2015-11-25, 18:39
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenjyn
Enligt mig så går brödernas trashtalk före Axl Rose och Gene Simmons, deras trashtalk gör bara så att jag gillar dom mer. Phil Collins kan dra
Man skulle kunna tro att jag försvarar Collins för att jag är ett fan av Genesis, men i själva verket har jag ganska svårt för band och artister som beter sig som svin och/eller snackar skit om allt och alla. Om man bortser från musiken dvs, för musiken kan låta skitbra oavsett hur idiotiska medlemmarna är. Oasis är ett sådant band, trots att jag anser att de tappade lite under de sista åren.

Sedan skulle jag inte säga att Axl Rose och Gene Simmons är rövhål för deras trashtalk, utan det handlar om andra saker än det bröderna Gallagher hålls med.
Citera
2015-11-25, 23:02
Medlem
PiusXIIIs avatar
Ett i högsta grad mediokert band som lyftes fram av kritikerna som nyskapare inom rockmusiken när det inte gjordes någon nyskapande rockmusik längre.
Citera
2015-11-27, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Ett i högsta grad mediokert band som lyftes fram av kritikerna som nyskapare inom rockmusiken när det inte gjordes någon nyskapande rockmusik längre.

Jag kan inte tänka mig att någon kritiker använde ordet "nyskapande" om Oasis! De förvaltade den traditionella rockmusiken och inget annat. Finns inte en låt som kan kallas nyskapande eller ens experimentell på deras skivor.
Citera
2015-11-27, 11:47
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

Nej du, Oasis var nyskapande. De 3 första skivorna innehåller mängder av klassiska låtar. Prefab Sprout, där har du dock ett mediokert för att inte säga uselt band.
Citera
2015-11-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Nej du, Oasis var nyskapande. De 3 första skivorna innehåller mängder av klassiska låtar. Prefab Sprout, där har du dock ett mediokert för att inte säga uselt band.

Smaken är olika! Nyskapande! "Oasis är rockens framtid" gick att läsa. Som vanligt skulle kritikerna slå knut på sig själva för att ge gruppen en hög status. Vår tids Beatles!!! Skitsnack!
Det enda intressanta med denna grupp var "bröderna bråk". Läsa om alla deras stridigheter. Hellre det än att lyssna på musiken.
Nej dom var inte nyskapande, mer ett fenomen som försvann. Upp som en sol ner som en pannkaka.
Citera
2015-11-27, 14:11
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Smaken är olika! Nyskapande! "Oasis är rockens framtid" gick att läsa. Som vanligt skulle kritikerna slå knut på sig själva för att ge gruppen en hög status. Vår tids Beatles!!! Skitsnack!
Det enda intressanta med denna grupp var "bröderna bråk". Läsa om alla deras stridigheter. Hellre det än att lyssna på musiken.
Nej dom var inte nyskapande, mer ett fenomen som försvann. Upp som en sol ner som en pannkaka.

De är fortfarande ett av de mest älskade banden som efterfrågas för en återförening. Noel har legend-status i UK och även hans småtrista solo-grejer säljer ut turnéer. Nej du, Oasis har hög status som ett av de sista riktigt klassiska rockbanden (3 första skivorna). Deras låtar är inga Beatles-plagiat, de som säger de är helt okunniga om musik. Liams Beady Eye-projekt var betydligt mer av ett halvdant Beatles-plagiat. Och i ärlighetens namn är Noels High Flying Birds inte allt för inspirerande trots att de fått fina recensioner.
Senast redigerad av zerxez 2015-11-27 kl. 14:13.
Citera
2015-11-27, 14:28
Medlem
Citat:
De är fortfarande ett av de mest älskade banden som efterfrågas för en återförening. Noel har legend-status i UK och även hans småtrista solo-grejer säljer ut turnéer. Nej du, Oasis har hög status som ett av de sista riktigt klassiska rockbanden (3 första skivorna). Deras låtar är inga Beatles-plagiat, de som säger de är helt okunniga om musik. Liams Beady Eye-projekt var betydligt mer av ett halvdant Beatles-plagiat. Och i ärlighetens namn är Noels High Flying Birds inte allt för inspirerande trots att de fått fina recensioner.

Det är möjligt att jag är okunnig om musik. Precis som alla andra har jag två öron. Jag vet vad jag tycker om och inte gillar. Kan läsa noter och spelar gitarr för skojs skull.

Jag har aldrig gillat Oasis, Blur. En del övriga band som kom fram samtidigt, som jag lyckats förtränga namnen på.
Det finns någon lyssningsbar låt med Oasis. Wonderwall och kanske någon mer. Släpp den på en singel, så kan dom göra frisbees av lp-skivorna.
Citera
2015-11-27, 14:48
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Det är möjligt att jag är okunnig om musik. Precis som alla andra har jag två öron. Jag vet vad jag tycker om och inte gillar. Kan läsa noter och spelar gitarr för skojs skull.

Jag har aldrig gillat Oasis, Blur. En del övriga band som kom fram samtidigt, som jag lyckats förtränga namnen på.
Det finns någon lyssningsbar låt med Oasis. Wonderwall och kanske någon mer. Släpp den på en singel, så kan dom göra frisbees av lp-skivorna.

Finns knappt en enda utfyllnadslåt på de 3 första skivorna. Klockrena rakt igenom. Några av de andra skivorna som Standing On The Shoulders Of Giants kan man ju dock gott använda som frisbees. Vet att många ur de äldre gardet ser ner på 90-tals-banden för de är ju inte Beatles eller Stones. Vi som är smarta ser storheten i båda epokerna
Citera
2015-11-27, 16:18
Medlem
kjellouts avatar
Citat:

Om man har Wonderwall som Oasis favorit betyder det att man inte lyssnat på någon annan låt med dom typ.
Citera
2015-11-27, 16:52
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Om man har Wonderwall som Oasis favorit betyder det att man inte lyssnat på någon annan låt med dom typ.

Exakt, hen har inte gett dem en chans. Bestämt på förhand att hen inte gillar deras attityd och status och därför inte musiken heller. Bara unkna fördomar.
Citera
2015-11-27, 17:19
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag kan inte tänka mig att någon kritiker använde ordet "nyskapande" om Oasis! De förvaltade den traditionella rockmusiken och inget annat. Finns inte en låt som kan kallas nyskapande eller ens experimentell på deras skivor.

Citat:
Nej du, Oasis var nyskapande. De 3 första skivorna innehåller mängder av klassiska låtar.

Så hur var det egentligen? De var hur som helst det mest uppskrivna bandet i mitten av 90-talet. För min del står de som en symbol för hur hopplöst tråkigt musikklimatet var vid den tiden.
Citera
2015-11-27, 17:50
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Så hur var det egentligen? De var hur som helst det mest uppskrivna bandet i mitten av 90-talet. För min del står de som en symbol för hur hopplöst tråkigt musikklimatet var vid den tiden.

Oasis var nyskapande eftersom deras musik var och fortfarande är unik. Inget annat band kan misstas för 90-talets Oasis (2000-talets Oasis är tyvärr en annan historia).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in