Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-10, 14:01
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
och den r inte demokrati?
Absolut, det finns olika grenar men i min utopi freligger inget majoritetsstyre utan ettindividuellt styre. S lnge du inte krnker ngon annans frihet eller skadar ngon annans egendom s fr du gra vad du sjlv behagar.
Citera
2010-06-10, 14:01
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameButDifferent
En generallisering:

Arbetslsa
Sjukskrivna
En stor grupp invandrare
Offentligt anstllda
Kkfarare
Fackmedlemmar
Pensionrer
Utifrn SCBs statistik kan man f en rtt klar bild av vilka det r som stder respektive parti. Se https://www.flashback.org/t950661
Citera
2010-06-10, 14:02
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Man kan undra vad det r fr idioter som rstar p socialdemokraterna. Jag har aldrig trffat en person IRL som ppet sagt att han/hon tnker rsta p S. r det pensionrer som stdjer dem eller VEM FAN R DET?

Finns en stor grupp av dom, utanfr Flashback. Rkna en 35% av svenskarna kanske?
Citera
2010-06-10, 14:03
Medlem
Chopinowskis avatar
Jag hller med. Blir fysiskt illamende nr jag tnker p att Mona Muslim, Lasse "beskatta aktier och flytta nnu mer kapital ur landet" Ohly och Thomas Bltros kan styra landet.
Citera
2010-06-10, 14:07
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chopinowski
Jag hller med. Blir fysiskt illamende nr jag tnker p att Mona Muslim, Lasse "beskatta aktier och flytta nnu mer kapital ur landet" Ohly och Thomas Bltros kan styra landet.

S sant s. Men lt oss inte glmma att alliansen inte r s mycket bttre dem heller. I grund och botten r de flesta politiker hycklande sm ankor.

Det vore kul om bde PP och SD kom in i riksdagen, kanske skulle politikerna skrpa sig.
Citera
2010-06-10, 14:10
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Fy fan om denna hemska mnniska med frakt fr vanliga mnniskor skall f den makten. Nej! Gr det rtta och rsta p Alliansen!
Citera
2010-06-10, 14:11
Medlem
Hller med om att Mona Sahlin r fruktansvrd, tnkte rsta p Miljpartiet men kan inte gra det lngre eftersom det kan innebra Sahlin som statsminister, fr bli SD istllet
Citera
2010-06-10, 14:13
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Utifrn SCBs statistik kan man f en rtt klar bild av vilka det r som stder respektive parti. Se https://www.flashback.org/t950661

"Avundsjuka gossar ro ofta sossar"...
Citera
2010-06-10, 14:14
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Behver jag ens kommentera hur dumt det dr lter?

Med tanke p vilken niv du verkar befinna dig skall du vl knappast snacka om dumhet. Kan jag kanske f ett serist svar av en oseris anvndare?

Hur i helvete skall en politiker utan riktig arbetserfarenhet kunna representera ett "arbetarparti"?
Citera
2010-06-10, 14:15
Medlem
Fick verkligen en obehaglig knsla nr jag lste topic. En sn mnniska r inte kapabel att styra ett land. Hon kommer dra ner Sverige till botten och nnu lngre. Funderar starkt p att emigrera till nrliggande nordiskt land ifall hon skulle bli statsminister.
Citera
2010-06-10, 14:15
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High-Five
Hller med om att Mona Sahlin r fruktansvrd, tnkte rsta p Miljpartiet men kan inte gra det lngre eftersom det kan innebra Sahlin som statsminister, fr bli SD istllet
Och frgan du tycker r viktigast r? Jag menar MP och SD har en syn som skiljer sig rtt s mycket nr det gller invandring......
Citera
2010-06-10, 14:16
Medlem
Tant_Grns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High-Five
S du tror att Jimmie kesson d har strre chans att bli statsminister n Maria Wetterstrand eller Peter Eriksson? Frstr inte riktigt ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in