Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-19, 12:08
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Raynor
Det viktigaste samtalet jag haft i hela mitt liv var dolt nummer. De ville berätta att jag kom in på min drömutbildning som reserv och tänkte kolla om jag ville ha platsen. Hade jag inte svarat av någon anledning så hade de ringt nästa man på listan. Hela mitt liv hade sett totalt annorlunda ut om jag inte svarat.. Ryser bara av tanken.

håller med. Jag var med om exakt samma sak. Mitt tips är att skaffa tex Truecaller-appen om du har Iphone. Då behöver du aldrig svara på de nummer som appen blockerar och är det inte blockat så kan det trots allt vara något viktigt tex. din bank, försäkringsbolag, skola, sjukhus etc.
Citera
2011-08-19, 15:59
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vem vare ? !!! Vem vare som ringde ? !!!!
Indeed
Det måste ha varit en jävla stockholmare
Citera
2011-08-19, 16:25
  #99
Medlem
stoffzkees avatar
Jag har blivit uppringd av ett liknande nummer runt 01:30 på natten, när jag låg och sov.
Det konstiga var att jag fick ett meddelande på mitt "telesvar".

Tänkte att "det är väl bäst att lyssna på det och kolla vad det gäller."
I telesvaret hörde jag vad som lät som fotsteg på sån där sten som man har på uppfarten.
Efter typ 1 minut så blev det tyst i runt 5 sekunder, och efter det hör man en man harkla sig.
Sen fortsatte stegen i ytterliggare en minut innan "meddelandet" var slut.

Någon som har varit med om något liknande?
Citera
2011-08-19, 16:53
  #100
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Svara aldrig på nummer du inte känner igen eller från skyddat nummer. Det kan med största sannolikhet vara några som lurar din telefon på pengar som gör att du får dyra räkningar.

Det gäller bara för när man ringer upp, inte när man svarar på ett samtal. Sluta sprida skit.
Citera
2012-10-05, 13:59
  #101
Medlem
019-368 09 88 Vem ringde mig?

Jävligt konstigt nummer som ringde mig, jag svarade och hörde inget svar och hen la på. Riktnumret 019 är från Örebro enligt Wikipedia. Någon som vet vem? 019-368 09 88
Har googlat det men inte hittat något
Citera
2012-10-05, 14:00
  #102
Medlem
Mandi74s avatar
Har du testat ringa upp numret och se vem som svarar?
Citera
2012-10-05, 14:03
  #103
Medlem
verkar vara ett nr från kumla, strax utanför örebro. men har inte fått fram någon adress ännu.
__________________
Senast redigerad av xpekt 2012-10-05 kl. 14:09.
Citera
2012-10-05, 14:03
  #104
Medlem
Företag>
0193680988>
Ett företag som bedriver marknadsundersökningar eller telefonförsäljning


Hittade tyvärr inte mer än så på det.
Citera
2012-10-05, 16:32
  #105
Medlem
ExclusifCognacs avatar
Scb
Citera
2012-10-05, 17:05
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExclusifCognac
Scb

Statistiska Centralbyrån?

Om du är företagare eller liknande, var försiktig med att låta ditt företag bli ett "undersökningsobjekt". Accepterar du att undersökas så blir du nämligen tvungen att svara på alla förfrågningar från SCB under en lång tid framöver. Det kan exempelvis gälla sjukfrånvaron för en specifik anställd.

En gång returnerade jag enkäten med orden "Vill ej vara med längre". Det tog en dag(!) så kom ett brev som förklarade att jag var tvungen att svara. Annars så riskerade jag bötesstraff eller fängelse!
Citera
2012-10-05, 17:56
  #107
Medlem
ExclusifCognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Statistiska Centralbyrån?

Om du är företagare eller liknande, var försiktig med att låta ditt företag bli ett "undersökningsobjekt". Accepterar du att undersökas så blir du nämligen tvungen att svara på alla förfrågningar från SCB under en lång tid framöver. Det kan exempelvis gälla sjukfrånvaron för en specifik anställd.

En gång returnerade jag enkäten med orden "Vill ej vara med längre". Det tog en dag(!) så kom ett brev som förklarade att jag var tvungen att svara. Annars så riskerade jag bötesstraff eller fängelse!


Precis! Men det är så illa alltså? Jag fick en blankett hemskickad till mig, vilket gällde om jag ville vara med. Skickade inte in den. Får dock ett samtal några dagar senare där man frågar om jag kan svara ändå. Visst sa jag. Detta var ett år sedan. Därefter har jag fått ett samtal var tredje månad, med allt mer ingående frågor. Nu skall jag uppge arbetsplats, verksamhet etc.etc. Jag har fortsatt för att bidra till statistiken, men nu börjar det bli jobbigt. Men du säger alltså att jag hamnar i trubbel om jag lämnar?
Citera
2012-10-05, 19:11
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Statistiska Centralbyrån?

Om du är företagare eller liknande, var försiktig med att låta ditt företag bli ett "undersökningsobjekt". Accepterar du att undersökas så blir du nämligen tvungen att svara på alla förfrågningar från SCB under en lång tid framöver. Det kan exempelvis gälla sjukfrånvaron för en specifik anställd.

En gång returnerade jag enkäten med orden "Vill ej vara med längre". Det tog en dag(!) så kom ett brev som förklarade att jag var tvungen att svara. Annars så riskerade jag bötesstraff eller fängelse!

Blir ditt företag utvald av SCB för undersökning så måste man svara, oavsett om du accepterar det från början eller inte. Det är lag på det.
För den enskilde näringsidkaren kan det vara rätt jobbigt med för Sverige är det bra med statistik.

Ang numret som någon ringt ifrån...själv får jag massa mysko samtal varje vecka från olika nummer. Vem orkar bry sig om alla dårar som ringer.
Man ska tänka såhär när man pratar med någon "är detta bra för mig?"

Är svaret nej på den frågan..lägg på utan ett ord..o gå o titta på TV istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in