Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-03, 19:59
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoFisken
Tack för alla svar.

Sax och (annan) nyckelknippa i fönstret har jag redan testat. Hehe.

Nedspolad i toaletten e en intressant teori, för 1 åringen har kastat saker i toaletten senaste månaderna.

Att jag varit en sväng till badrummet innan jag gick till bilen kan jag väl gjort när jag sökte nyckelknippan förbrilt.

Vad hämtade du i köket? Finns det någon hylla i lämplig höjd? Själv tappade jag bort mina källarnycklar, efter några dagar dök dom upp, i kylskåpet 😅
Citera
2024-11-03, 20:02
Medlem
Gentss avatar
Nycklarna finns i badrummet, bakom eller under något. Kanske tvättkorgen eller bredvid tvättmaskinen.
Citera
2024-11-03, 20:09
Medlem
Kanske trillat bakom en skänk eller skåp i hallen eller där du gick förbi. Bakom något får jag upp iallafall
Citera
2024-11-03, 20:12
Medlem
Jag tog min handväska från köksbordet och tror jag dubbelkollade att jag hade alla grejer med.
Citera
2024-11-03, 20:13
Medlem
mikkelbergs avatar
kolla i barnsätet/bilen sätet
Citera
2024-11-03, 21:11
Moderator
Humbugs avatar
Sammanfogat tråd om borttappade nycklar med den stora tråden om borttappade saker.
/M0d
Citera
2024-11-03, 21:39
Medlem
Tömt alla tvättkorgar och socklådan i badrummet.

Antingen har sonen lyckats kasta knippan ner i toaletten och vi har spolat ner dem ovetandes eller så har nån hustomte snott dem.

På knippen finns ca 5 olika nycklar, en passerbricka till jobbet och ett till larmsystemet. Sen också ett hjärta av läder med röda sömmar och en annan nyckelring också av läder. Dessa två är viktiga för mig då min kille gjort dessa till
mig när vi blev tillsammans :’(
Citera
2024-11-05, 23:01
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Vart är mitt lypsyl? Det har stått på nattduksbordet sen jag köpte det i september men nu är det puts väck. Det har inte rullat in under sängen, det är inte i nån ryggsäck eller necessär. Inte i badrummet. Och jag som käkat massa salta chips idag, mina läppar ser ut som gobi-öknen.
Citera
2024-11-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
För 4-5 år sedan fick jag ett presentkort på 2000:- från Elgiganten som kompensation på en dator som saknade ett program.

Nu har jag letat och letat ihjäl mig efter presentkortet i byrålådan och skåpen i köket under lång tid.
Har även gått igenom alla sex lådor i TV-byrån i vardagsrummet.
Bor i en 2:a.

De ställen jag letat på är de ställen jag brukar lägga viktiga papper. Jag har antagligen lagt det på / i någon hög med papper jag inte brukar lägga viktiga saker.

Nu börjar jag bli desperat eftersom jag måste använda det. Finns det det någon "synsk" FB:are eller någon som kan länka till någon liknande ? (Om man får det)

Och ja, jag är desperat efter allt letande.
min känsla var att det hamnade mellan några tidningar eller papper som du sen slängde
Citera
2024-11-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Lägg en nyckelknippa och en sax i något av dina fönster så kommer du hitta bilnyckeln inom ett dygn. Så har vi gjort i århundraden för att hitta förlorade saker i det här landet.
Ganska intressant. Min farmor pratade om att vid fullmåne lägga en sax på den fönsterbräda vars fönster var riktat mot norr, då skulle en vision eller dröm om var det borttappade finns komma. Man ska vara i rummet under natten, och helt ensam.

Tydligen hade någon berättat för farmor att man även skulle ha tre ljus tända i rummet, men det bara skrattade farmor åt och hon kallade det för fantasier.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-11-06 kl. 18:45.
Citera
2024-11-09, 10:45
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vart är mitt lypsyl? Det har stått på nattduksbordet sen jag köpte det i september men nu är det puts väck. Det har inte rullat in under sängen, det är inte i nån ryggsäck eller necessär. Inte i badrummet. Och jag som käkat massa salta chips idag, mina läppar ser ut som gobi-öknen.

Jag köpte ett nytt, ni kan sluta leta!
Citera
2024-11-09, 21:13
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoFisken
Tömt alla tvättkorgar och socklådan i badrummet.

Antingen har sonen lyckats kasta knippan ner i toaletten och vi har spolat ner dem ovetandes eller så har nån hustomte snott dem.

På knippen finns ca 5 olika nycklar, en passerbricka till jobbet och ett till larmsystemet. Sen också ett hjärta av läder med röda sömmar och en annan nyckelring också av läder. Dessa två är viktiga för mig då min kille gjort dessa till
mig när vi blev tillsammans :’(

5 utav 5 osynliga personer säger att dom hamnade i barnens händer som spolade bort dom i toaletten.
Har inte personligen utrett ärendet, men det är vad som sägs av hemliga besökare.

Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag köpte ett nytt, ni kan sluta leta!

Då avbryter vi med sökhundarna och kallar tillbaka helikoptern, avblåser sökning tills vidare.

Jag uppskattar dig, underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in