2012-06-18, 11:42
Jag bumpar denna trd lite, mest fr att det inte verkar finnas s mycket information om hur man sker visum till Indien/Kina om man bor p Irland.
Det r ungefr samma sak p bda stllena, och fljande papper behvs:
Indien
Adress: 6 Leeson Park Dublin 6, Irland
Kina
Adress: Deras adress r 40 Ailesbury Road Dublin 4, Irland men det r INTE den korrekta adressen. Ni ska till konsulatet som ligger p 118 Merrion Road (ngra hundra meter drifrn) och den adressen visas inte korrekt p Google maps. Men ta buss nummer 4 frn Oconnell Street och kliv av p busstop 419 s kommer ni rtt. GPS koordinater: 53.323978,-6.220549
Det r vl inte vrldens vanligaste frga, men om nu nn skulle vilja anska om visum fr Kina hr p Irland s kan ju informationen vara bra att ha.
Det r ungefr samma sak p bda stllena, och fljande papper behvs:
Indien
Adress: 6 Leeson Park Dublin 6, Irland
Citat:
# Det svenska passet (duh)
# Ett passfoto med vit bakgrund att limma fast p anskningen
# Ett papper frn arbetsgivaren med min hemadress samt datum nr jag brjade jobba hr. Det papperet var ddsviktigt hos indierna. En rkning, ett bankutdrag eller liknande fungerar bra men se till att du har din egen adress samt ett godknnande att du jobbar hr frn din arbetsgivare p papperet.
# En check p 63 euro fr betalningen
# Ett papper frn arbetsgivaren med min hemadress samt datum nr jag brjade jobba hr. Det papperet var ddsviktigt hos indierna. En rkning, ett bankutdrag eller liknande fungerar bra men se till att du har din egen adress samt ett godknnande att du jobbar hr frn din arbetsgivare p papperet.
# En check p 63 euro fr betalningen
Kina
Adress: Deras adress r 40 Ailesbury Road Dublin 4, Irland men det r INTE den korrekta adressen. Ni ska till konsulatet som ligger p 118 Merrion Road (ngra hundra meter drifrn) och den adressen visas inte korrekt p Google maps. Men ta buss nummer 4 frn Oconnell Street och kliv av p busstop 419 s kommer ni rtt. GPS koordinater: 53.323978,-6.220549
Citat:
# Det svenska passet (duh)
# En frdplan
# Form A
# Form B (behvs inte om du r svensk och sker i Sverige)
# Kopia p flygbiljetter
# En check p 33 euro
# Ett papper frn arbetsgivaren med min hemadress samt datum nr jag brjade jobba hr. Det papperet var ddsviktigt hos indierna s jag antar det r samma hr. En rkning, ett bankutdrag eller liknande fungerar bra men se till att du har din egen adress samt ett godknnande att du jobbar hr frn din arbetsgivare p papperet. Det str p den kinesiska ambassadens hemsida att du mste ha bott hr i tv r ocks, men vet inte hur noggranna dom r med det.
Ungefrligt papper frn arbetsgivaren:
Vran frdplan sg ut shr:
# En frdplan
# Form A
# Form B (behvs inte om du r svensk och sker i Sverige)
# Kopia p flygbiljetter
# En check p 33 euro
# Ett papper frn arbetsgivaren med min hemadress samt datum nr jag brjade jobba hr. Det papperet var ddsviktigt hos indierna s jag antar det r samma hr. En rkning, ett bankutdrag eller liknande fungerar bra men se till att du har din egen adress samt ett godknnande att du jobbar hr frn din arbetsgivare p papperet. Det str p den kinesiska ambassadens hemsida att du mste ha bott hr i tv r ocks, men vet inte hur noggranna dom r med det.
Ungefrligt papper frn arbetsgivaren:
Kausti started working here at [fretag] and has been doing so until today. He started the [Datum nr du brjade jobba] and he lives at [din hemadress].
/[Signatur frn fretaget]
/[Signatur frn fretaget]
Vran frdplan sg ut shr:
We will be travelling around in the country, so the travel plans are not 100% accurate at this moment, but this is the plans we have:
(Day 1 Hong Kong)
(Day 2 Macau)
(Day 3 Unplanned day for Hong Kong/Macau)
Day 4 Travel by train to Shanghai
Day 5 Shanghai Animal Park
Day 6 The Bund (Wai Tan)
Day 7 Shanghai World Financial Center
Day 8 Sightseeing in the City
Day 9 Sightseeing in the City
Day 10 Travel by train to Beijing
Day 11 The Chinese Wall (Badaling)
Day 12 Tianamen Square
Day 13 Sightseeing in the city
Day 14 Sightseeing in the city
Day 15 Train to Xion
Day 16 The Terracotta Army
Day 17 Train back to Beijing
Day 18 Unplanned day for Beijing
Day 19 Flight to Seuol
(Day 1 Hong Kong)
(Day 2 Macau)
(Day 3 Unplanned day for Hong Kong/Macau)
Day 4 Travel by train to Shanghai
Day 5 Shanghai Animal Park
Day 6 The Bund (Wai Tan)
Day 7 Shanghai World Financial Center
Day 8 Sightseeing in the City
Day 9 Sightseeing in the City
Day 10 Travel by train to Beijing
Day 11 The Chinese Wall (Badaling)
Day 12 Tianamen Square
Day 13 Sightseeing in the city
Day 14 Sightseeing in the city
Day 15 Train to Xion
Day 16 The Terracotta Army
Day 17 Train back to Beijing
Day 18 Unplanned day for Beijing
Day 19 Flight to Seuol
Det r vl inte vrldens vanligaste frga, men om nu nn skulle vilja anska om visum fr Kina hr p Irland s kan ju informationen vara bra att ha.