Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Jag kommer aldrig att sluta men jag har lagt ner heroinet och verktyg nu för alltid. Det var mina senaste 4 överdoser som fick mig att vilja sluta, speciellt min senaste som var så pass nära döden att det tog lång tid att komma tillbaks. Var helt borta i 2 veckor efter den och vårdades på akut psyk.

Har dock varit helt ren nu i snart 4 månader. Men jag vet att jag kommer ta något i framtiden någon gång, fast aldrig mer sprutor eller heroin.

//Kristall

Nu snackar vi inte röka, benzo eller tjack utan självaste heroinet, starkt jobbat! Jag diggar dig
Citera
2010-07-14, 17:26
Medlem
accidentallys avatar
enda gången jag trott mig vilja sluta knarka var efter 12 dagar på avgiftning efter intensivt sprut-horsande, då mådde jag skit, fick sub och benso och mådde dåligt ändå... men så fort jag kom ut och tillbaka till mitt fantastiskt underbara liv med glädjefyllda människor så fattade jag att det var bara det dagliga bruket, av spec. horse som borde avslutas.

jag lever för att vara lycklig... vad som än krävs!
Citera
2010-07-15, 17:05
Medlem
dionaraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accidentally
enda gången jag trott mig vilja sluta knarka var efter 12 dagar på avgiftning efter intensivt sprut-horsande, då mådde jag skit, fick sub och benso och mådde dåligt ändå... men så fort jag kom ut och tillbaka till mitt fantastiskt underbara liv med glädjefyllda människor så fattade jag att det var bara det dagliga bruket, av spec. horse som borde avslutas.

jag lever för att vara lycklig... vad som än krävs!
Bra gjort att stanna på avgiftningen och inse att nära o kära gör livet värt... =) lycka till
Citera
2010-07-15, 17:05
Medlem
dionaraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warriors2
Kärlek till en underbar flicka!
Tummen upp!
Hoppas de gick bra med henne...=)
Citera
2011-08-15, 18:58
Medlem
JoliQuZs avatar
Försöker lägga av med tjacket för jag blir deprimerad och mår psykiskt dåligt när jag inte är påverkad. ren i 8 dagar nu!
Citera
2011-08-15, 19:40
Medlem
ramsays avatar
rehab!
Citera
2011-08-15, 19:46
Medlem
Jag blev pappa och hade egentligen nått min botten för länge sedan innan dess.

snart drogfri och nykter i 3.5 år
Citera
2011-08-15, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoke
Jag säger nej till droger, men dom lyssnar inte!

klockrent svar! Detsamma gäller hos mig.
Citera
2011-08-15, 21:26
Medlem
Jag var ren i sex månader från sub, men tog återfall i sommar,
firar en månad ren(förutom mina mediciner från läkaren, som jag
sakta men säkert håller på att trappa ner)

Anledningen=

Mamma dog för ett år sedan, en månad senare dog min hund,
Min familj orkade inte se mig hög varje dag, satt och noddade
på familjemiddagar osv. Dessutom börjar jag bli för gammal...
Om jag någonsin ska bli hel så är det nu jag måste bestämma mig!
Vill jag sitta här ensam eller bara träffa missbrukar killar hela livet?
Killar som ger sig på mig och bokstavligt talat slukar hela mig och
förstör min självkänsla... Nä, det är INGET liv!

Jag är ensam för sörsta gången i mitt liv nu, visst det är tufft,
men jag har ju er
Citera
2011-08-20, 19:21
Medlem
MissMs avatar
Jaqg ville inte sluta själv men jag fick ett ultimatum av soc, antingen behandligshem eller LVM. Tänkte vara en kort stund på behandlingen och vila upp mig och sen återgå till knarket. Hade en hel del återfall på hemmet också men stannade i ett år och där började min egen vilja att sluta att utvecklas. Ville ha bättre relation med min familj och inte bara såra dem, ville också ha ett liv med mening.

Efter behandlingen var jag ute i 9 månader men hade ständiga återfall på subutex, lämnade ett rent pissprov - tog återfall - hade abstinens - lämnade ett rent pissprov - återfall etc

Så jag hamnade på ett annat behandlingshem där jag var i 5månader. Efter det har jag haft några återfall men väldigt milda men i stort sett har jag varit ren i 18månader och det är jag stolt över. Har ett helt annat liv nu och så mycket bättre relationer till fina människor. Dock så har ju inte alla konsekvenser av mitt missbruk försvunnit. Tex är jag fortfarande sjukskriven och har skulder hos kronofogden. Men jag jobbar i alla fall åt rätt håll. Det är inte lätt alltid och jag har perioder av drogsug, är tex väldigt sugen på röka efter några års uppehåll.
Citera
2011-08-20, 20:13
Medlem
Det som fick mig att sluta dricka var att jag kände att jag höll på att förlora allt som jag bryr mig om.
När jag bestämde mig för att sluta som kändes det som att om jag inte omedelbart gjorde det så skulle jag inom loppet av dagar förlora min son, min sambo, mitt arbete och mina släktingar.
Vidare mådde jag så dåligt att inte ens mer alkohol kunde dämpa ångesten. Jag drack och drack, men det enda som hände var att jag kände mig ännu mer värdelös. Detta var botten för mig.

Det blev ett par tuffa veckor med delirium, självmordstankar, extrem ångest och annan skit, men belöningen kom relativt snabbt i form av att i alla mina problem (i princip alla mina problem hade varit orsakade av alkoholen) försvann. En känsla av att livet nu bara kan bli bättre bara jag inte dricker alkohol infann sig.
Citera
2011-08-28, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren
Det som fick mig att sluta dricka var att jag kände att jag höll på att förlora allt som jag bryr mig om.
När jag bestämde mig för att sluta som kändes det som att om jag inte omedelbart gjorde det så skulle jag inom loppet av dagar förlora min son, min sambo, mitt arbete och mina släktingar.
Vidare mådde jag så dåligt att inte ens mer alkohol kunde dämpa ångesten. Jag drack och drack, men det enda som hände var att jag kände mig ännu mer värdelös. Detta var botten för mig.

Det blev ett par tuffa veckor med delirium, självmordstankar, extrem ångest och annan skit, men belöningen kom relativt snabbt i form av att i alla mina problem (i princip alla mina problem hade varit orsakade av alkoholen) försvann. En känsla av att livet nu bara kan bli bättre bara jag inte dricker alkohol infann sig.

Hur mår du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in