Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-04, 00:34
Medlem
HarryBoschs avatar
Ecce Homo-fotografen Elisabeth Ohlson Wallins utställning "Muren" stoppas av Världskulturmuseet i Göteborg. Museet är delfinansiär men är nu rädda för hot från muslimska grupper. Fegt!
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/806...-G%C3%B6teborg
Citera
2010-06-04, 09:55
Medlem
Kontrapunktens avatar
Inte mig emot, vill inte ha massa vidriga bilder på nakna män i ett museum finansierat av mina skattepengar. Det mest avskyvärda med artikeln är att man faktiskt funderade på att sätta upp massa tavlor med nakna bögar. Var är världen på väg egentligen, för 50 år sedan hade hela scenariot varit såpass absurt att det inte ens passat in i en surrealistisk tysk stumfilm.
Citera
2010-06-04, 10:36
Medlem
Bra! Ett bakslag för hbt-lobbyn.
Citera
2010-06-04, 11:23
Medlem
Okontroversiellt spektakel, media-anpassat och pinsamt systemvänligt. Smaklösheter signerade Wallin åsido så är hyckleriet lika tröttsamt uppenbart och förutsägbart som alltid. Dessa låtsaskontroversiella mainstreamkonstnärer är som små floskelrapande duracellkaniner, mentalt skuggfäktandes med sina strukturella hjärnspöken du jour. Sist det begav sig gällde det som bekant att trotsa den ondskefulla och krigiska kristendomen, vilket gick utmärkt och resulterade i hedersbesök i riksdagen och hedersvisning i Rom under Europride. Den här gången gäller det dock "alla tre abrahamitiska religioner"... varning, varning! De stackars kaffehyades skäggreligion finns ju med där!

Sexualjesusar i Ecce homo får ju gärna hängas ut i ondskefulla statskyrkor land och rike runt men önskas kontroverser kring temat "tre abrahamitiska religioner" blir det av någon märklig anledning lite svettigt... måhända något indikativt att just underkastelsens religion då får agera skyddsprohibition i egenskap av nutidstrendiga "utsatt grupp", helt enligt aktuellt massmedialt popvänstermanus. Jovars, livet som massmedialt fridlyst semitreligion i dagens PK-Sverige kan sannerligen inte vara lätt.
Citera
2010-06-05, 16:39
Medlem
S-hund temporärs avatar
Jag är lika upprörd som alltid över att Ulvskogs "Världskultur"-museum fortfarande inte är jämnat med marken, och att de uppstoppade indianerna m.m. inte har återbördats från PK-skyddsarresten i VK-muséets källare till respektive nedlagt etnografiskt museum varifrån de konfiskerades.

AudreyHorne; Träffande sammanfattat! Se även min favoritsatir i The Onion om ämnet.
Citera
2010-06-06, 21:14
Medlem
Fotoutställning Jerusalem

"Ecce Homo-konstnärinnan Elisabeth Ohlson Wallins senaste utställning kommer inte att visas på Världskulturmuseet i Göteborg. Anledningen är att museet tror att muslimer kommer att ta illa vid sig av hennes nya utställning Jerusalem."
Här hittade jag det: http://natverkmotpk.blogspot.com/201...n-wallins.html

Och lite till:
"Elisabeth Ohlson Wallin fokuserade i Ecce Homo på kristendomen, i Jerusalem behandlar hon alla de tre abrahamitiska religionerna. Ohlson Wallin vill bidra till diskussionen om kränkningar av hbt-personers mänskliga rättigheter i religionens namn genom sin nya utställning.

Enligt ett interndokument så är museet oroligt för muslimers reaktioner på utställningen. Utåt sett heter det mycket politiskt korrekt att: ”man tvekar för att muslimska svenskar är en utsatt grupp med liten möjlighet att påverka bilden av sig själva”."
Här: http://www.friatider.se/goteborg-rat...otoutstallning

ÄR DET SÅ HÄR VI SKA HA DET NU? UTARMAD KULTUR MED HÄNSYN TILL RELIGIÖSA?
Citera
2010-06-06, 22:12
Medlem
Eko-Krigarens avatar
En gång i tiden, det var före min tid. Då började det formas något som namngas med namnet yttrandefrihet. Tyvärr så glömdes ordhets ursprungliga innebörd på vägen framåt genom tidevarven... Och idag återstår bara namnet...

Med hopp om forna tider
Eko Krigaren
Citera
2010-06-07, 17:15
Medlem
S-hund temporärs avatar
https://www.flashback.org/t1212074
Citera
2010-11-09, 17:11
Medlem
Ja nu har flatan Elisabeth Ohlson äntligen fått sin provokativa utställning till stånd i Göteborg.
Då utställningen denna gång också provocerar muhamedaner kan man nog vänta sig några oroliga veckor på museet ifråga.
Man kan undra vad polis-och väktarinsats kostar samhället för att en pervers "konstnär" ska få provocera ostört?
Senast redigerad av Reda 2010-11-09 kl. 17:21.
Citera
2010-11-09, 20:45
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
"Ecce Homo-konstnärinnan Elisabeth Ohlson Wallins senaste utställning kommer inte att visas på Världskulturmuseet i Göteborg. Anledningen är att museet tror att muslimer kommer att ta illa vid sig av hennes nya utställning Jerusalem."
Här hittade jag det: http://natverkmotpk.blogspot.com/201...n-wallins.html

Och lite till:
"Elisabeth Ohlson Wallin fokuserade i Ecce Homo på kristendomen, i Jerusalem behandlar hon alla de tre abrahamitiska religionerna. Ohlson Wallin vill bidra till diskussionen om kränkningar av hbt-personers mänskliga rättigheter i religionens namn genom sin nya utställning.

Enligt ett interndokument så är museet oroligt för muslimers reaktioner på utställningen. Utåt sett heter det mycket politiskt korrekt att: ”man tvekar för att muslimska svenskar är en utsatt grupp med liten möjlighet att påverka bilden av sig själva”."
Här: http://www.friatider.se/goteborg-rat...otoutstallning

ÄR DET SÅ HÄR VI SKA HA DET NU? UTARMAD KULTUR MED HÄNSYN TILL RELIGIÖSA?

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja nu har flatan Elisabeth Ohlson äntligen fått sin provokativa utställning till stånd i Göteborg.
Då utställningen denna gång också provocerar muhamedaner kan man nog vänta sig några oroliga veckor på museet ifråga.
Man kan undra vad polis-och väktarinsats kostar samhället för att en pervers "konstnär" ska få provocera ostört?

Har googlat som fan men inte hittat några av bilderna i Jerusalemutställningen, får bara upp en massa gamla från Ecce Homo. Nån som har länk till bilderna? Den öppnade idag tror jag, ska nån av er se den? Smygfota gärna isåfall. Jag bor för långt bort för att ha råd att åka dit. Jag är särskilt intresserad av att se en bild som enligt Ekot (nyheterna, Sveriges radio) handlade om kvinnans orenhet vid barnafödsel och menstruation och tydligen föreställde två lesbiska kvinnor med trosor täckta i mensblod.
Citera
2010-11-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Förmodligen betydligt mindre än vad bevakningen av ett par fotbollsmatcher kostar. Men visst, förbjud ALLT, det är ju viktigt att inte kränka dig och dina känslor.
Citera
2010-11-11, 22:52
Medlem
Ferraridatorns avatar
Låt det vara hört, den muslim eller jude som dödar patrasket Elisabeth Olsson Wallin, är en rikshjälte och min broder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in