Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-12, 17:43
  #217
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Alltså fan vad det gått nedför nu för tiden med detta. Förr i tiden kunde man alltid hitta vems telefonnummer det var som ringde. Nu går det fan inte alls. Inte ens när ett vanligt 076-nummer ringer mig kan jag hitta vem det står på.

Vet inte vilken myndighet som ansvarar över detta men dom måste fan skärpa sig.
Citera
2016-09-12, 17:48
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Alltså fan vad det gått nedför nu för tiden med detta. Förr i tiden kunde man alltid hitta vems telefonnummer det var som ringde. Nu går det fan inte alls. Inte ens när ett vanligt 076-nummer ringer mig kan jag hitta vem det står på.

Vet inte vilken myndighet som ansvarar över detta men dom måste fan skärpa sig.

Principen att man ska kunna kolla upp nummer må vara men är det okänt nr. så vem bryr sig egentligen vem det är som ringer, man svarar bara om man vill. Jag har hamnat i telefonförsäljarnas listor och blir bombad med jämna mellanrum, svarar ALDRIG på okända nr. Jag googlar alltid okända nr, finns de med så ser jag vem det var, finns de inte med så skiter jag i det då det iaf. inte är någon jag känner.
Citera
2016-09-12, 17:55
  #219
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Principen att man ska kunna kolla upp nummer må vara men är det okänt nr. så vem bryr sig egentligen vem det är som ringer, man svarar bara om man vill. Jag har hamnat i telefonförsäljarnas listor och blir bombad med jämna mellanrum, svarar ALDRIG på okända nr. Jag googlar alltid okända nr, finns de med så ser jag vem det var, finns de inte med så skiter jag i det då det iaf. inte är någon jag känner.

Jag gör också så. Men jag tycker det är förjävligt att det ska finnas företag som ringer från nya nummer så att dom aldrig ska bli igenkända eller fast man googlar så vet man egentligen inte vad det är för folk bakom numret. Jag tycker det ska regleras bättre!
Citera
2016-10-22, 15:06
  #220
Medlem
Håller verkligen med! Det är helt sjukt hur många konstiga, extremt långa telefonnummer, från okänd, även som en skrev här, man ser numret men det är lögn i helvete att få fram vem som ringt. Vet att många kommer säga, svara inte, blockera mm. Det tänker jag inte göra! Jag vill veta vem som ringer! !! Dessutom sms, mms från okänd el, okänd adress och vissa är till och med kodade. Alla vet vid det här laget att det inte ska gå att skicka sms, mms från okänd... Men gå ut på " nätet " och leta lite så lovar jag att det går att göra. Har retat upp mig fruktansvärt på detta o skulle vara roligt och få veta om fler varit med om samma sak i den här tråden.
Citera
2016-10-22, 15:07
  #221
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Alltså fan vad det gått nedför nu för tiden med detta. Förr i tiden kunde man alltid hitta vems telefonnummer det var som ringde. Nu går det fan inte alls. Inte ens när ett vanligt 076-nummer ringer mig kan jag hitta vem det står på.

Vet inte vilken myndighet som ansvarar över detta men dom måste fan skärpa sig.
Det är för att de är kontantkortsnummer.
Citera
2017-02-24, 11:27
  #222
Medlem
Jag ha de senaste två dagarna blivit upp ringt med den här nr: 00442031591763

Ha googlat de nr, men få inget svar av de. Vem kan de vara?
Citera
2017-02-24, 20:18
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag ha de senaste två dagarna blivit upp ringt med den här nr: 00442031591763

Ha googlat de nr, men få inget svar av de. Vem kan de vara?
Finns en hel hög nummer som börjar 044-20 35 19 ** **
Försäljare baserade utanför Sverige för att inte behöva lyda under svenska regler, bara att avvisa direkt.
Citera
2017-05-18, 16:41
  #224
Medlem
Det har ringt från nummer som rapporteras som "+1 112-8" i mobilen, svarade senaste gången (fjärde idag) men det var bara tyst.
Citera
2017-05-23, 21:48
  #225
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Finns en hel hög nummer som börjar 044-20 35 19 ** **
Försäljare baserade utanför Sverige för att inte behöva lyda under svenska regler, bara att avvisa direkt.

044- är Kristianstad och ligger inte utanför Sverige.
Citera
2017-05-24, 11:08
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
044- är Kristianstad och ligger inte utanför Sverige.
Sorry, +44
+44 Isle of Man IM/IMN
+44 United Kingdom GB/GBR
Citera
2017-06-10, 11:14
  #227
Medlem
Hej!

Min syster fick ett heskumt samtal idag så jag sa att jag kunde fråga flashback. Det ringde från dolt klockan 06:24,06:26,06:28. Den första gången svarade hon. Det lät som en yngre man, 18-40 kanske. Hon är tvåspråkig och var trött så hon kommer inte ihåg om meningen han sa var på engelska eller svenska så jag skriver på engelska, annars exakt såhär:

syster: "Hej"
dolt: "Hej.... Hi.... Greetings..... I have autism" (sa det som ett konstaterande)
syster lägger på.

Någon som vet vad det kan röra sig om? Creepade henne rätt hårt.
Citera
2017-06-19, 17:00
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
Hej!

Min syster fick ett heskumt samtal idag så jag sa att jag kunde fråga flashback. Det ringde från dolt klockan 06:24,06:26,06:28. Den första gången svarade hon. Det lät som en yngre man, 18-40 kanske. Hon är tvåspråkig och var trött så hon kommer inte ihåg om meningen han sa var på engelska eller svenska så jag skriver på engelska, annars exakt såhär:

syster: "Hej"
dolt: "Hej.... Hi.... Greetings..... I have autism" (sa det som ett konstaterande)
syster lägger på.

Någon som vet vad det kan röra sig om? Creepade henne rätt hårt.

Antingen någon som har autism och ringt fel eller någon skum jävel som vill scamma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in