Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-10, 17:30
Medlem
Kent Ekeroth kommenterar upploppen i Rinkeby och skriver följande:
Citat:
Kriminologerna som yrar om ”frustration” och annat löjeväckande tjafs gällande de muslimska upploppen i Rinkeby
http://kentekeroth.se/2010/06/09/val...-vilket-skamt/

Jag skriver följande snälla kommentar som inte publiceras, trots att andra kommentarer som skrivits senare publiceras.

Jag tycker det är konstigt att du kallar upploppen för muslimska.

Du menar väl inte att det är grabbar med helskägg som ber varje bön i moskén som har ställt till det. Jag kommer själv från området och vet exakt vilka typer det är som ställer till det. Inte är det religiösa muslimer, inte.

Jag är medveten om att det är Ekeroths blogg och han bestämmer vad han vill släppa igenom. Men det är ju rätt fegt att inte släppa igenom en så snäll kommentar som min. Undrar vad han gör med vassare kommentarer som skulle sätta honom på plats.
Citera
2010-06-10, 17:33
Medlem
Norpheuss avatar
Jag är SD'are och funderar på om inte Kent Ekeroth borde kastas ut då han är en extremsionist och "extrem-anti-islamist". Han vållar mycket problem med sin extremism för våran nationella rörelse.
Citera
2010-06-10, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stormsystem

Jag skriver följande snälla kommentar som inte publiceras, trots att andra kommentarer som skrivits senare publiceras.

Du menar väl inte att det är grabbar med helskägg som ber varje bön i moskén som har ställt till det. Jag kommer själv från området och vet exakt vilka typer det är som ställer till det. Inte är det religiösa muslimer, inte.

Jag är medveten om att det är Ekeroths blogg och han bestämmer vad han vill släppa igenom. Men det är ju rätt fegt att inte släppa igenom en så snäll kommentar som min. Undrar vad han gör med vassare kommentarer som skulle sätta honom på plats.
Kent får betald av judar, för att hålla såna som dig borta från hans blogg samt att snacka skit om muslimer. Så oroa dig inte. Idioter går inte att hjälpa.
Citera
2010-06-10, 18:15
Medlem
Awesomes avatar
Någon som vet vad Kent Ekeroth har för roll inom SD?
Oavsett om upploppen begås av trogna/icke trogna så lär det ju knappast vara islam som är den grundläggande faktorn bakom upploppen. Nej, jag står kvar vid min teori om upplopp i Rosengård: det är kul att kasta sten!
Citera
2010-06-10, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stormsystem

Om du vet EXAKT vilka det är så kan du väl polisanmäla? Sen har du nog rätt att det inte är de bästa muslimerna som utför dessa dåd men det är väl muslimer?
Citera
2010-06-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti
Om du vet EXAKT vilka det är så kan du väl polisanmäla? Sen har du nog rätt att det inte är de bästa muslimerna som utför dessa dåd men det är väl muslimer?

Majoriteten av Rinkebyborna är ursprungligen från muslimska länder. Upploppet är dock inte muslimskt. Jag kan tänka mig att det finns kristna syrianer och jugoslaver bland sabotörerna.
Senast redigerad av amo-bake 2010-06-10 kl. 19:00.
Citera
2010-06-10, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amo-bake
Majoriteten av Rinkebyborna är ursprungligen från muslimska länder. Upploppet är dock inte muslimskt. Jag kan tänka mig att det finns kristna syrianer och jugoslaver bland sabotörerna.
Upploppet är ett resultat avv att sverige tagit emot för många invandrare från afrika o mellanöstern
Citera
2010-06-10, 19:18
Medlem
arsamiluks avatar
Kent Ekeroth verkar besitta ett väldigt djupt hat mot muslimer samtidigt som han besitter en lika stor kärlek till sitt hemland Israel. Ifrån vad jag har sett så brukar han vara rätt bra på att köra över sina motståndare med halvsanningar.

Glöm inte att Kent är jude så hans mål är att hjälpa Israel. Han verkar även ha ett stort följe med muslimhatare som nog gärna inte vill se kritiska röster på Kents block. Att han censurerar tror jag inte är något problem för någon utav dem.
Citera
2010-06-10, 19:32
Medlem
"Kent Ekeroth, internationell sekreterare för Sverigedemokraterna sedan 2007 och kandiderar även till Europaparlamentet 2009."

Ännu en gång visar personer som har betydande roller inom SD varför aldrig något annat parti kommer att samarbeta med dem. Varför de fortfarande anses vara rasister. Men det som har mest betydelse, varför en röst åt SD i dagens läge är en bortkastad röst.

Om nu SD kommer in i riksdagen (enligt de senaste mätningarna så gör de det inte) så anses de få en vågmästarroll. Men jag är tämligen säker på att blocken samarbetar med varandra innan de vill befinna sig i samma rum som SD, och jag förstår varför de kommer att göra det. Vilket parti vill nämnas i samma mening som dessa idioter? Vilket parti tar risken att förlora sina väljare med utländsk bakgrund när de bara behöver samarbeta över blocken för att frysa ut SD.

Den här killen har en banner med photoshoppad Mona Sahlin som har en schal på sig. Ska vi ta SD seriöst när de har dessa personer i sin ledning? Rensa packet i partiledningen om ni vill bli tagna seriösa. Bedriv er politik på ett normalt sätt, sluta upp med propaganda och lögner, då kanske folk vågar säga att de ska rösta SD, inte bara på flashback utan även IRL.
Citera
2010-06-10, 19:45
Moderator
Jeckes avatar
OK för att det handlar om SD och han skriver om muslimer och upplopp.
Men detta är ändå inte invandringspolitik.

I&I -> C&Y

/mod
Citera
2010-06-10, 19:45
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Eftersom det verkar vara själva raderandet av kommentarer som är huvudämnet, så flyttar vi denna till Censur och Yttrandefrihet.

//Mod

D'oh! Tvåa...
Citera
2010-06-10, 20:14
Medlem
Jag är ofta ganska hård och kritisk mot SD men samtidigt ser jag att det finns bra folk i partiet. Jag tycker mest att det är synd att det bra folket låter såna här typer hållas. Jag kan liksom inte rösta på ett parti som innehåller och t.o.m för fram personer som hatar så mycket och är så förvridna som t.ex. Ekeroth är. ALLT vänder de till ett "muslimskt" problem. Om invandrare tar med sig barn till en anti-SD-demonstration så använder de barnen som "mänskliga sköldar" ("precis som Hamas"), brinner det i förorten pga gettoiserade och amerikaniserade blattetyper så är det "muslimska upplopp", begås det våldtäkter så är det "påbjudet av islam". Det är oseriöst, korkat, ensidigt och ofta rent löjeväckande uselt analyserat. I ett parti som låter sådana människor sätta agendan så mycket som de låter dessa personer göra så drabbas alla hundratal vettiga, intelligenta och resonerande personer också. Mycket synd.
Senast redigerad av IvanLendl 2010-06-10 kl. 20:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in