. Anledning: uppdatering
2010-05-24, 23:48
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Statsheraldikern berömmer även fasad- och balkongflaggor:
http://www.riksarkivet.se/default.as...566&refid=1260
2010-05-24, 23:49
Medlem
Axwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Förmodligen en av alla lögner som sprids bland ungdomar för att locka dem till Sverigedemokraterna. Vilka skulle komma på en sådan lag, låter väldigt orimligt i mina öron. Det är väl bra att flaggan används av andra än sk nationalister.

Jo sant, men glömde dock påpeka att en av disskutionerna var mellan två medelålders damer
2010-05-25, 21:03
Medlem
Axwels avatar
Okej!

Det är inavel propaganda!

Varssigo

/LÅS!
2010-05-30, 11:46
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Det är alltså konstaterat att det antingen är ungdoms rykte skapat av luriga Sverigedemokrater, eller någon som har feltolkat aftonbladet.
2010-05-30, 23:22
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ot rensat, och det är förstås skrämselpropaganda.
*Låst*
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in