Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-04, 11:50
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traped
Det är väll andå inte så lätt att slänga ut honom om han är skriven under deras adress?

Var man är folkbokförd spelar absolut ingen som helst roll i sammanhanget. Det är lika lätt att skicka iväg parasiten oavsett om han är skriven där eller ej.
Citera
2010-06-04, 11:52
Medlem
Anemons avatar
Det absolut största problemet här som jag ser det, är ju att han inte har någon lojalitet alls gentemot er! Han misshandlar familjemedlemmar, anmäler till polis och sociala myndigheter för att jävlas, pratar skit om er, drar kniv mot er. Dvs han biter den hand som föder honom.
DÄr har det ju gått på TOK för långt, och enda lösningen är att byta lås, och säga upp kontakten tills han har rett ut det själv och bett om ursäkt. Då kan man börja reparera , men som det är nu är en tvärt brytning enda lösningen.
Citera
2010-06-04, 11:53
Medlem
Tror det nämdes tidigare men påpekar det igen. Kontakta socialkontoret i er kommun. De kan hjälpa till att medla dels mellan er i familjen samt att medla med det kommunala bostadsbolaget och gå in med garantier till dom så att han kan få ett provkontrakt på eget boende.

Att bara ställa hans saker utanför dörren tror jag tyvärr inte fungerar, om det ens är lagligt att göra med tanke på att han är skriven på adressen.
Citera
2010-06-04, 11:53
Bannlyst
Ge han en fet örfil och be honom göra sina saker. Hur lever folk nu förtiden ?
Citera
2010-06-04, 11:54
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulzer
Att bara ställa hans saker utanför dörren tror jag tyvärr inte fungerar, om det ens är lagligt att göra med tanke på att han är skriven på adressen.

Det är fullt lagligt att kasta ut honom på fläcken så länge det inte finns några juridiska skyldigheter som hyreskontrakt eller försörjningsskyldighet.
Citera
2010-06-04, 12:01
Medlem
Du har tydligen inte uppfostrat honom nog väl, det är ditt fel.
Citera
2010-06-04, 12:03
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toum
Det spelar väl ingen roll vems felet är?
TS ber ju om hjälp och det är det som är huvudfrågan.
Citera
2010-06-04, 12:30
Medlem
Voldos avatar
Något är fel på er son. Rent spontant låter det som någon form av spelmissbruk och någon diagnos som ADHD eller liknande. Att slå sin mamma är inte normalt. Varför slog han henne? Fanns det någon anledning till det eller var det out of the blue?
Citera
2010-06-04, 12:33
Medlem
BobbyChengers avatar
gör som min morsa.. säg att människan ska ut här ifrån, fort som helvete!.. hoppas han är smart nog och packar sina grejer och respekterar sin mors beslut. jag fick väldigt mycket kött på benen när jag drog den kvällen. inte bott hemma sen dess, tackar min mor för detta.. var dock inte 23 utan 19.
Citera
2010-06-04, 12:34
Medlem
tankers avatar
Det är ditt fel och ingen annans. Nu när du vet vems fel det är så gäller det att sätta tufft mot tufft.
Prata går ju inte så agera fort!
Ni som ställer diagnoser kan dra åt helvete med ert patetiska svenska diagnos behov, allt ska ha diagnos. Killen har varit för bortskämd.
Citera
2010-06-04, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
gör som min morsa.. säg att människan ska ut här ifrån, fort som helvete!.. hoppas han är smart nog och packar sina grejer och respekterar sin mors beslut. jag fick väldigt mycket kött på benen när jag drog den kvällen. inte bott hemma sen dess, tackar min mor för detta.. var dock inte 23 utan 19.
Jasså du blev utslängd. Jag har 8 ungar men ingen har blivit utslängd (de drog själva utan min tillåtelse) kan int begripa varför de drog. Jag som är så snäll.......
Citera
2010-06-04, 13:22
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toum

Håller med, uppfostran brukar vara en reflektion över föräldraskapet! Om det inte ligger någon diagnos bakom.

Klappa ner han, lägg han i en säck, kör han till en stad 100 mil därifrån och släng av han från lasset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in