Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-13, 23:55
  #1
Medlem
en sämre påläst, mer subjektiv eller värdelös intervjuare/programledare får man leta efter.
Citera
2004-04-14, 00:05
  #2
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
en sämre påläst, mer subjektiv eller värdelös intervjuare/programledare får man leta efter.

Man behöver tyvärr inte leta speciellt länge för att hitta värre. Vem som helst av de unga kvinnorna på P3 är nog minst lika dålig som von Sivers. Frågan är snarast varför könskvoteringen har gett så dåligt utfall om kvinnor verkligen är lika kompetenta som män.
Citera
2004-04-14, 00:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Man behöver tyvärr inte leta speciellt länge för att hitta värre. Vem som helst av de unga kvinnorna på P3 är nog minst lika dålig som von Sivers. Frågan är snarast varför könskvoteringen har gett så dåligt utfall om kvinnor verkligen är lika kompetenta som män.

jo, men malou har ju ändå "högre status" och får intervjua en del höjdare trots sin inkompetens.
Citera
2004-04-14, 00:20
  #4
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
jo, men malou har ju ändå "högre status" och får intervjua en del höjdare trots sin inkompetens.

Det är känt i branschen att på TV4 har de manliga cheferna älskarinnor bland den underlydande personalen så jag skulle inte bli förvånad om det är så Malou skaffat sig jobbet.
Citera
2004-04-14, 00:31
  #5
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Ni är ju fan skrattretande!


Om en kvinna är inkompetent så är hon könskvoterad till platsen. Eller så har hon knullat sig hela vägen upp till toppen.

Betyder det att alla inkompetenta män också har det?
Citera
2004-04-14, 00:37
  #6
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ni är ju fan skrattretande!

Du är inte precis rätt person att bedöma sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Om en kvinna är inkompetent så är hon könskvoterad till platsen. Eller så har hon knullat sig hela vägen upp till toppen.

Exakt. Det är två troliga anledningar till att sådant förekommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Betyder det att alla inkompetenta män också har det?

Inkompetenta män är självklart inte könskvoterade. Om de är chefer är de dock följden av ett irrationellt beslut. De har definitivt inte knullat sig fram till toppen.
Citera
2004-04-14, 00:40
  #7
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Du är inte precis rätt person att bedöma sådant.




Oh yes, I am!

Eftersom jag skrattar åt er så är ni uppenbarligen det.
Citera
2004-04-14, 00:42
  #8
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Oh yes, I am!

Eftersom jag skrattar åt er så är ni uppenbarligen det.

Snygg logik, Tippi.

Jag skrattar åt dig mest hela tiden så vad gör det dig...
Citera
2004-04-14, 00:47
  #9
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag tar det som en komplimang att du citerar mig i din signatur. You can't live with them you, can't live without them...
Citera
2004-04-14, 09:14
  #10
Medlem
the Beasts avatar
Har lite svårt att se acceptera att en inkompetent man skulle knulla sig till toppen. Får nog dra parallellen till nepotism istället.

Det jag tycker är mer komiskt är att en inkompetent kvinna uppmärksammas när det finns en J***A massa inkompetenta imbiciller till män som aldrig ifrågasätts. Även bland denna kategori går TV4 i spetsen. Undantaget från TV4 och alla imbicillers heliga moder är en annan reproter som diskuterats flitigt på FB nämligen Janne "Loser" Josefsson.
Citera
2004-04-14, 10:53
  #11
Bannlyst
Hmm kommer ihåg en intervju Malou gjorde med Jörg Haider, var nåt hon sa/frågade som jag störde mig enormt på just då. Nån som har nåt minne vad hon kläckte ur sig för dumt?
Citera
2004-04-14, 17:52
  #12
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossad
Hmm kommer ihåg en intervju Malou gjorde med Jörg Haider, var nåt hon sa/frågade som jag störde mig enormt på just då. Nån som har nåt minne vad hon kläckte ur sig för dumt?

Jag vet vad jag störde mig på iallafall. Att kanalen tv4 tydligen inte har tyskspråkiga reportrar. Jag brukar inte se intervjuer av Haidertyper eftersom intervjuaren är alldeles för fördomsfull och därför inte kan göra något bra av tillfället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in