Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-03, 20:08
  #13
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Sedan sätter han sig vid datorn, och chattar med kompisarna, och berättar vitt och brett, om vilka idioter och puckon vi är, och vilket helvete han har hemma hos oss.

Hur har han/tycker han att han har ett helvete? Jag tror det finns en 'bigger picture' här.
Citera
2010-06-03, 20:09
  #14
Medlem
Olga-Reets avatar
Om jag förstår saken rätt är det du som är pappan i familjen. Din son har alltså misshandlat både din fru/sambo och din andra son vid flera tillfällen, han lyfter inte heller ett finger för att hjälpa till hemma.

Vad är du själv för nån jävla tomte som inte gör nåt? Sätt ner foten på en gång, precis som Blomvattnare skrev. Ingen mer internetuppkoppling, ingen mer mat när det passar honom, inget mer nånting. I ert hus finns för strulsonen från och med att du läser det här:
En säng.
Den mat ni andra äter, när ni andra äter den.

Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
Hur har han/tycker han att han har ett helvete? Jag tror det finns en 'bigger picture' här.

Det finns en 'bigger picture', den är ganska enkel. Han tror att han fortfarande är 10, inte 23, och förväntar sig därför all den service man hade när man var 10. Jag misstänker att problemet ligger i daltande föräldrar av den värsta, konflikträddaste och dumsnällaste "70-talsvariant".
__________________
Senast redigerad av Olga-Reet 2010-06-03 kl. 20:12.
Citera
2010-06-03, 20:12
  #15
Medlem
Marsovs avatar
På tanke på att han tidigare misshandlat både hustru och lillebror kanske det är inte så omöjligt att killen plockar upp kniven nu när ni bokstavligt tvingar ut honom.. Bara en tanke.
Citera
2010-06-03, 20:34
  #16
Medlem
Begär hos kronofogdemyndigheten avhysning.
Citera
2010-06-03, 20:37
  #17
Medlem
jagtrycktefels avatar
Lider med dig, och som andra redan sagt måste ni sätta ner foten. Ta ett snack med honom, och tala om för honom hur ni känner er, och hur ni tycker han beter sig. Förhoppningsvis förstår han. Om inte ... ja, vad ska man göra? Ge han en eller två månader att skaffa ett annat boende, sen åker han ut.

Även om det är ert barn, ska ni inte låta han förstöra era liv. (Det där lät hemskt, men jag hoppas du vet vad jag menade)
Citera
2010-06-03, 20:40
  #18
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtrycktefel
Lider med dig, och som andra redan sagt måste ni sätta ner foten. Ta ett snack med honom, och tala om för honom hur ni känner er, och hur ni tycker han beter sig. Förhoppningsvis förstår han. Om inte ... ja, vad ska man göra? Ge han en eller två månader att skaffa ett annat boende, sen åker han ut.

Även om det är ert barn, ska ni inte låta han förstöra era liv. (Det där lät hemskt, men jag hoppas du vet vad jag menade)

Han förstör ju inte endast föräldrarnas liv, hans eget liv går ju åt pipan as we speak. Sånt där beteende har man när man är 13 kanske.
Citera
2010-06-03, 20:45
  #19
Medlem
SWINs avatar
Citat:
På tanke på att han tidigare misshandlat både hustru och lillebror kanske det är inte så omöjligt att killen plockar upp kniven nu när ni bokstavligt tvingar ut honom.. Bara en tanke.

Ja, sista gången vi begärde polisassistans, var när vi kom tillbaka från akuten - efter han slängt kokande mat i ansiktet på sin mamma.
Han tvingade sig då in i huset, med en kniv i handen.
När han vägrade släppa ifrån sig den, var jag tvungen att tillkalla polishjälp.

Vid tidigare tillfällen, när vi försökt låsa ut honom, har han slagit sönder huset, för att komma in.

Vi har dragit in alla förmåner - är väl därför har har "ett helvete" hemma.

Han har, efter mycket bråk, faktiskt börjat betalat 1/4 av internet avgiften.

Och, ja - han tycker det är helt naturligt att begära allt här hemma - fast han är 23 år gammal.

Vänligen, skriv flera kommentarer - NI hjälper oss mycket.

/SWIN
Citera
2010-06-03, 20:56
  #20
Medlem
audios avatar
Låter sjukt mycket som någon sorts utav ADHD/ADD!

Rekommenderar dig att läsa igenom den här noggrant om just ADHD och sen får vi se ifall du känner igen dig eller ej i din sons beteende (PDF-fil, så det krävs att du har Adobe Reader):
http://www.attention-riks.se/images/...ad_ar_ADHD.pdf
Citera
2010-06-03, 20:56
  #21
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creger
genom att ge honom en uppväxt och uppfostran som gör att han gör det automatiskt.
Är det inte litet för sent för det?
Citera
2010-06-03, 21:02
  #22
Medlem
CarpetolAs avatar
Det är bara att kasta ut parasiten som råkar vara er son. Om han inte tänker ta ansvar för sig själv och sina handlingar gentemot er, då får ni fan ta och kasta ut honom! Han är 23 år och borde tamigfan ha arbete och vara självständig! Om han inte kan flytta så får han betala för sig.
Citera
2010-06-03, 21:07
  #23
Medlem
M20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Ja, sista gången vi begärde polisassistans, var när vi kom tillbaka från akuten - efter han slängt kokande mat i ansiktet på sin mamma.
Han tvingade sig då in i huset, med en kniv i handen.
När han vägrade släppa ifrån sig den, var jag tvungen att tillkalla polishjälp.

Vid tidigare tillfällen, när vi försökt låsa ut honom, har han slagit sönder huset, för att komma in.

Vi har dragit in alla förmåner - är väl därför har har "ett helvete" hemma.

Han har, efter mycket bråk, faktiskt börjat betalat 1/4 av internet avgiften.

Och, ja - han tycker det är helt naturligt att begära allt här hemma - fast han är 23 år gammal.

Vänligen, skriv flera kommentarer - NI hjälper oss mycket.

/SWIN

Vad hände? Plockade inte polisen in honom?
Citera
2010-06-03, 21:15
  #24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Ja, sista gången vi begärde polisassistans, var när vi kom tillbaka från akuten - efter han slängt kokande mat i ansiktet på sin mamma.
Han tvingade sig då in i huset, med en kniv i handen.
När han vägrade släppa ifrån sig den, var jag tvungen att tillkalla polishjälp.

Vid tidigare tillfällen, när vi försökt låsa ut honom, har han slagit sönder huset, för att komma in.

Vi har dragit in alla förmåner - är väl därför har har "ett helvete" hemma.

Han har, efter mycket bråk, faktiskt börjat betalat 1/4 av internet avgiften.

Och, ja - han tycker det är helt naturligt att begära allt här hemma - fast han är 23 år gammal.

Vänligen, skriv flera kommentarer - NI hjälper oss mycket.

/SWIN

Om han verkligen beter sig som du beskriver bör ni faktiskt be om hjälp av polisen och de sociala myndigheterna. Han verkar ju vara väldigt instabil och ni kanske inte klarar detta på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in